Procházet podle oponent "FLÍGL, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Contemporary Chinese Art -house Cinema and Genre WenyiXie, Piaoyu(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-20After the opening-up and the economic reform, China has become one of the largest film markets for various genres. As a result, interests towards art-house (Wenyi) cinema have also been greatly increased, especially for those which have been made based on low budgets. This research attempts to first of all examine the formation of the low budget art-house cinema in China, then trace its development from 2015 to 2017 based on five films which are considered as low budge art-house cinema to further provide an overview of the current situation of Chinese low budget art-house cinema from both aesthetic and production perspectives.
- Komparácia kín národných filmových archívov Slovenskej a Českej republikyLigas, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-02-03Moja záverečná bakalárska práca rieši problematiku tzv. "národných" kín. Teda kín, ktoré nie sú priamo spravované so zámerom zisku, ale za účelom duchovného obohatenia spoločnosti a pripomínania filmového bohatstva danej krajiny. Vzhľadom sa ich celkovú stúpajúcu návštevnosť je ich dosah čoraz vyšší. Pomocou literárnej rešerše je dohľadateľných viacero literárnych zdrojov týkajúcich sa minulosti kín, avšak žiadne zaoberajúce sa aktuálnou situáciou. K presnejším informáciam sa dostanem pomocou rozhorov s riaditeľmi kín Ponrepo a Lumiére.
- Soumrak veřejné projekcePecinovský, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-20Soumrak veřejné projekce se zaměřuje na současný trend přesunu filmového obsahu do online prostředí streamovacích platforem. Nezměrný vliv na celou situaci měla celosvětová pandemická krize, která tento trend akcelerovala. V textu pracuji s dvěma způsoby sledování audiovizuálního obsahu. Veřejná projekce reprezentuje klasický zážitek z kin. Netflix a další nastupující streamovací platformy zastupuje pojem pro osobní užití. První část této diplomové práce tvoří panorama současné filmové distribuce, kterou postihla pandemie. Na to reaguje retrospektivní pohled do historie, který popisuje, jak se kinematografie dokázala v minulosti vypořádat s nástupem televizí a přenosných nosičů. Soumrak veřejné projekce se věnuje i specifickým vlastnostem, které definují kontrast mezi sledováním audiovizuálních příběhů v kinosálech či ve formě pro osobní užití. Tato diplomová práce se věnuje i modelům, které se snaží propojit veřejné projekce, se sledováním obsahu na VOD. Ty jsou samy o sobě pozoruhodné a nabízejí alternativu streamovacím gigantům, ale v současnosti nemůžeme říct, že by šlo o řešení pro zachování veřejných projekcí. Závěr práce se snaží nabídnout prognózu nejisté budoucnosti. V době, kdy byl Soumrak veřejné projekce psaný, stále nebylo jisté, jak dopadne situace s takzvanými okny, které reprezentují časovou mezeru mezi premiérou v kinech a umístěním na VOD. Zásadní roli však v budoucnosti veřejných projekcí bude hrát rozšíření služeb, které mohou kina nabídnout svým divákům.