Procházet podle oponent "Geršl, Vladimír"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Odebráno
- Producentství ve videoherním průmyslu: pozice producenta a jeho vliv na kreativní vývoj nezávislých (indie) a AAA videoherPaclík, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-19Diplomová práce se zabývá producentstvím ve videoherním průmyslu. Řeší otázku, zda je pozice producenta pouze výkonnou složkou, která propojuje členy jednotlivých týmů spolupracujících na vývoji videoher, nebo zda je v možnostech producenta pozitivně ovlivnit kreativní podobu videohry, a tím tak dosáhnout lepšího výsledku jak v kritickém přijetí, tak v ekonomických výsledcích (prodejích). Dokážeme najít podobnosti mezi prací filmového a videoherního producenta? V čem se jejich náplň práce a konečné cíle liší? V první části je popsaná metodologie, která byla zvolena k získání relevantních informací potřebných k vypracování práce. Její hlavní složkou byly výzkumné rozhovory vedené s profesionály z videoherního průmyslu. Druhá část práce zkoumá roli producenta obecně. Jaká je jeho role v jednotlivých fázích realizace videoher. Od preprodukce až po samotnou distribuci videoher. Na to navazuje část, ve které se definují základní pojmy související s vývojem videoher a s rolí producenta. Další část textu se zaměřuje na technické postupy a procesy, které jsou aplikovány jak ve vertikálně členěných týmech typických pro vývoj mainstreamových (AAA) videoher, tak na postupy převládající v menších a hierarchicky prostupnějších studiích zaměřujících se na vývoj nezávislých (indie) videoher. V poslední části diplomové práce je formulována komplexní úvaha nad rolí producenta a kladena otázka, zda je tato pozice pro vývoj videoher potřebná a přínosná. Je role producenta čistě praktická, vztahující se například výhradně k otázkám organizace práce a financování, nebo může producent svým působením pozitivně ovlivnit kreativní vývoj videohry? Dále se v ní zkoumají modely fungování u mainstreamových a indie studií s cílem najít styčné body, které zaručují co nejméně problematický vývoj videoher. Výstupem práce by měla být přesnější definice rolí videoherního producenta a jeho přínosů a povinností vůči vývojářskému týmu.