Procházet podle oponent "ELIÁŠOVÁ, Bohumíra"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 27
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Další vzdělávání pedagogů TO ZUŠSikorová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-07Cílem diplomové práce je zmapování zájmu tanečních pedagogů o další vzdělávání formou dotazníkového průzkumu. Konkrétně se jedná o pedagogy tanečních oborů základních uměleckých škol (TO ZUŠ) působících ve Středočeském kraji a v Praze v letech 2014 - 2017. Odpovědi respondentů jsou shrnuty do dvou tematických okruhů, jeden představuje profil pedagoga, druhý pak zájem o další vzdělávání včetně informovanosti. Pro představu možností dalšího vzdělávání v letech 2014 - 2017 slouží souhrn seminářů a tanečních workshopů těchto vybraných pražských institucí - NIDV, NIPOS-ARTAMA, SE.S.TA a HAMU. Jasnější představu pak přináší popis a průběh dvou konkrétních vzdělávacích seminářů. Dále práce vymezuje požadavky na pedagoga TO ZUŠ a přestavuje Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání (RVP ZUV).
- Dance for camera v ČR po roce 2000Jandová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-29Dance for camera je tanečně filmový žánr, jehož popularita ve světě neustále narůstá a je mu díky tomu věnována stále větší pozornost z oblasti odborné i širší veřejnosti. To, jaká je situace v České republice, však dosud nebylo nikým přesně zmapováno. Práce je náhledem, uskupením, analýzou a přehledem děl žánru dance for camera, která se po roce 2000 v zemi začala umělci více vytvářet a zároveň nabízí vhled do 80. a 90. let, ve kterých hledá počátky dnešních tanečních filmů.
- Distanční výuka v tanci se zaměřním na ZUŠMalinová, Amálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalářská práce se zabývá obdobím distanční výuky na Základních uměleckých školách. Na začátku obsahuje shrnutí průběhu pandemie covid-19 a krátký úvod do organizace ZUŠ. Dále je práce rozdělena na tři hlavní kapitoly Komunikace, Motivace, Kreativita. Obsahuje také doplňkovou kapitolu s názvem Učitel, která se zabývá specifickými problémy a učitelé by mohli během distanční výuky řešit. Text je doplněn o citace respondentů, kterými jsou učitelé ZUŠ. Cílem této práce je, aby sloužila jako dokumentace uplynulého období pandemie covid-19 i jako inspirační materiál pro budoucí výuku.
- Dítě jako zdroj inspirace pro tanečního pedagogaPlachá, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-05-26Diplomové práce představuje osobnost dítěte jako stále se utvářející lidskou bytost. Práce poukazuje na důležitost citlivosti pedagoga vůči svěřenému dítěti v kreativním procesu. Teoretická část zmiňuje jednotlivé aspekty, jež na dítě ve společnosti působí, jeho potřeby a role, které ve společnosti zastává. Také obecně líčí vliv výchovy a taneční pohybové výchovy na utváření osobnosti dítěte. Připomíná, jak důležité je vytvářet dostatečně podnětné prostředí pro dítě. Praktická část obsahuje popis vlastního kreativního výstupu, kterým je krátký taneční film, v němž se přistupuje k tvorbě s dětmi s povědomím o zmíněných skutečnostech.
- FugaCemerek, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-04V choreografii jsem se snažil o naplnění hudby pohybem a zároveň vytvoření další hudební roviny. Struktura celého tanečního díla se volně drží hudební předlohy této striktní a jasné barokní formy, která mne silně inspirovala k použití pohybového slovníku současného tance.
- Mapování prezentace studentských projektů v oblasti tanceMatysková, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-17Diplomová práce zkoumá procesy produkce veřejných prezentací studentských projektů na uměleckých vysokých a středních školách zaměřených na tanec v České republice s jedním příkladem ze Slovenska. Zabývá se především personálním zajištěním produkce, zapojením studentstva do této agendy, financováním a vztahy s veřejností. Výzkum kombinuje kvantitativní a kvalitativní přístup prostřednictvím odborné literatury a strukturovaných rozhovorů s pedagogy, pracovníky škol a přidružených spolků. Dále se práce věnuje analýze a návrhu strategie pro rozvoj a udržitelnost platformy Nová generace, která funguje na katedře tance HAMU. Tento návrh se opírá především o rozhovory se zainteresovanými stranami a osobní zkušenosti autorky s organizačními záležitostmi této platformy.
- Nahota v současném tanciMinárová, Alica(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05V bakalářské práci s názvem „Nahota v současném tanci“ jsem se zaobírala znakovostí nahoty v tanečním umění v posledních letech. Nejdřív jsem definovala sémiotické pojmy a kategorie použití nahoty na jevišti. Dále jsem taneční analýze podrobila inscenace dvou významných choreografek a dvě svoje díla. Na základě analýzy jsem se snažila každou choreografii zařadit do jedné z vymezených kategorií a postihnout její znakovost. Zaobírala jsem se nahotou na jevišti nejen z významového hlediska, ale i z hlediska kontextu, ve kterém vzniká.
- Olga Ratajová: Pedagogický výstupRatajová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-07
- Osobnost choreografaCemerek, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-04Práce se zaměřuje na popis osobnosti choreografa. Východiskem k tomu sloužila psychologie osobnosti. Protože se jedná o profesní analýzu, těžiště celé práce spočívá v rozboru nadání, které choreograf k výkonu své profese potřebuje. Struktura osobnosti choreografa, jak je v této práci popsána, neodpovídá celkové struktuře osobnosti z hlediska psychologie osobnosti, ale jen její výsečí týkající se schopností osobnosti. Nadání (v práci synonymní s výrazem talent) je pojímáno šířeji než v obecném významu, a přesahuje tedy v případě osobnosti choreografa jeho taneční nadání, které tvoří jen složku širšího celkového nadání. Výsledkem práce se potom stává profil osobnosti choreografa v kontextu s jeho komplexním nadáním.
- Otvírání studánek (Bohuslav Martinů)Charouzová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-05-29Cílem bakalářské práce je seznámení se s vlastním rituálem Otvírání studánek a vytvořit si představu o jeho podobách v proměnách času. V práci budou představeni tvůrci kantáty Otvírání studánek Miloslav Bureš a Bohuslav Martinů a ujasněn zdroj jejich inspirace k dílu. Dalším cílem bylo vytvořit vlastní choreografii na tuto kantátu v Základních uměleckých školách ve dvou různých formách. Nejprve vytvořit choreografii pouze se skupinou dívek v plenéru na reprodukovanou hudbu a následně se skupinou tvořenou profesionálními i dětskými interprety v prostorách kostela za doprovodu sboru. Tuto choreografickou práci jsem se pokusila zaznamenat pomocí videa, fotografií i písemnou formou. Závěrem jsme zhodnotila pozitivní a negativní stránky celého tvůrčího procesu.
- Pedagogická a choreografická činnost v chlapecké třídě v ZUŠCharouzová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-24Záměrem magisterské práce je prohloubení mých znalostí týkajících se psychologického vývoje dítěte od předškolního věku ve smíšené skupině až do mladšího školního věku tentokrát již z pohledu chlapecké skupiny, která má svá specifika, a spojit tyto obecné informace s vlastní pedagogickou praxí v TO ZUŠ. Dále díky dotazníkovému šetření budu zveřejňovat zkušenosti pedagogů TO ZUŠ, kteří mají rovněž ve své praxi chlapeckou třídu. V praktické části zrekapituluji tři roky mé práce s chlapeckou třídou v ZUŠ Libčice nad Vltavou. Hlavně se zaměřím na rozbor jednotlivých choreografických prací a průpravné části k jednotlivým obrazům. Tato práce si neklade za cíl zmapovat chlapeckou třídu jako fenomén dnešní doby, ale zjistit, kde všude se odehrává, a detailně popsat, jak se metodicky přistupuje k chlapcům v typicky dívčím prostředí tance. Cílem této práce je spíše otevřít prostor pro sdílení mezi pedagogy TO ZUŠ skrze konkrétní zkušenosti v pedagogickém procesu. Nejde o analýzu stavu, spíše o otevření tématu vůbec.
- Princip zobrazování v teorii umění a jeho aplikace na tanecRazima, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-08Tato práce se zabývá principem zobrazení ve výtvarné kultuře a jeho intepretací. Rozebírá jejich mechanismy a popisuje proces vidění jako nástroj jazyka umění. Tyto poznatky se snaží aplikovat na taneční umění. Zaměřuje se tak na principy výtvarné kultury, které jsou platné i v tanečním umění a mohou tak přispět k uchopení vizuality tanečního díla. Ohledáváním paralel mezi výtvarným a tanečním uměním předkládá tanečnímu oboru nástroje a principy, které mohou posloužit tanečním umělcům k efektivnějšímu zacházení s vizualitou, ale i k obecnému pochopení mnohých rysů umění. Práce vychází převážně z poznatků teorie umění a perspektivou výtvarného umění, psychologie vnímání a souvisejících oborů, mapuje proces tvorby, interpretace ale také komunikaci mezi umělcem a jeho publikem. Ukázalo se, že tato perspektiva může být pro tanec velmi přínosná.
- Průzkum činnosti tanečních oborů ZUŠ na ChomutovskuRatajová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11Ve své bakalářské práci se zabývám průzkumem činnosti tanečních oborů při Základních uměleckých školách v Chomutovském okrese. Práce zahrnuje historii jednotlivých škol, seznámení s pedagogy tanečních oborů a jejich stylem práce a představení žáků, pro které bylo studium na ZUŠ startem k umělecké kariéře. Hlavním bodem práce je seznámení s tanečními soubory, jejich tvorbou a úspěchy na soutěžních přehlídkách. Výsledkem mé práce je zjištění, že většina učitelek, přestože mají alespoň pedagogické vzdělání ve formě kurzů, chybí širší rozhled o metodice tance a současném tanečním dění.
- Scénografie a prostor v choreografické tvorbě Sashi WaltzPalátová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Sasha Waltz je v současnosti výrazným fenoménem současného tance nejen v Německu. Její umělecký přesah ovlivňuje klasické inscenační způsoby oper a boří i zažitá klišé tak staticky chápaných instalací, jako jsou například muzea. V bakalářské práci se snažím zmapovat tvorbu Sashi Waltz skrze prostor a jeho scénografické prostředky, a to od počátků až do současnosti. Měla jsem možnost zhlédnout prvotinu a porovnat ji s nejnovějšími projekty. Hlavním zdrojem práce byl můj několikaměsíční průzkum choreografické tvorby Sashi Waltz, spojený se sběrem informací a osobními rozhovory.
- Současná taneční scéna ve Velké BritániiLaifrová, Alena(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-05Bakalářská práce se zabývá zmapováním aktuálního stavu současného tance na území Velké Británie a jeho historickému vývoji, zejména s přihlédnutím k dobové politicko-ekonomické situaci. Britská taneční platforma je přiblížena pomocí konkrétních příkladu, mezi něž patří taneční školství, nejvýznamnější festivaly, divadla, organizace podporující současný tanec, způsoby financování tance či analyzování vládních dokumentů. Pozornost je zaměřena samozřejmě také na nejvýznamnější interprety britského současného tance, a to především na život a dílo tanečníka a choreografa Akrama Khana.
- Studium choreografie na HAMUOrszulik, Eduard Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-14Diplomová práce Studium choreografie na HAMU je sondou do problematiky studia choreografie na Hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze. Hlavním záměrem je zpřítomnění a zkonkretizování abstraktní představy studia a výuky choreografie. Přiblížení specifických problémů a výhod spojených se studiem. Konkrétně se zabývá tématy, kterými jsou například přijímací řízení, rozdílné pojetí choreografie ze stran pedagogů, diferencemi výuky choreografie v zavedené třístupňové formě studia, hodnocením studentské tvorby, akademickým zázemím, nebo uplatněním absolventů v oboru. Ústřední pozornost je věnována především praktické výuce choreografie a s ní spojených souvislostí v kontextu historického vývoje oboru, s úmyslným zaměřením se na její současnou podobu. Stěžejní část této práce je založena na kvalitativním výzkumu s respondenty z řad současných i minulých pedagogů a absolventů oboru choreografie na taneční katedře HAMU, což vedlo k vytvoření prvního systematického pokusu o (sebe)reflexi tohoto vyučovaného uměleckého oboru s jeho veškerou komplexností.
- Tanec a módaOrszulik, Eduard Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04V mé bakalářské práci se zabývám vývojem tance od doby dvorských baletů v období vlády Ludvíka XIV. a módy od vzniku módního průmyslu až po současnost. Snažil jsem se nalézt společnou linii mezi tancem a módou a dopátrat se toho, z jak velké části se tyto dva rozdílné obory navzájem ovlivňují. V práci čerpám především z odborné literatury, módních médií, ale také z rozhovorů, které jsem vedl s předními tanečními tvůrci. Během výzkumu jsem dospěl k závěru, že ačkoliv jsou tyto dva obory zcela nezávislé, je mezi nimi propojení, které pozměnilo vývoj každého z nich.
- Tanec a strukturaKlívarová, Daniela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Disertační práce se zaměřuje na taneční žánr contemporary dance. Přináší poznatky z kvalitativního výzkumu provedeného v rámci dvou ročníků mezinárodní taneční a kulturně výměnné platformy Pointe to Point, Third Asia-Europe Dance Forum, uskutečněné v roce 2005 v Tokiu a Pointe to Point, Fourth Asia-Europe Dance Forum, realizované v roce 2006 ve Varšavě.
- Tanec na zemi pro děti ve věku od 8 do 12 letOndrová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-30
- Tanec s partnerem v současném tanciLamešová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07