Procházet podle oponent "DOLENSKÝ, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 34
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský film: Vida a la PlayaHlavatá, Monika(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-08Dokumentární portrét ženy, která se rozhodla opustit svůj starý život v Ostravě a začít znovu - na pláži. Nevydařené manželství, neseberealizace, chybějící láska a naděje, že na druhé straně zeměkoule se naplní její životní cesta. Video, 21 min.
- Bakalářský film: Pstruh na másleVomáčka, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Krátký příběh o dvou lidech a jednom pstruhovi.
- Dlažební kostkaOraský, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Krátký hraný film o jedné osamělé dlažební kostce. Není to obyčejný kus kamene, ale médium zla a neštěstí, které prochází světem a ničí. Film natočen na 35 mm materiál, délka filmu 10 minut.
- Dokument a fikce v díle Agnés VardovéHlavatá, Monika(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-08Agnés Vardová, francouzská režisérka, která si svou tvůrčí individualitu zachovala od dob nové vlny až dodnes. Hlavním tématem této práce je mapování hranic mezi dokumentární a hranou tvorbou. Dále pak analýza a vymezení charakteristických znaků tvořící nezaměnitelný autorský rukopis Agnés Vardové tzv. cinécriture. Důraz je kladen na jedinečný styl jejího filmového přístupu, využívání dokumentárních prvků v hranném filmu a promyšlené stylizace v dokumentech. Práce vychází z filmů La Pointe Courte, Cléo od 5 do 7, Štěstí, Mistr Kung-fu , Bez střechy i bez zákona , Jane B. očima Agnés V., Všichni možní sběrači a já, Všichni možní sběrači a já po dvou letech.
- Fenomén vyprázdněné naraceBöhm, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-18Vyprázdněná narace je v současnosti filmovou veřejností hojně užívaný pojem, který ovšem není příliš teoreticky ukotven v literatuře a je s ním tedy mezi uživateli nakládáno velice různorodě a volně. Vyprázdněná narace není pouze specifickým druhem filmové narace, ale zároveň jde o pojmenování výrazného stylu v současné hrané artové kinematografii. Moje práce usiluje o teoretické zpřesnění tohoto pojmu. Vychází proto z jediného článku, který byl u nás dosud o vyprázdněné naraci napsán, a jejíž definici prohlubuje a částečně i rozšiřuje. Hlavní část práce se věnuje hledání výrazových prostředků a filmových postupů, které jsou pro filmy vyprázdněné narace společné a které jsou pak hlouběji zkoumány - zejména pak jejich možný účinek na diváka. Pro filmy vyprázdněné narace je příznačné to, že ačkoli jsou narativní, příběh upozaďují a do centra zájmu se dostává samotná filmová forma. Pro mnoho diváků může být zhlédnutí těchto filmů útrpným zážitkem, ale naopak pro náročnějšího diváka mohou být tyto filmy velice intenzivní kinematografickou zkušeností.
- FerdaOraský, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Ferda je 25 minut dlouhý absolventský film vyprávějící ve dvou časových linií příběh rodičů a jejich dítěte. Jejich syn Ferda, který nevyhnutelně umírá, není obyčejným klukem hrajícím si na hřišti. Ferda žije ve svém vlastním světě plném představ a nehmotných kamarádů.
- Film jako téma - jak vidí médium samo sebeBerkovičová Raušová, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-09Práce se zamýšlí nad tématem filmu ve filmu, procesem tvorby a iluzí skutečné reality, kterou filmy o filmu vytvářejí. Zobrazení filmu uvnitř filmu je metodou, která vytváří další rovinu - nový rozměr a nutí diváka uvažovat nejen o uměleckém záměru, ale i procesu, čímž přibližuje autora divákovi.
- Film o filmu ProtektorPeml, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03Film o natáčení filmu Protektor.
- Filmová báseň všednostiHálová, Nicole(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-17"Všechna díla vycházejí ze scénáře, který umělec promítá do kultury, považované za rámec příběhu - a tento příběh zase sam dál donekonečna promítá další možné nové scénáře." Tato práce se soustředí na dobové přijetí filmu "Brief Encounter" (1945) režiséra Davida Leana, a na možnosti filmového vyprávění a přístupy k filmovému vyprávění jako takovému, které chci analyzovat porovnáním různých zpracování jednoaktové divadelní hry "Still life", která byla pro tento film předlohou. Referenčním rámcem dobového přijetí jsou reakce na uvedení filmu v poválečném Československu, kde se filmem dopodrobna zabývala tehdejší filmová kritika. Její přijetí tohoto filmu se v době, kdy se volalo po větší "filmovosti" kinematografie velice lišilo od recepce pražského obecenstva. Porovnáváním dostupných dobových zdrojů týkajících se filmu a jejich zasazením do kulturně dobového kontextu bych chtěla dojít k pochopení uvažování nejen tehdejší odborné filmové kritiky u nás, ale i divákům, jejich vztahu k této kritice a k filmu vůbec. Ráda bych použila zejména kritiky Jiřího Brdečky, který komplexně reflektoval filmy a dobové dění v období zestátnění kinematografie. Nezaměřím se přitom na příběh sám, ale na kulturní a dobovou podmíněnost jeho vyprávění, která se navíc odráží ve způsobu transformace příběhu do filmové řeči. Porovnáním divadelní předlohy a filmového scénáře se pokusím rozebrat konkrétní postupy vdramaturgii a celkové stavbě příběhu, se zaměřením na práci s vnitřním monologem, který je zásadním vyprávěcím prostředkem v Leanově ztvárnění. Dále se věnuji srovnání filmu Davida Leana a remakeu "Brief encounter" režiséra Alana Bridgese. Takováto analýza by měla přispět kpochopení toho, jak byl film vdobě uvedení přijat a měla by rozkrýt, co vlastně diváci a odborná kritika od zahraničního filmu v této době očekávala - ať už jde o formální zpracování, volbu výrazových prostředků, aktérů i samotného tématu. Hlavním cílem tehdnších filmových novinářů bylo, aby divák porozuměl filmu. Cílem mé práce je porozumět kromě toho i jim a divákům, kterým byly tyto kritiky adresované a měly je "vychovávat".
- Filmová honičkaVodrážka, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Honička je prvkem, který je ve filmech obsažený už od počátků kinematografie. Jde totiž o jednu ze základních dramatických situací dramatu, a proto se objevuje ve filmech odjakživa. V neposlední řadě jde také o diváckou atrakci, která k filmu (původně také pouťové atrakci) patří.
- Jerzy Skolimovski, Analýza tvorby 60. let na základě vzbraných filmů.Polewski, Robert(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-01Jerzy Skiolimowski, hlavnim temetem teto prace je rozbor rane tvorby podle vybranzch filmu.
- Jungiánský archetyp v současné západní k inematografii aneb forma a obsah filmového vyprávění o archetypechReich, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-12Tato práce pojednává o formální a obsahové podobě jungiánského archetypu stínu v současné západní kinematografii. V úvodních kapitolách vysvětluje základní koncepty analytické psychologie, která bude použita jako hlavní metoda pro analýzu filmů Klub rváčů, Hra, Černá labuť a Král rybář. Z rozboru vyplývá, že za každým příběhem se nacházejí archetypální obsahy, ať už s nimi tvůrce pracuje záměrně, či nikoliv. Tyto obsahy jsou podle jungiánů příčinou emocionální reakce diváka, kdykoliv není schopen přesně určit její původ. Mohou být vyjádřeny buď přímo ? tedy jejich personifikací do filmové postavy, jejíž numinozita je podpořena filmovou řečí, nebo nepřímo - pouze příběhovými elementy a funkcemi, které zaujímají jednotlivé postavy. Oběma možnostmi se tato práce zabývá podrobně. Rozebírá formální prostředky, kterými jednotlivé filmy vyjadřují psychickou podstatu svých elementů. Z hlediska struktury filmu definuje tři fáze vztahu archetyp stínuhrdina, které volně odpovídají tří aktové struktuře filmu. Každá má svoje specifika, která jsou přítomna ve všech vybraných filmech. Dále se zabývá funkcí archetypu stínu nejen ve vyprávění, ale také v psychologii člověka, a zpětně uvádí získané poznatky do kontextu jungiánských koncepcí. Cílem není vytvoření komplexního systému, ale spíše nastínění jedné z možností, jak lze o filmu a filmové řeči přemýšlet.
- Malé lžiPauer, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-01Otec, syn, děda. Po letech vzájemných nevraživostí spolu vyjedou na letní dovolenou. Vyřeší snad chalupa na samotě, kde dřív spolu trávili čas, jejich problémy. Najdou spolu zase společnou řeč? O tom pojednává hraný film Malé lži.
- Malý světHýka, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-01Jako jeden z mála přežil globální katastrofu,ale určitě ví, že není jediný. Kdo jsou ti ostatní ? Kde žijí a jak je najít? A co vlastně chtějí?
- Mozaiková SkladbaElšík, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-18Základem této bakalářské práce jsou osobně získané zkušenousti z tvorby mého absolventského filmu Message from Dement, který využívá mozaijový systém vyprávění. Tyto zkušenost jsou obohace o postřehy z dalších filmů využívající stejnou dramaturgickou struktury a vzájemným porovnáním se snažím dohledat obecných pravide pro mozikovou strukturu s uším zaměřením na režijně střihové postupy. Cílem této práce není vytvořit návod, ale zpětné uvědomění si pracovního a myšlenkového postupu.
- Nese mě vítrPeml, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03Petra pochybuje o svém dlouholetém vztahu s Honzou. Neví jestli s ním má jít bydlet do nového bytu a srdce jí táhne k milencovi Milanovi. Vše se vyhrotí, když ji v domě po babičce náhle překvapí Honza se svými rodiči.
- Nikdy nebylo lípBrabcová, Evženie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Film je celovečerní dokument o situaci v Bosně a Hercegovině 10 let po skončení války. Film je pojat jako cesta režisérky po jednotlivých oblastech země. Různí lidé a místa charakterizují její dnešní situaci.
- Nůž AnticoroPolewski, Robert(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-01Klauzurni prace druhého ročníku katedry kamery
- OslněníKovář, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-20Film je inspirován tvorbou Franze Kafky a Davida Lynche. Způsobem vyprávění se na diváka snaží přenést pocity hlavního představitele. Důraz je kladen na obrazovou a zvukovou složku díla.
- Paralelní narace: případové studie filmůDjikanović, Luka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-15Hlavním zdrojem diplomové práce je kniha "The 21st Century Screenplay" autorky Lindy Aronson. V první kapitole bude popsáno šest rozdílných paralelních narativů, zbytek práce bude pak pojednávat o Tandem naraci, kterou se pokusím vysvětlit za pomocí případové studie tří filmů: Traffic(Steven Soderbergh, 2000), Crimes and Misdemeanors ( Woody Allen, 1989) and Man is not a bird (Dusan Makavejev, 1965).