Procházet podle oponent "HALAŠ, Adam"
Nyní se zobrazuje 1 - 18 z 18
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventské představení - "Rh+"Pikalík, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- BalagániHorák, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Komediální studie lidí a loutek inspirována ruským jarmarečným divadlem Balagan.
- ExilMléčková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10
- Hloubková analýza postavy Alřžběty BáthoryovéStolařová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-06Tato práce se zabývá neobvyklými způsoby, jakými se dá tvořit postava v autorském představení. Analýzou vnějších znaků (maluma a takete) a pomocí psychologického testu MBTI, grafologického rozboru a analýzy dobových pramenů se snaží vytvořit profil postavy v absolventském představení.
- Hovory s Jindřiškou KřivánkovouFröhlichová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-12Cílem této práce je zachytit principy tvorby Jindřišky Křivánkové, profesně starší a zkušenější divadelní performerky a konfrontovat její způsob myšlení a kreativity s vlastními názory na uměleckou tvorbu, stejně jako dovednostmi, získanými během studia na HAMU. Text se nejprve věnuje stručnému přehledu aktivit Jindřišky Křivánkové od počátku dodnes. Poté se snaží specifikovat Jindřiščin divadelní vývoj, okolnosti a hlavní aspekty jejího uměleckého zrání, podobně též vliv konkrétních osobností, které pomohly utvářet její svébytný pohled na divadlo. Následuje debata o nejrůznějších aspektech umělecké tvorby a tvůrčího procesu, ve vzájemné konfrontaci nás dvou, v němž se dotýkáme nejen obecných věcí týkající se kultury a divadla, ale také přístupu k němu.
- ImprovizacePliska, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04V mé Bc.prc. se zabývám tématem improvizace. Rozdílem mezi úplnou improvizací a divadelními sporty. Také popisuji Commedia dell´arte jako historicky velice podstatný základ improvizačního divadla. Hlavní částí mé práce je zaměřena na improvizační cvičení a na přípravu před improvizačním představením. Také se pokouším popsat jak si má improvizátor navodit stav podobný transu, aby měl otevřenou mysl pro improvizaci.
- KomediantPikalík, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Komediant je tím, čím svět není, čím by být měl, jsou laskavou výčitkou těm, kteří nám a sobě stěžují beztak těžké přežívání.
- Mezinárodní festival nového cirkusu a divadla Letní LetnáŠvecová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-17Obsahem je poznání Mezinárodního festivalu nového cirkusu a divadla Letní Letná. Důvodem psaní práce byla osobní orientace v problematice nového cirkusu. Skrze historii festivalu bylo cílem poznat českou rozvíjející se divadelní scénu se zaměřením na nový cirkus, ale i poznání přijíždějících souborů ze zahraničí. Přínosem byly rozhovory s ředitelem festivalu Jiřím Turkem a hlavními osobnostmi při jeho zrodu. Celkové poznání festivalu mě vedlo i k úvaze nad kontextem jeho působení ve střední Evropy a celková reflexe za dvacet let trvání.
- Mléčková Zuzana : ExilMléčková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10
- Pozůstatky šaška do dnešních dnůPetrák, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-14Tato práce pojednává o pozůstatcích šaška a jeho podstaty do dnešních dnů. Šašek, kašpárek, klaun/clown. Pravděpodobně všichni tato slova známe a používáme je. Možná si myslíme, že známe jejich příběh. Jaký je jejich původ? Odkud přicházejí? A jsou tady ještě s námi? Skrze historické záznamy si zde přiblížíme specifikaci těchto pojmů. Autor zde vysvětluje jejich původ a historický vývoj.
- Šašci současnostiPetrák, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-06V této práci se zabývám pojmem šašek, jakožto těžko zařaditelné postavy, z hlediska žánru. Šašek zasahuje do sfér uměleckých, politických a dokonce i sociálně antropologických. Navazuji na svou předešlou bakalářskou práci, ve které jsem upřesňoval rozdíl pojmů šašek, kašpárek a clown. V této práci používám záměrně slovo clown s odkazem k Borisu Hybnerovi. V českém prostředí se může používat také slovo klaun to však může vyvolávat jiné asociace, které již nesouvisí s předmětem výzkumu. Zaměřil jsem se tehdy na jejich historický vývoj, nejvýznamnější představitele a přednesl taktéž teorii možné existence pozůstatků odkazu šaška do současnosti. V bakalářské práci uvádím několik současných umělců, kteří tyto hodnoty, dle autora, drží. Nyní se v magisterská práci zaměřuji na současnost a ony zmíněné umělce. Kladu si otázku: Udržuje se opravdu vědomě odkaz šaška v současné umělecké tvorbě?. Oslovil jsem 30 umělců, teoretiků a tvůrců z českého prostředí a vedl s nimi rozhovory. Během těchto rozhovorů se otevřely i další podtémata a otázky, které mohou lépe zachytit podstatu šaška a jeho místo v moderní společnosti. Kde se bere inspirace k postavě šaška? Může podle nich dnes šašek existovat? Jaký vztah k této bytosti mají samotní umělci? Proč jsou tito umělci často bráni za revoltující tvůrce? Na všechny tyto otázky jsem dostal odpovědi a skládám je do závěru který odpovídá na hlavní položenou otázku. Odkaz šaška se opravdu vědomě udržuje a je niterným základem pro současné scénické uměnÍ.
- Sólový výstupZelinka, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-09Bakalářská práce se zabývá sólovým výstupem. Práce má dvě hlavní částí. První - obecná část je věnována základním pojmům, které se týkají dramatického - divadelního výstupu v okruhu děl různých divadelních druhů. Druhá část zkoumá sólové performance na příkladech vybraných interpretů a jejich sólových výstupů napříč žánry. Závěrečné shrnutí vychází z osobního zhodnocení možností a proměn sólového výstupu.
- Současný herec v mimickém divadleKřivánková, Jindřiška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Tato práce pojednává o úloze současného herce v mimickém divadle. Zabývá se otázkou autorství a fyzickou existencí herce na jevišti. Vychází z analýzy absolventského představení Jindřišky Křivánkové Lovci a na základě rozboru inscenace pojmenovává principy autorského divadla a současného herectví.
- Tělo a objekt ve fyzickém divadle.Strejčková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-12Práce je mezioborovou studií o vztahu tělesnosti a předmětu s důrazem na propustnost hranic performativní praxe, uměleckého vzdělávání a teorie. Opírá se o postupy kvalitativní komparativně-deskriptivní evaluace a zejména Art-Based Research. Text otevírá prostor, v němž je pozorováno a zkoumáno ne to, co dělá tělo s objektem, ale především čím se tělo díky objektu stává, čili v co nebo koho se transformuje, a případně, jaký vliv může tato proměna mít na objekt a subjekt samotný. Objekt včetně masky se konceptualizoval jako hybatel lidského prožívání, myšlení i konání. Jevil se také jako impuls k herecké akci, ke scénickému chování a jednání, k fyzické partituře a choreografii. Kompilačně komparační rešeršní práce syntetizovaná v empirii z uměleckého i pedagogického terénu dala vzniknout také autorskému pojmovému aparátu.
- Umění z místa - Terénní výzkum a strategie jeho inscenacePetáková, Linda(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Bakalářská práce pojednává o divadelní tvorbě založené na předchozím terénním výzkumu. V práci reflektuji a analyzuji vznik divadelní inscenace "Marie to dala. Jak to dá? ty?", která byla mou bakalářsskou inscenací. Rozepisuji jednotlivá stádia tvorby a způsob práce. Hlavní důraz je položen na práci se zdroji v tvůrčím procesu a divadelní tvorbu v nedivadelním prostoru.
- Zdravotní klaunVláčilová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-06Stručná charakteristika: Tato magisterská práce se snaží popsat občanské sdružení Zdravotní klaun a především práci tzv. zdravotních klaunů ? umělců navštěvujících dětské i dospělé pacienty v nemocnicích. Jedná se o novou tvůrčí disciplínu tvořenou mladými umělci, jež v rámci tzv. zdravotní klauniády užívají vybrané umělecké postupy oboru ve prospěch zlepšení kondice pacientů nebo lidí postižených nejrůznějšími neduhy. Humánní instituce využívající umělecké prostředky je již dnes považována v nemocnicích za součást léčebného procesu a to zejména u vážných onemocnění. Umělec svým osobitým přístupem vyvolává u pacienta dobrou náladu a zejména smích, který v organismu pacienta podporuje pozitivní procesy zvyšující účinnost prováděné léčby. V této magisterské práci je proveden základní výzkum této nové a stále se formující disciplíny, který se opírá o konkrétní poznatky umělců věnujících se oboru, ve snaze abstrahovat obecné závěry a využít jejich poznatků pro osvětlení povahy nové disciplíny.
- Zvuk a pohyb v pantomiměKrček, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Hudba a zvuky dokážou v některých audiovizuálních a rozhlasových uměleckých dílech zvýšit jejich hodnotu, ale naopak při nevhodném výběru a kompozici mohou dílo jemně narušit. Ve své práci shrnuji své zkušenosti a poznatky experimentátorů z minulosti i současnosti v oblasti zvuku, spojeného s vizuální akcí, ať už jde o tanec, drama, či film. Nejvíce se však věnuji zpracování a vhodnému výběru zvukové složky v nonverbálním divadle včetně metod používání zvuků v historických etapách divadla a mimu. K dosud používaným zvukovým prostředkům zvlášť sleduji zvuky, které si mim vyrábí vlastním hlasem, nebo si pomáhá moderní záznamovou technikou.
- Zvuk a pohyb v pantomimě (příloha)Krček, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Tato videopříloha doplňuje svými ukázkami bakalářskou práci o použití zvuku v pantomimě, jeho možností a zpracování.