Procházet podle oponent "GAJDOŠ, Július"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Budování divadlaHrbek, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-28V průběhu devadesátých let začal v pražských divadlech dynamický pohyb soivisející se změnou politického režimu, s nástupem nové generace divadelníků(Nastal proces výměn na postech určujících zaměření a poetiku jedotlivých scén), s koncepčními i živelnými proměnami pražské divadelní sítě a změnami ve financování kultury v Praze. Důsledkem tohoto pohybu byl vznik nových souborů a divadel (nebo jejich obnovení), ale také zánik nektrých tradičních scén.
- Mimesis a PoiesisVavříková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-26V této disertační práci popisuji způsob vzniku inscenace divadelního studia
- Psychologické souvislosti scénické tvorbyŠípek, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-11-11Předložená disertační práce prochází vybraná (ale podstatná) témata scénického umění. Vychází z teoretických prací předních divadelních umělců (Frejka, Hilar, Zich, Vostrý aj.) Detailně jsou v této souvislosti diskutovaná témata emoce, empatie, vnitřně hmatové vnímání a distance. V empirickém výzkumu jsou hledané specifické způsoby reagování umělecké osobnosti v situaci zpracování výchozí neurčitosti materiálu. Autor k tomu použil Rorschachův projektivní test.
- Scéničnost a hudebnostVaradzinová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-12-22Základním tématem mé práce je charakteristika specifik zpěvně mluvního projevu a tvorba postavy v inscenaci Sclavi divadelního studia Farma v jeskyni. Specifický divadelní jazyk Framy je podmíněn specifickým procesem zkoušení. Východzímk bodem pro tvorbu je expedice k přímému živému kulturnímu zdroji.
- Úvod do herectvíJanák, Aleš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-28Leningrad, listopad 1993. Kulturní dům Komsomolu na Vasilijevském ostrově. Zkoušky a cvičení divadelní probiologie, heldání a odkrývání základního článku divadla, vytyčování přesné hranice mezi živým a neživým na scéně. Z těchto pokusů vznikaly etudy a choreografie, které se na konci každého týdne představovaly pozvaným divákům. Nebyla to regulérní představení, ale demonstrace výsldků práce. Tak vznikalo první představení Vremia Durak (Čas Hlupá) Teatru Novogo Fronta
- Výraz jako prenos ludskej skusenostiDočolomanský, Viliam(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-11-15Obsahom tejto práce je reflexia praktík tvorby dvoch inscenácií súboru Farma v jeskyni, ktoré jsme vytvárali počas mojho doktorandského štúdia na DAMU pod vedením prof. Jaroslava Vostrého. Obidve incenácie vznikali na podnet základného výzkumu v zvolenom kulturnom teritoriu. Sonetom temné lásky predcházala výprava do Andalúzie, inscenácia Sclai- Emigrantova Píseň sa rodila z výpravy na východné Slovensko.