Procházet podle oponent "FOREJT, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Didaktika skladbou a řádemKoldová, Tereza Rozálie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-12Diplomová práce zkoumá možnosti začlenění výuky střihové skladby do kurikula formálního vzdělávání pro střední školy. Rozebírá základní výchovné principy a jejich pojetí v rámci filmové výchovy, zkoumá její současný stav, cíle a metody. Práce pracuje s pojmem střihové skladby jako možným prostředkem k hlubšímu poznání a nástroje pro dynamické chápání světa a sebe sama. Dále rozebírá specifika pojmu skladebnosti a přístupů k výuce střihové skladby, ze kterých vyplývají hypotézy pro potenciální didaktické využití. Z analýzy vztahu reality k filmu vyplývá výhodnost využití dokumentárního filmu ve výuce a úzké zaměření se na jeho skladebnou stránku. Z formulovaných hypotéz vycházejí případové studie, jejichž obsahem je střihový workshop implementovaný do formálního vzdělávání. Studenti střihově pojímají principiálně ambivalentní materiál filmového portrétu příslušníka ukrajinského Pravého sektoru a jsou postaveni před výzvu k tématu zaujmout postoj a skrze skladbu filmového díla myšlenku artikulovat. V rámci případových studiích je využita metodika kvalitativního výzkumu a pro sběr dat pak polostrukturované rozhovory, skupinové diskuze, pozorování a dotazníky. Navržený model využití střihové skladby se jeví jako vhodný způsob práce s filmovou výchovou a jeho pedagogické dopady jasně dokládají didaktický potenciál implementace střihové skladby do formálního vzdělávání.
- Výuka filmové produkce v rámci terciárního vzdělávání v České republiceŠkodová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Bakalářská práce na téma Výuka filmové produkce v rámci terciárního vzdělávání v České republice se věnuje rozboru současného stavu výuky tohoto studijního programu v českém prostředí. Konkrétně pak rozebírá situaci na Filmové a televizní fakultě Akademie múzických umění v Praze, Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a na Filmové akademii Miroslava Ondříčka v Písku. Jejím cílem je poskytnout souhrnný přehled o způsobu výuky na daných univerzitách, který je podpořen komparativní analýzou a rozhovory s vedoucími pedagogy.