Procházet podle oponent "DVOŘÁK, Aleš"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Balkův odkazMikyška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Jedná se o auditivní zpracování romaneta Jakuba Arbese Svatý Xaverius v podobě rozhlasové hry. Autor (Tomáš Mikyška) vytvořil nejprve vlastní adaptaci literární předlohy, poté výsledný tvar. V díle je užito dialogů, vlastní hudby i ruchů, které byly natáčeny v různých lokalitách pro konkrétní potřebu této hry. Herecké stránky se ujali studenti Katedry alternativního a loutkového herectví z Divadelní fakulty AMU.
- Formát prostorového zvuku: Dolby AtmosJelínková, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-11Formát Dolby Atmos se v posledních letech dostává do popředí nejen v oblasti filmové produkce, ale také v oblasti hudebního umění. Na rozdíl od filmové produkce je hudební umění velmi různorodým polem, a to ve všech fázích výroby hudební nahrávky v tomto formátu. Cílem této práce shrnutí dostupných informací o Dolby Atmos v českém jazyce. Tato práce se zaměřuje na možnosti postprodukce v tomto prostorovém formátu a na technická doporučení týkající se režijních místností a jejich technického vybavení. Zároveň také popisuje problematiku instalace systému Dolby Atmos do již existujících režijních místností. Jelikož většina koncových posluchačů poslouchá prostorový zvuk na sluchátka, je zařazena také kapitola popisující binaurální poslech a binaurální formát. Dále se práce zabývá základním prvkem prostorového poslechu, tj. schopností lokalizace lidského sluchového orgánu. Na závěr se také zabývá mikrofonními systémy pro záznam prostorového zvuku. Tím shrnuje informace ze všech součástí postprodukce v daném formátu.
- Mikrofonování akustických nástrojů při živém ozvučování koncertůKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Tato bakalářská práce se zabývá problémem snímání akustických hudebních nástrojů při ozvučování koncertních představení. Jsou zde rozebrány základní odlišnosti od mikrofonování při nahrávání zvukového snímku ve studiu a praktické důvody těchto rozdílů.
- Normalizace hlasitosti zvukového signálu v digitálních médiíchBeneš, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-06Práce se zabývá problematikou normalizace hlasitosti a její implementace v digitálních a především internetových médiích. Shrnuje současné poznatky o měření hlasitosti a zabývá se dopodrobna nejrozšířenějším systémem pro měření hlasitosti podle ITU-R BS.1770. Rozebírá strategie normalizace a zkoumá příčiny nejednotných hlasi- tostních standardů mezi médii. Popisuje způsoby normalizace hlasitosti vybraných in- ternetových služeb a hlasitostní standardy některých služeb byly ověřeny experimen- tálně. Práce také nabízí vhled do důsledků problematiky v práci zvukových mistrů.
- Pavel Kunčar: Hudební nahrávkaKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09Nahrávka varhanních skladeb: César Franck - Chorál č. 3 a moll César Franck - Preludium, fuga a variace op. 18 J. S. Bach - Preludium a fuga h-moll BWV 544 H. Purcell - Voluntary for double organ
- Pavel Kunčar: Hudební nahrávkaKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Nahrávka profilového CD dua Teres
- Práce s prostorem v rozhlasové hře.Mikyška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Práce se zabývá problematikou zvukové složky rozhlasové hry. Konkrétně zkoumá fenomén virtuálního zvukového prostoru, který nejprve determinuje z pohledu vnímatele - posluchače a tvůrce - zvukového režiséra. Nezaměřuje se však na problematiku jen z jednoho úzce vymezeného hlediska, neboť auditivní dílo představuje komplexní tvar. Při realizaci imaginárního prostoru se musí vycházet stejně tak z fyzikální podstaty zvuku jako z dramaturgického záměru. A zároveň (souběžně s funkčním uplatněním zvukových výrazových prvků) je třeba uvažovat i hledisko estetické. Jedině rovnováha všech tří pohledů může vést ke zdárnému cíli. Poté, na základě historických faktů a znalosti současných vývojových proudů seznámí s užívanými způsoby práce a technologiemi, nastíní nové směry, kterými by se mohla rozhlasová hra ubírat do budoucna.
- Pro Tools – historie, možnosti a srovnání s vybranými DAWČermák, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-06Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem světového standardu v nahrávacím průmyslu – programem Avid Pro Tools. Nahlédnutí do historie této aplikace a společnosti, která za ní stojí, nám umožňuje objevit úskalí a nesnadné cesty prvotních pokusů o přenos komplexní práce se zvukem do domény osobních počítačů. Historický vývoj nám kulminuje ve výčet současného stavu platformy a nastíní i směry, kterými se do budoucna ubírá. Ani konkurence nezůstane opomenuta – ostatní DAW programy přispěly do světa zpracování zvuku nemalým dílem a v poslední kapitole se jim proto náležitě pověnujeme a vztáhneme ve srovnání jejich vývoj zpět k Pro Tools. Cílem práce je edukovat profesionální i amatérskou zvukařskou veřejnost o historii tohoto programu (jež doposud nebyla uceleně publikována v českém jazyce) a přinést příchozím studentům katedry zvukové tvorby příručku pro rychlý start v nově akreditovaném, eponymním předmětu.
- Slovní popis zvukových rozdílů u vybraných profesních skupinMišejka, Juraj(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-06Bakalářská práce se zabývá slovním popisem zvukových parametrů v oblasti zvukových hudebních nahrávek. Cílem práce je pomocí psychoakustických poslechových testů sběr slovních popisů od vybraných osob patřících do různých profesních skupin, jež vytvářejí zvukově-hudební nahrávku. Dále je úmyslem této práce sledování, zda je popis určován podle profesní příslušnosti a zda se osoby zaměřují na konkrétní jevy. Výzkum byl proveden s českými profesionály a studenty v oblasti klasické hudby a výsledky jsou diskutovány a interpretovány s ohledem na stanovené cíle práce. Práce poskytuje informace o typech slov používaných v oblasti tvorby zvukových nahrávek klasické hudby a může být využita k lepšímu porozumění této problematiky.
- Současný stav problematiky hlasitosti zvukového signáluKravařík, Jindřich(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-12Práce se zabývá dlouhodobě se zhoršující situací v oblasti hlasitosti a dynamického rozsahu zvukových signálů, a to jak signálů distribuovaných na klasických nosičích, tak těch šířených pomocí vysílání, ať už rozhlasového, televizního nebo internetového. Diskutuje příčiny a důsledky současného stavu. Problematika je totiž naprosto obecná a dotýkající se skutečně každého posluchače a diváka. Velmi nevyrovnaná hlasitost vysílání a odstrašující stav některých nahrávek vydávaných u hlavních vydavatelství jsou terčem stížností již delší dobu. Až v současnosti se objevují metody jak situaci zlepšit, těm je také věnována podstatná část práce a s jejich pomocí jsou ukázány vzorové nevhodné případy.
- Stereofonní záznam akordeonuYasinski, Aliaksandr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-21Tato práce popisuje konstrukční a zvukové vlastnosti akordeonu, základní principy stereofonního záznamu, a hlavně je zaměřená na porovnání stereofonních systémů složených z mikrofonů s kardioidní směrovou charakteristikou pří nahrávání sólového akordeonu.