Procházet podle oponent "FLIEGEL, Karel"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Issues of Colour Management in contemporary Motion Picture CreationStock, Helga(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-18The objectives of this thesis is to contemplate the complex process of colour reproduction in motion picture production from a cinematographer´s point of view, and to clarify the importance of colour in the context of cinematography by establishing cinematography as an art form.
- Záznamové formáty s různými metodami a stupni kompreseSýkorová, Zdena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-22Filmový obraz je tvořen celou řadou vizuálních výrazových prostředků, které souvisí s aranžmá snímané scény, což je zřejmé. Použitá technologie snímání je neméně důležitým parametrem a výrazovým prostředkem. S tím souvisí volba záznamového formátu, který dál ovlivňuje možnosti postprodukce a tím i výsledný filmový obraz. Teoretická část této práce má za cíl představit vznik digitálních dat a záznamové formáty, do kterých se tato data ukládají. Z důvodu enormního objemu však bývají zatíženy kompresí. Komprese – co to je, proč ji potřebujeme, jak vzniká, co způsobuje? a hlavně: Jaká míra kompresních artefaktů je pro diváka akceptovatelná? To je otázka, na kterou odpovídám v praktické části bakalářské práce. Zúžila jsem pozornost na formáty Apple ProRes a H.264, které jsou v praxi často využívané v různých podobách a mohu s nimi v rámci dostupných kapacit pracovat. Pomocí subjektivního hodnocení expertní skupinou (metoda DSIS) sleduji zhoršení kvality obrazu způsobené kompresními artefakty výše zmíněných formátů. Z výsledků je patrné, že snižování datového toku vede ke zvýšení četnosti artefaktů, především u formátu H.264.