Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "HAVLÍK, Jaromír"

Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 29
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Autentická interpretace barokní varhanní hudby: Josef Seger a jihoněmecká škola
    Kohout, Pavel
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-09-06
    Práce je zaměřena na nejvýznamnějšího českého varhaníka pozdního baroka, pedagoga a skladatele. Práce čerpá ze starých rukopisů a objasňuje nejdůležitější principy pro pochopení a správnou interpretaci tohoto druhu.
  • Bicí nástroje ve 21. století
    Andrlová, Klára
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-01
    Ve své práci bych se ráda zaměřila na několik děl věnovaných bicím sestavám. Toto odvětví zatím nemá v České republice mezi posluchači příliš velké zázemí a dle mého názoru pro to neexistuje žádný pádný důvod. Skladby pro bicí sestavy mohou stejně tak jako skladby pro melodické bicí nástroje, nebo obecně kterékoliv nástroje, plnit pódia i sály. Pro svou práci jsem si vybrala amerického skladatele Davida Langa a nizozemského skladatele Michela Van der Aa. Ve své práci se pokusím jednotlivá díla těchto autorů rozebrat a zdůraznit konkrétní problémy, které mohou nastat při nastudování. Jelikož na toto téma neexistují publikace v českém jazyce, budu vycházet převážně ze svých vlastních zkušeností se skladbami a ze zkušeností ostatních kolegů z řad studentů hudebních akademií a konzervatoří
  • Chromatizace žesťových hudebních nástrojů v 1. pol. 19. st., nástroje opatřené klapkovým mechanismem
    Rouček, Jaroslav
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-06-21
    V mé práci jsem se pokusil popsat proces chromatizace žesťových nástrojů pomocí krytí korpusu rukou a především aplikací klapkového mechanismu. Zabýval jsem se prvními prameny, objevy a experimenty, které předcházely rozšíření klapkových žesťových nástrojů. Podrobně jsem se věnoval osobnostem spojeným s objevem a rozšířením klapkové trubky Antonu Weidingerovi a J. L. Kunerthovi. Formuloval jsem hypotézu o identifikaci ztracených skladeb pro klapkovou trubku od J. N. Hummela včetně rekonstrukce a praktické ukázky kvartetu E dur. Rozebral jsem metodiky hry na klapkovou trubku a shromáždil ohlasy z dobového tisku týkající se použití klapkové trubky v koncertním životě. Vytvořil jsem soupisy podrobných informací o dochovaných klapkových trubkách a jejich literatuře.
  • Databáze koncertních sálů v Praze
    Koutná, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-09-05
    Text této práce je dokumentací k praktickému projektu databáze Koncertní sály, jenž je uveřejněn na internetu na adrese www.prehled.net/koncertni-saly. Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit nástroj napomáhající hudebním pořadatelům k vyhledání vhodného sálu pro jejich projekt. Databáze obsahuje technické detaily prostorů pro hudbu vPraze a některých koncertních síní v regionech a umožnuje vyhledávání podle nejrůznějších parametrů.Součástí textu je kromě popisu tvorby této internetové aplikace také část týkající se porovnání parametrů významných sálů v ČR a dále pasáž, týkající se zmapování netradičních prostorů pro provozování hudby v Praze.
  • ELYSIUM - koncert pro klavír a symfonický orchestr
    Hejnar, Robert
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-09-23
  • Financování české hudební kultury
    Bačová, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-06-07
  • FINANCOVÁNÍ KULTURY Z VEŘEJNÝCH ROZPOČTŮ
    Koutná, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-09-14
    Cílem této práce je zmapovat problematiku veřejného financování kultury a umění: ne však její praktickou stránku (zdroje financování), ale obecné mechanismy fungování. Stěžejní část práce je věnována přehledu polemik ze světové literatury a tisku o oprávněnosti a důvodech pro či proti veřejné podpoře kultury a umění. V následné analýze se potvrzuje, že na takto komplexní téma neexistuje jednoznačná objektivní odpověď, která by byla nezávislá na postoji mluvčího. Autorka proto druhou polovinu práce věnovala srovnání úrovně veřejné podpory ve vztahu ke kulturní vyspělosti občanů na příkladech států s různými sociálně-politickými kořeny ? a tedy tradicí veřejné podpory kultury a umění (Česká republika, Nizozemsko, Spojené státy americké). Závěrečné srovnání těchto objektivních statistických dat by mělo dát finální odpověď každému, kdo považuje kulturu a umění přinejmenším za věc žádoucí.
  • Habilitační řízení Daniel Mikolášek
    Mikolášek, Daniel
    (2019)
    Datum obhajoby: 2019-12-05
  • Habilitační řízení Mgr.Jana Brožková
    Brožková, Jana
    (2021)
    Datum obhajoby: 2021-10-14
  • Habilitační řízení PhDr. Věry Šustíkové
    Šustíková, Věra
    (2021)
    Datum obhajoby: 2021-05-27
  • Historie, vývoj a uplatnění bicích nástrojů
    Sokolov, Oleg
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-01
    Bakalářská práce je zaměřena na historii, vývoj a uplatnění bicích nástrojů v hudbě klasické i populární. Jsou zde také speciální kapitoly věnované tympánům a etnickým nástrojům. Práce je doplněna slovníkem cizích pojmů a obrázky.
  • Hudební vysílání Českého rozhlasu
    Bělorová, Klára-Noemi
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-09-04
    Tato bakalářská práce je přehledem různých rovin užívání hudby ve vysílání Českého rozhlasu. V první kapitole se zabývá vývojem užíváním hudby na pozadí historických událostí a institucionálního rozvoje rozhlasu, v dalších kapitolách pak hudebním formátem, hudební tvorbou a hudebními pořady na jednotlivých stanicích ČRo - jak celostátních, tak regionálních, či pouze digitálně šířených. Při psaní této práce bylo čerpáno z literatury zabývající se historií Českého rozhlasu a vybranými fenomény světa médií, z internetových stránek (zejména domácího serveru Českého rozhlasu) a samotného poslechu vysílání ČRo. Závěr práce sestává ze zhodnocení v jednotlivých kapitolách popisovaných aktivit ČRo v kontextu české hudební scény a světového mediálního trhu.
  • Josef Klička a jeho varhanní dílo
    Rajnoha, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-06-19
    Hlavní část práce je věnována analýzám varhanních skladeb. Do práce jsou začleněny kapitoly pojednávající o pražské varhanické škole a o ceciliánské reformě.
  • Klára Andrlová: Bakalářský koncert
    Andrlová, Klára
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-01
  • Komercializace " klasické " hudby
    Veselý, Šimon
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-06-05
    Tato práce pojednává o komercializaci artificiální hudby se zvláštním zřetelem k situaci soudobé hudební literatury pro bicí nástroje. Cílem práce je poukázat na uměleckou hodnotu, která je hlavním aspektem rozpoznání komerční manipulace. Práce také popisuje roli hudebního průmyslu, technologií a masových médií vzhledem k popularizaci hudebních děl. Práce vychází z poznání hudby 20. a 21. století a z pojmu rekontextualizace uměleckých hodnot během tohoto období.
  • Marimba - vývoj a současnost
    Sokolov, Oleg
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-05-30
    Má magisterská práce je zaměřena na zpracování základních informací o hudebním nástroji marimba. Vzhledem k situaci, kdy není v českém jazyce k dispozici žádný materiál o marimbě, rozhodl jsem se nejzákladnější informace zpracovat sám ve své diplomové magisterské práci. Obsahem statě je velmi jednoduchý a přehledný popis historie hudebního nástroje marimby a základní data hlavních výrobců marimby, včetně nejúspěšnějších interpretů současné doby. Obsah práce je rozdělen do tří velkých kapitol, jež jsou dále dělené do podkapitol, doplněné poznámkami pod čarou a obrazovými přílohami v průběhu práce. První kapitola pojednává o původu, historii a využití marimby v minulosti. Ve druhé kapitole uvádím nejzákladnější kompozice pro marimbu ve dvacátém století a minulé a současné výrobce marimby. Třetí kapitola obsahuje základní přehled o současných interpretech s životopisnými údaji a přehledy jejich diskografie.
  • Nebojša Jovan Živković - život a dílo
    Vytiska, Miroslav
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-05-30
    Tato bakalářská práce je zaměřena na významného srbského bubeníka a skladatele Nebojšu Jovana Živkoviće. Práce se zabývá osobností Nebojši Jovana Živkoviće a jeho dosavadním životním dílem se zaměřením na jeho sólovou i komorní tvorbu. Tato práce předkládá můj pohled na Nebojšu Jovana Živkoviće, kterého považuji za jednoho z nejlepších bubeníků a skladatelů současné doby. V práci je k naleznutí biografie Nebojši Jovana Živkoviće, stručný rozhovor a charakteristika některých jeho skladeb. V závěru se tato práce zabývá i působením jeho skupiny Jovan Perkussion Projekt, kde se zmiňuji stručně i o členech tohoto seskupení. Na konci práce přikládám přehledný soupis jeho tvorby.
  • Oleg Sokolov: Bakalářský koncert
    Sokolov, Oleg
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-01
  • Profesor Vladimír Tichý - skladatel a teoretik
    Mazourová, Markéta
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-06-09
  • Rejchovo pojetí fugy
    Havlíček, Vít
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-08
    Předmětem této práce je fuga v pojetí Antonína Rejchy. Fugou se Rejcha zabývá ve dvou svých spisech O novém fugovém systému a ve dvou částech Pojednání o vyšší hudební skladbě. V této práci se především věnuji druhému jmenovanému. Vedle překladu do češtiny uvádím i kritický komentář tohoto spisu a následně srovnání obou spisů z různých hledisek, čímž poukazuji na vývoj Rejchova myšlení v oblasti fugy.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů