Procházet podle oponent "HÁBA, Michal"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Když nejde divák do divadla, musí divadlo k divákoviMüller, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-12Bakalářská práce Když nejde divák do divadla, musí divadlo k divákovi se zabývá smyslem kočovného divadla v současné době. Může nám tento druh tradičního pouťového divadla v současné situaci, kdy vnímáme odliv diváků z kamenných divadel, pomoci hledat nové diváky? Může být příležitostí vnímat divadlo skutečně jako místo setkávání? S pomocí reflexe osobní tvůrčí zkušenosti s kočováním spolku Budenebude kůň, jehož jsem součástí, konkrétně kočováním s inscenací Cirkus Faust, a prostřednictvím studia literatury a rozhovorů s tvůrci starších novodobých kočovných projektů (Žebřiňák, Divadlo koňa a motora) bych chtěl zachytit, jaké je divácké prožití takové akce, jaký vztah vzniká mezi diváky a aktéry a co samotné divadelní putování přináší nám, kočovníkům. Své výsledky zkouším předložit v rámci otevřené kočovnické encyklopedie, v níž zkoumám jednotlivé komponenty kočování s divadelní inscenací.
- Krize v tvůrčím procesuVaňková, Julie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-18Tato bakalářská práce se zabývá tématem krize v tvůrčím procesu. Nahlíží pět klauzurních prací, na kterých se diplomantka podílela a zaměřuje se na jejich procesy zkoušení, ve kterých hledá moment krize a její impulz. Daným impulzem se posléze zabývá a hledá, jaké vlastnosti měl, zdali byl devastující a paralyzující či povzbuzující a tvořivý. Snaží se pojmenovat v čem byly jednotlivé krize jedinečné a k jakým ponaučením a východiskům vedly. Hlavním inspiračním materiálem jsou vlastní zkušenosti ze zkoušecích procesů, zápisy ze zkoušení a reflexe jednotlivých tvůrčích procesů. Práce se dále opírá o psychologické články, odborné podcasty a vhledy, jak tvořivě uchopit krizi v tvorbě i v životě člověka. Z každého projektu je osloven jeden spolupracovník nebo pedagog, který poskytuje vlastní perspektivu na zkušenost s krizí, a tak i možné srovnání dvou různých pohledů. Výsledkem práce je hlubší pochopení zažitých krizí a pojmenování jejich vyústění a přínosů v kontextu tvůrčího i životního procesu.