Procházet podle oponent "GROSSMANNOVÁ-MÁLKOVÁ, Marie"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Herecká stylizace a psychologický realismus - motivace jednání a výběr výrazových prostředkůKlepáčková, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-14Diplomová práce se zaměřuje na herecké sebepoznání skrze absolventské role Markéty Lazarové z představení Markéta, dcera Lazarova a Niny Zarečné z Racka. Volba těchto protikladných inscenačních stylů, hereckých přístupů a motivů umožňuje herci uvědomit si lépe sebe sama, své herecké potřeby a nedostatky. S ohlédnutím na minulý rok a s odstupem zjistíme, že tato práce tak získává na důležitosti nejen jako diplomová práce, ale i potřebná sebereflexe, která by se v jiném případě neuskutečnila. Je zde shrnuta kompletní práce na rolích, od samého počátku, od první čtené, přes aranžovací zkoušky, po generálkový týden a premiéru. Zdůrazněna je důležitost domácích příprav, inspirací z jiných zdrojů, z filmů, z literárních děl, z hudby atd. Práce je doplněna praktickými radami, které student nasbírá v průběhu studia či čtením děl jako jsou v tomto konkrétním případě např.: Můj život v umění S.K.Stanislavského, Herecká technika M.Čechova, O herecké technice V.O.Toporkova, Herec a jeho cíl D.Donnellana, Viděno z druhé strany rampy Radovana Lukavského. Zmíněno je zde také porovnání s praxí v Moravském divadle Olomouc, kde se nabyté zkušenosti za studií na DAMU využívají.
- Herecké prožívání a představováníŠvarc, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-24Tuto práci píši jako sebereflexi svého hereckého vývoje za posledních osm let, tedy od vstupu na DAMU až po mé současné angažmá. Zaměřuji se na problémy, které souvisí s tvorbou postavy, jako neschopnost průběžného jednání, podehrávání, křeč apod. v kontextu hereckého prožívání a představování. Využívám onoho osmiletého prostoru k tomu, abych popsal, jak na mě tyto problémy v různých fázích mého vývoje působily, jak jsem k nim přistupoval a jak jsem se je pokoušel řešit.
- Herecký typ a režijní obsazováníŠoltýsová, Diana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-16Ve své diplomové práci bych se chtěla zmínit o mé vlastní zkušen hereckého typu k určitým rolím. Vysvětlení pojmu obsazování ?osti v divadle DISK, zaměřit se na herecký typ a využití jeho historie a popis prů b ěhu obsazování do divadla Disk. Dále jsem věnovala jednu kapitolu vytváření jevištní postavy. Kde popisuji fáze zkoušení mé absolventské role Claire v Západním p ř ístavu.
- Herectví jako vědomé sdělováníNovák, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-13Divadlo je médium, stejně jako například noviny. Hraní divadla je proces vyprávění příběhů prostřednictvím divadelních postav, tedy proces sdělování konkrétních informací o postavách a ději. Během zkoušení hledají herci, režisér i ostatní tvůrci inscenace, jaké informace chtějí sdělit a jaké prostředky k jejich sdělení využít. Herec na jevišti nikdy nemůže přestat sdělovat a nikdy by neměl zapomínat na to, že bude čten. Samo vědomí sdělování umožňuje oddělit žádoucí významy od těch nežádoucích, nechtěných. Jako obranu před nechtěným sdělováním by si měl herec na jevišti pěstovat schopnost nadhledu. Při práci na čtyřech absolventských inscenacích v Disku si autor práce zkusil čtyři různé možnosti uchopení postavy, podle toho co žádal nebo nabízel text hry, režisér, pedagog, jevištní partneři nebo jeho vlastní snaha o sdělení. Vycházel při tom ze zkušeností získaných v průběhu studia i z příležitostných workshopů a dával si při zkoušení soukromé úkoly podle toho, co měl sdělit. Na takových konkrétních úkolech potvrzuje, že možnosti hereckého sdělování jsou neomezené.
- Kateřina Ivanovna ( Bratři Karamazovi ) -vnitřní a vnější charakteristika postavy a její herecké zobrazeníStriežencová, Vladimíra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-01-15Magisterskou práci, kterou předkládám, chápu jako výpověď herečky absolvující Damu. Téma práce (vnitřní a vnější herecká technika) bylo mým klíčovým tématem po celé období života v letech 2004-2009. Pokusím se tedy o to, formulovat, byť možná nepřesně, své zážitky z této doby.
- Naše/moje cesta k BodyVoiceBanduHolubová, Iva(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-24Předmětem této práce je rozbor studia absolventského ročníku činoherního herectví DAMU 2013/2014 pod vedením pedagogů MgA. Jaroslavy Šiktancové Ph.D., MgA. Lukáše Hlavicy a doc. Marie Málkové. Popisuji zde způsob naší herecké přípravy, která vytvořila základ pro další společnou práci, jež vedla k založení souboru BodyVoiceBand. Budu postupovat chronologicky od začátku studia až po vznik inscenace Vojna, kterou jsme nastudovali již pod hlavičkou BodyVoiceBandu. Práci jsem rozdělila do tří částí. V první se budu zabývat dílnami s Farmou v jeskyni, které byly určující pro veškerou naši budoucí práci, a to jak pro celek, tak pro jednotlivce. Popisuji, jakou průpravou jsme během dílen prošli a jak nás to připravilo na další cestu studiem. Druhá část pojednává o studiu na divadelní fakultě. Rozdělila jsem ji do podkapitol podle fenoménů, jimž jsme se věnovali a které jsou východiskem pro určitý způsob práce, díky němuž se mohl začít utvářet soubor BodyVoiceBand. Třetí část věnuji inscenaci Vojna, jež je vyústěním naší společné cesty, a která je iniciačním bodem vzniku BodyVoiceBandu. Zaměřuji se na způsob a průběh práce na této inscenaci.
- Od osobní nesvobody k herecké tvůrčí svobodě (dialog s knihou Declana Donnellana Herec a jeho cíl)Zahradnická, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-01-15Touto prací bych vás chtěla seznámit se strachy, bloky a úzkostmi Lenky Zahradnické - studentky DAMU. Blok a strach - neustávající boj během studia na DAMU, který skončil, jak pevně doufám vítězně. V této práci najdete, jak snadno se člověk může zablokovat a jak těžce se z jeho spárů vymaňuje. Možná to z počátku bude znít jako kritika této školy, ale to je pouze pocit. DAMU je škola co bere, ale mnohonásobně vrací a jsem šťastná, že jsem jí prošla, protože s jistotou můžu tvrdit, že bych bez ní nemohla být herečkou. Připravila mě na divadelní svět venku a dala mi tu nejlepší průpravu. Je to sonda do duše mladé naivní dívky, kterou DAMU obrnila pro vnější svět
- Svoboda herce v rámci přípravy inscenaceSeverýn, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-13Herec představuje jeden z mnoha elementů inscenace. Jeho tvůrčí prostor je někdy vnímán jako omezený dalšími složkami představení, nejčastěji režií. Herec se může cítit limitován, ačkoliv všechny další divadelní prostředky by měly hercovu výkonu naopak pomáhat a herecký výkon by měl být jejich součástí. Autor popisuje proces uvědomění si role herce v rámci přípravy inscenace, zjišťování možností hercovy tvůrčí svobody a jejího využívání. Na praktickém příkladu absolventských rolí v divadle DISK, zejména pak rolí Daniela Bosoly ve Vévodkyni z Amalfi a Raye ve Slyšet hlasy, reflektuje různé postupy hledání největší možné svobody vyjádření při zkoušení i reprizování inscenací. Vlastní zkušenosti ho vedou k závěru, že herec je svobodným umělcem do té míry, do jaké dokáže prostor nabídnutý režisérem a konkrétním textem využít a že je povinen tento prostor využívat bezezbytku.
- Způsoby rozvíjení herecké tvořivostiStavná, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Ve své diplomové práci se zabývám tím, jaký mohou mít význam workshopy zaměřené na činoherní a pohybové divadlo a na tanec při vytváření postavy v inscenaci, kde se pracuje s dramatickým textem. Tato reflexe vychází z vlastních zkušeností toho přístupu k herectví. V práci popisuji představení a workshopy, které probíhaly jak v rámci studia herectví na DAMU, tak v rámci mimoškolní práce.