Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "DORŮŽKA, David"

Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Analýza stylu Kurta Rosenwinkela na albu Our Secret World
    Lacina, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)
    Datum obhajoby: 2022-06-14
    Diplomová práce se zabývá stylem amerického kytaristy Kurta Rosenwinkela. Konkrétně na albu Our Secret World z roku 2010. Zde vystupuje Rosenwinkel jako hlavní sólista a je doprovázen jazzovým orchestrem Orquestra Jazz de Matosinhos. Těžiště práce leží především v analýze Rosenwinkelových improvizací. Hlavním zdrojem k analýze je zvuková nahrávka a transkripce pořízené autorem práce. Autor zkoumá Rosenwinkelův moderní improvizační jazyk jak z pohledu jazzového hudebníka, tak z pohledu kytaristy. Práce analyzuje deset kytaristových sól a jednu introdukci. Dále jsou přiloženy notové zápisy jednotlivých skladeb. Nejedná se o přepisy celých orchestrálních aranžmá, ale o základní melodicko-harmonická témata skladeb, ze kterých materiál pro improvizace vychází. Práce zprostředkovává praktické nástroje všem, kteří chtějí proniknout do tajů hry Kurta Rosenwinkela a moderní jazzové improvizace.
  • Historie a význam formátu tria saxofon, kontrabas, bicí v rámci jazzové hudby
    Kyncl, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-06-01
    Tato práce si klade za cíl popsat historii a význam jednoho ze vzácnějších, avšak v poslední době stále oblíbenějších obsazení, která se v jazzové hudbě vyskytují, tedy tria ve složení saxofon, kontrabas a bicí. Bude v ní proveden stručný výklad vývoje tohoto formátu, jakož i vyjmenování jeho nejvýznamnějších zástupců doprovázené popisem jejich tvorby na půdorysu zkoumaného formátu. Práce se zároveň pokusí postihnout význam, jaký tento specifický formát měl v kontextu vývoje jazzové hudby. V praktické části práce bude také uvedeno několik transkripcí vybraných děl se stručným komentářem.
  • Kompoziční prvky v díle Pata Methenyho
    Beneš, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)
    Datum obhajoby: 2017-06-05
    Tato práce se zabývá analýzou kompozic Pata Methenyho z jeho rané autorské tvorby. Cílem analýzy je specifikovat jednotlivé kompoziční prvky, popsat jejich úlohu v konkrétních kompozicích a zhodnotit, na kolik se vzájemně ovlivňují a doplňují. Výstupem diplomové práce bude analýza vlastního kompozičního záměru doplněného o nabyté zkušenosti.
  • Opomíjený soul-jazzoví kytaristé 60.let
    Šmoldas, Libor
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Datum obhajoby: 2018-06-04
    Tato práce se zabývá hudebním stylem na pomezí jazzu, gospelu a blues, tzv. soul-jazzem, který vrcholil v 60. letech 20. století v USA a jako převážně afro-americká hudební forma existoval stranou zájmu kritiků a novinářů. Cílem práce je specifikovat jeho charakteristické rysy, vybrat vhodné zástupce z řad kytaristů a popsat jejich profesní kariéru a styl. Výstupem diplomové práce bude obohacení vlastního stylu a to jak improvizačního tak i kompozičního.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů