Procházet podle oponent "FRIČOVÁ, Marie"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Choreografická zpracování Slovanských tanců Antonína DvořákaVašíčková, Dominika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-15Bakalářská práce s názvem Choreografická zpracování Slovanských tanců Antonína Dvořáka se zabývá přehledem i jednotlivými scénickými uvedeními tohoto díla. První kapitola pojednává obecně o propojení tanečního projevu s hudební kompozicí primárně určenou pro koncertní sál. Součástí kapitoly je také přehled choreografických zpracování Slovanských tanců se zaměřením na české inscenace v první polovině 20. století a jejich dobovou percepci. Druhá kapitola detailněji rozebírá čtyři různá zpracování Slovanských tanců choreografem a představitelem baletní moderny Ivem Váňou Psotou. Důraz je kladen na dobové vnímání inscenací jak uměleckými kritiky a teoretiky, tak širokou veřejností. K dosažení nejen tohoto cíle jsou využívány převážně historiografické metody a poměrně velké množství citací dobových článků a kritik. Výsledkem bakalářské práce je seznámení čtenáře s kontextem scénického uvádění Slovanských tanců a dobový náhled na vybraná choreografická zpracování díla.
- Klasický tanec v prostředí v České taneční organizaciJudasová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-03Bakalářská práce se zabývá Českou taneční organizací a problematikou spojenou s klasickým tancem. Rozebírá jednotlivé aspekty problémů a nabízí možná řešení. Cílem této práce není kritika, ale naopak snaha poukázat na řešitelné interní nedostatky největší organizace České republiky sdružující amatérské tanečníky v široké věkové škále.
- Kubátová Renata: Pedagogický výstupKubátová, Renata(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01
- Lidová kultura ve vzpomínkách pamětníků narozených ve 20. a 30. letech 20. stoletíHorová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-05-26Tato práce se zaměřuje na to, jak lidé narození ve dvacátých a třicátých letech dvacátého století vzpomínají na tradiční lidovou kulturu. Soustředí se také na to, zda dodržovali původní tradice a slavili tradiční svátky. Dále se práce zabývá tím, jak tito lidé tradice vnímali a jaký pro ně měly význam. V první části práce se setkáme s vyprávěním životních příběhů narátorů narozených v první polovině dvacátého století. Druhá část je věnována vzpomínkám na tradiční obyčeje a zvyky, na to jak se měnil způsob jejich slavení v předválečném období, za války a za dob socialismu. V poslední části se dozvíme, jakým způsobem narátoři vnímali tanec, zda sami tančili, při jakých příležitostech tančili, které tance apod. Také se dozvíme, zda se setkali s tancem na jevišti.
- Práce uměleckého vedoucího ve folklorním souboruŠkubalová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-31Moje diplomová práce je zaměřena na roli uměleckého vedoucího folklorního souboru. Vzhledem k obsažnosti tématu se práce dotýká především souborů z Moravského Slovácka a Valašska. Shrnuje poznatky o práci uměleckého vedoucího, které byly získány z dostupné literatury i z vlastní zkušenosti. Popisuje vznik folklorních souborů a jejich roli v moderní společnosti. Obsahuje rozbor práce uměleckého vedoucího z pohledu různých profesí a charakterizuje jeho osobnost. Dále se zabývá vzděláváním uměleckých vedoucích. Poslední část je věnována praktické ukázce nácviku nové choreografie
- Skupinové tance doby baroka a jejich využití v taneční výchověBrzková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-18V diplomové práci se věnuji tématu skupinových tanců doby baroka a jejich využití v taneční výchově. V úvodu se zmiňuji o významu a historii skupinových tanců jako takových, abych mohla dále proniknout k jejich konkrétním druhům těchto tanců. V následující kapitole věnuji pozornost anglickým country tancům. Rozepisuji se k jejich historickému vývoji, k hudebnímu doprovodu a prostorovým formacím. Součástí kapitoly je také popis jednotlivých tanečních figur a kroků, o kterých se zmiňuji dále v popisech konkrétních choreografií. Další část práce se věnuje francouzským kontratancům a jejich historii. V závěru kapitoly popisuji figury a kroky francouzských kontratanců. Poslední část práce patří popisu vybraných anglických country tanců a francouzských kontratanců. Na závěr přikládám zápisy melodií tanců, kterými se ve své práci zabývám.
- Tanec a pohyb v psychoterapiiBürgerová, Dominika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-13Bakalářská práce pojednává o tanečně pohybové terapii, o jejím vývoji a ustanovení jako psychoterapeutického přístupu. Cílem je poukázat na široké využití při práci s klienty, představit ji jako metodu, která má své opodstatnění, principy, strukturu, formy, cíle a etickou stránku. Dále pak upozornit na nejednotnost terminologie a zaměňování tanečně pohybové terapie s terapeutickým tancem. Práce je obohacena o praktické poznatky a doplněna kazuistikou, která nebyla publikována.
- Taneční aktivity dětí školního věku 11 - 15 letKubátová, Renata(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-06Na základě zmíněných bodů obsahu se v této diplomové práci pokusím vytvořit náhled na nabídku současných pohybových aktivit pro děti staršího školního věku, které se nechtějí stát profesionálními tanečníky, ale chtějí se tanci věnovat.
- Taneční výchova hyperaktivních dětí předškolního věkuLacková, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-13Tématem práce je Taneční výchova hyperaktivních dětí předškolního věku. Cílem výzkumu bylo popsat zvláštnosti výuky hyperaktivních dětí s ohledem na taneční výuku. V první části je popsán syndrom ADHD. Jsou zde popsány zvláštní potřeby dětí s tímto syndromem s ohledem na výchovu. Druhá část je zaměřena na praktickou taneční hodinu dětí s ADHD. Je zde popsána ukázková taneční hodina, která je založena na teoretických poznatcích a zkušenostech odborníků. Výsledek výzkumu přinesl zjištění, že nabídka speciálních hodin je velmi omezená a je to velká škoda. V diplomové práci bylo zjištěno, že výuka se speciálním programem může pomoci dětem s ADHD a může být dobrým doplňkem ke standardní lékařské terapii.
- Využití Labanovy analýzy pohybu v tanečně-pohybové výchověBurešová, Edita(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-06Tato bakalářská práce stručně představuje osobnost tanečního umělce, teoretika a choreografa Rudolfa Labana a vybrané aspekty Labanovy analýzy pohybu. Pojednává o možnostech využití této analýzy v tanečně-pohybové výchově dětí a mládeže. Práce představuje také Labanovy názory na tanečně-pohybovou výchovu dětí různých věkových skupin a základní pohybová témata, se kterými lze ve výuce tance a pohybu pracovat. Stručně prezentuje Labanovy publikace týkající se pedagogické činnosti. Autorka reflektuje vlastní zkušenost s aplikací Labanovy analýzy pohybu, kterou absolvovala v rámci svého studia na HAMU v Praze a uvádí konkrétní návrhy aplikace Labanovy analýzy pohybu v edukační činnosti.
- Využitie princípov folklóru vo fyzickom divadleTalaga, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-10Folklór a Fyzické divadlo sú zdanlivo nezlučiteľné pojmy, ktoré na prvý pohľad spolu vôbec nesúvisia. Folklór však disponuje nekonečným množstvom výrazových prostriedkov vďaka ktorým je možné prinavrátiť divadlu niečo z jeho rituálneho pôvodu. Využitie folklóru je zaujímavé a dôležité hlavne z dôvodu jeho synkretizmu - zahŕňa totiž drobné rituály, hru, hudbu, tanec, pieseň aj hovorené slovo. Doposiaľ sú tieto cenné umelecké pramene používane v súčasnom umení len veľmi okrajovo. Spoločnosť si zvykla, že tento typ umenia je predstavovaný len folklórnymi súbormi, či už menšieho lokálneho charakteru v podobe amatérskych ľudových súborov alebo väčších profesionálnych telies. Využitie folklóru však ponúka ďaleko väčšie možnosti, pretože princípy ktoré boli v minulosti používané a funkčné sú aj dnes veľmi aktuálne ako to už v minulosti naznačili niektorí teoretici divadla. K týmto zisteniam sme dospeli na základe pozorovania umelcov a umeleckých skupín, ktoré sa už pokúsili zahrnúť folklór v svojich súčasných prácach a na základe skúseností pri vlastnej tvorbe.