Procházet podle oponent "FISCHEROVÁ, Hana"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Anton Pavlovič Čechov "Platonov" - komplexní kostýmní řešeníVrábová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-23V mé diplomové práci se na základě metamodernistické filozofie zabývám spojitostmi mezi tvorbou Wese Andersona a Antona Pavloviče Čechova. V písemné části práce se čtenáři seznámí s tvorbou a přístupem těchto dvou významných autorů. Zároveň jsem se pokusila přiblížit způsob tvorby Mileny Canonero a rozebrala jsem její tvorbu u některých důležitých filmech. Porovnala jsem rozličné přístupy při inscenování divadelní hry Platonov. Pro tuto hru jsem ve zkrácené a upravené verzi vytvořila dvě kostýmová řešení. Na základě získaných poznatků z realizace v DISKU jsem navrhla vlastní verzi kostýmů. Jeden z nich jsem vytvořila a fotograficky zdokumentovala. Celý proces tvorby návrhů i fyzických kostýmů jsem zdokumentovala a popsala. Nakonec jsem reflektovala, co bylo pro mě určující a zajímavé.
- Don Giovanni a liminal spacesSztogrýnová, Julie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-07Tato bakalářská práce se zaměřuje na mé vlastní scénografické a kostýmní řešení opery Wolfganga Amadea Mozarta Don Giovanni. Dále se věnuje tématům, která s tímto řešením souvisí. Cílem praktické části této práce je k zadané opeře navrhnout řešení jednotlivých situací a kostýmů, nakreslit je a následně popsat. Teoretická část práce se věnuje převážně tématu tzv. přechodových míst (liminal spaces), které je s mou scénografickou a kostýmní koncepcí úzce spjato. V rámci kapitoly o liminal spaces jsou mimo jiné rozebrána některá výtvarná a filmová díla, která mi byla při řešení scénografie a kostýmů inspirací. Součástí práce je také krátký rozbor několika literárních děl s donchuánským tématem, která mě při procesu tvorby zaujala.
- Komplexní kostýmní řešení opery Antonína Dvořáka "Rusalka"Stepunina, Mariia(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-19Tato diplomová práce se zaměřuje na kostýmní řešení opery Rusalka od Antonína Dvořáka. V první části analyzuje historický kontext, vznik libreta a spolupráci s Jaroslavem Kvapilem, a zabývá se mýtem a mytologií v opeře. Dále zkoumá pohanství, smrt ve staroslovanském a současném kontextu, a existencialismus s důrazem na ztrátu identity a svobodu. Inspirace pro návrhy čerpá z Carsenovy inscenace, protestantského náboženství, dekadence, secese, symbolismus, manga, filmů a vlastní poezii. Analýza postav rozděluje lidský, vodní svět a mezisvět, s detailními návrhy kostýmů napříč dějstvími opery. V závěru jsou prezentovány finální kostýmní řešení, zahrnující detailní popisy, s cílem co nejlépe vystihnout atmosféru opery a charakteristiky postav.