Procházet podle oponent "HAVAS, David"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česká hraná tvorba pohledem esejistické filmové kritikyZelenka, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-08Bakalářská práce se zabývá zkoumáním esejistické kritiky, která se věnuje českým celovečerním filmům uvedeným do kin v období od července 2015 do srpna 2016. Zástupce tohoto typu psaní hledá podle systému rozdělení kritik Davida Bordwella. Z celkem sedmi zástupců periodik se práce věnuje všem textům, které v nich vyšly a splnily kritéria výzkumu. Na těchto výstupech pak provádí kvantitativní i kvalitativní analýzu a snaží se zjistit, jak o filmech kritika informuje, na které části se zaměřuje a jak často vůbec mají české filmy jejich pozornost. Filmy jsou pro přehlednost děleny do čtyř kategorií podle jejich artových/komerčních ambicí a mainstreamového/okrajového zaměření.
- Fenomén audiovizuálních děl z pohledu producentaŠonková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-25Diplomová práce Fenomén biografických audiovizuálních děl z pohledu producenta se zaměřuje na problematiku hraných životopisných snímků na území České republiky a hledá společné rysy takovýchto filmů, minisérií a seriálů. Práce mapuje historii žánru biografických audiovizuálních děl na území České republiky a Československa. Nejrozsáhlejší část práce se věnuje specifikům developmentu, realizace, marketingu a distribuce na příkladech konkrétních biografických AVD z praxe. Z pohledu českého producenta se také zabývá mezinárodní spoluprací a distribucí. Práce je primárně zaměřena především na celovečerní hrané filmy, neopomíjí však ani televizní tvorbu. Výsledkem práce je shrnutí nabytých poznatků, pravidel a zkušeností různých žijících tvůrců (mnohdy protichůdných) za účelem jejich budoucí aplikace v praxi.
- Společné znaky filmů integrujicích fenomén divadla do své narativní i stylistické strukturyMerková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-06Tato bakalářská práce se zabývá společnými znaky takových filmů zahraniční i české produkce, které integrují fenomén divadla do své narativní i stylistické struktury. Pro správné upřesnění oblasti zájmu nejprve vymezuje, že se nejedná o audiovizuální záznam divadelního představení, filmovou adaptací dramatického textu ani o vložení divadelního představení nebo jeho části do obsahové složky filmu. V následujících kapitolách samostatně popisuje a analyzuje tři vybrané filmy pracující s divadelností, hledá zdůvodnění použití vzájemné komunikace dvou médií jako autorského postupu a v neposlední řadě shrnuje společné tematické i formální znaky těchto filmů.
- Šťastné zítřky?Tydlitátová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-08Práce se zabývá proměnou pražského Kina Ponrepo z původní promítací síně v moderní veřejnoprávní cinematéku. Popisovaný proces probíhá na pozadí strukturálních, legislativních, finančních a personálních změn, realizovaných - v posledních několika letech - v Národním filmovém archivu (NFA). Práce se proto nutně vztahuje k procesu transformace celého archivu. Zaměřuji se na období po začátku roku 2012, kdy byl do jeho čela jmenován nový ředitel, PhDr. Michal Bregant. Věnuji se především popisu provozních a personálních změn, které ovlivnily i podobu a obsah samotných aktivit kina. Zajímám se dále o rozvíjení vztahů a komunikace Kina Ponrepo s veřejností a naznačuji možnosti dalšího směřování této kulturní instituce.