Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "DRAPALÍKOVÁ, Alena"

Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Aktivní držení těla v klasickém tanci
    Špalová, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-06-08
  • Inovace výuky taneční gymnastiky
    Reinbergrová, Vendula
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-05-28
    Magisterská práce je zaměřena na inovaci výuky předmětu taneční gymnastika, konkrétně na posturální cvičení, která tato práce nabízí a doporučuje. Předchází jim vysvětlení odborných užitých pojmů, kapitola o správném držení těla, dále o dechu a bránici. Následuje vysvětlení principů cvičení a popis samotných posturálních cvičení s fotografickou přílohou. Závěrem je popsána autorčina zkušenost s těmito principy a cvičeními v praxi. Cílem práce je efektivně využít hodinovou dotaci předmětu taneční gymnastika tak, aby byla dále přínosná s ohledem na neustále se zvyšující požadavky na výchovu mladých tanečníků. Tedy využít ji k vybudování správné postury a její stabilizaci, k čemuž nabízím právě systém posturálních cvičení.
  • Výuka moderního a současného tance na tanečních konzervatořích v České republice
    Špačková, Michaela
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)
    Datum obhajoby: 2017-06-01
    Ve své práci jsem se zabývala situací výuky moderního a současného tance na konzervatořích v České republice. Pro teoretické účely mé práce jsem použila dostupné oficiální zdroje a pro účely praktické jsem využila možnosti nahlédnout do některých vyučovacích hodin ve školním roce 2016/17 a z této zkušenosti jsem poté čerpala. Moderní a současný tanec se na většině konzervatoří podle oficiálních dokumentů vyučuje od 5. ročníku, z tohoto důvodu jsem se na plánovaných hospitacích zaměřila pouze na výuku v 5. – 8. ročníku. Hospitace jsem pomocí dotazníků doplnila o názory studentů a pedagogů na výuku moderního a současného tance. Díky všem získaným informacím jsem si mohla udělat svou vlastní představu o průběhu výuky na vybraných institucích a ty v práci popsat.
  • Význam a cíle taneční gymnastiky v současnosti
    Linsler, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-05-31
    Taneční gymnastika je odborný vyučovací předmět, vyučující se na tanečních konzervatořích, který slouží k přípravě pro všechny taneční techniky. Je základní průpravnou technikou, která zvyšuje tělesné dispozice a pohybovou všestrannost žáka a rozvíjí jeho uměleckou osobnost. Využívá přirozených pohybových možností lidského těla. V této práci se snažím přiblížit současnou podobu taneční gymnastiky, zaměřit se na její význam a cíle a poohlédnout se za souvislostmi s ostatními technikami, kterými by měla být ovlivňována. Dále také uvádím, jak taneční gymnastiku obohatit novými prvky ze současného tance a poukazuji na některé složky, které by měly být její součástí.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů