Procházet podle oponent "DVOŘÁK, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Odkrývání prostoru na základě vlastní inscenační praxeTrpišovský, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-03-22Disertační práce zkoumá na základě mé vlastní inscenační praxe a konkrétních příkladů prostor vznikající mezi jevištěm a hledištěm. V prvních třech kapitolách se dotýká pojmů: 1/ mikrosvět a makrosvět jako prostor, 2/ paměť jako prostor a 3/ hudba a zvuk jako prostor. V poslední kapitole se zabývá vztahem herce a diváka k těmto prostorům na základě mé práce na inscenaci Neograničené linije/ Borderless Lines/ Neohraničené linie v srbském Bělehradě. Na závěr práce zmiňuje několik základních pravidel, jak nakládat s prostorem, který vzniká mezi jevištěm a hledištěm. Přirovnává tento prostor ke krajině, kde dochází ke vztahu bytosti místa a bytosti člověka
- Problematika současného tance a jeho produkční zajištěníFriedlová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-17Práce přináší přehled o aktuální situaci současného tance a zaměřuje se na tuto problematiku z pohledu produkce. Autorka vychází z osobní zkušenosti produkčního a manažera tanečních představení a také ze seminářů kulturního managmentu, které během studia absolvovala. Cílem práce je přiblížit problematiku současného tance všem, koho tento druh umění zajímá a chtěl by se případně věnovat produkci a podpoře tanečních projektů. Čtenář se z práce může dozvědět o vývoji novodobého tance v České republice, zorienovat se v současné taneční problematice a uvědomit si specifika produkce tanečních představení. Jsou mu poskytnuty rady jak postupovat v určitých konkrétních případech, na co se zaměřit, případně čeho se vyvarovat. Dále je možné získat přehled o tanečním dění, divadlech, kde je tanec uváděn a organizacích, které v oblasti tance působí a snaží se zlepšovat podmínky pro práci tanečníků a choreografů. V závěru práce je zformulováno, jaké předpoklady by měl produkční mít, čím vším by se měl v praxi zabývat a kde případně může získávat nové znalosti.
- Provozování profesionálního loutkového divadla od konce 18. století do roku 1949Vyšohlídová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Tato bakalářská práce zpracovává téma provozování profesionálního loutkového divadla. Geograficky se zabývá pouze územím Čech. Časově je práce omezena na období historické, a to na úsek, kdy se české profesionální loutkové divadlo provozované živnostensky na našem území rozvinulo, do doby, kdy vlivem různých okolností na desítky let prakticky zcela zaniklo. Práce popisuje nutné byrokratické kroky, které musel živnostník podniknout, aby dosáhl na licenci umožňující hrát kočovně loutkové divadlo. Zabývá se zákony a nařízeními, které upravovaly jeho provoz. Přibližuje praktický chod loutkářova podnikání, podobu jeho fundusu, způsoby propagace a jeho náklady a výnosy spojené s provozem. Jen okrajově se dotýká umělecké a inscenační podoby divadla.
- Václav ŠtechSchmoranzová, Viktorie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-17Padesát let potřebovalo české divadlo, aby se konstituovalo jako plně profesionální, tvůrčí, organizační i ekonomická součást české kultury a završilo tak de facto národní obrození v této oblasti. Těch padesát let, rámovaných založením ND a ustavením rámcové divadelní sítě ve 20. letech, representují výrazné tvůrčí osobnosti dramatiků, skladatelů, zpěváků, herců, výtvarníků, ale i organizátorů, ředitelů, manažerů… Jedním z významných představitelů této generace byl i Václav Štech. Jeho cesta od národně obrozeneckých aktivit na malém městě, přes řadu podnikatelských projektů (včetně těch autorsko-právních) vedla do čela několika výrazných divadelních scén (Městské divadlo na Královských Vinohradech, Lidové divadlo Uranie, České národní divadlo v Brně), kde přes často složité situace pomohl konstituovat řízení divadla jako mnohovrstevný konglomerát činností tvůrčích, organizačních a ekonomických. Sledovat tuto cestu je poučné nejen z hlediska dějin českého divadla, ale i jako inspirace v úvahách o možnostech kulturní politiky v nejširším slova smyslu. A sledovat tuto cestu, pochopit záměry, možnosti a výsledky Štechovy práce na tomto poli bylo proto předmětem této práce.
- Zobrazení divadla ve filmových týdenícíchRýgrová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Bakalářská práce ?Zobrazení divadla ve filmových týdenících? zkoumá výskyt divadla a divadelní tematiky v jednotlivých vydáních Československých filmových týdeníků, které vznikly v letech 1945 až 1989. Práce uvádí do historie filmových týdeníků a seznamuje s jejich procesem výroby a strukturou. Stručně popisuje kulturně politické pozadí doby. Snaží se uspořádat přehlednou databázi, která obsahuje krátký popis zkoumaných reportáží a šotů a další doplňující informace k událostem a osobnostem v nich zobrazených. Závěrem práce charakterizuje a komentuje vzniklou databázi a také přináší návrhy na její další rozvoj a možnosti použití. Zároveň se snaží akcentovat problematiku audiovizuálního záznamu divadla, jeho významu a využití.