Procházet podle oponent "HAYASHI, Lucie"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 4 + 4Poznarová, Vendula(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-04Ve své magisterské práci porovnávám čtyři rozdílné choreografické osobnosti českého současného tance a jejich odlišné přístupy k tvorbě. Obsahem mého zkoumání jsou vlivy na formování a vývoj jejich práce a rozdílná tvůrčí zázemí, která vedou k unikátnosti jejich choreografické cesty a řešení. Rozdílnost tohoto procesu zprostředkovávám přiblížením čtyř konkrétních výsledků jejich práce, tedy čtyř aktuálních choerografií těchto umělců.
- Možnosti uplatnenia choreografov súčasného tanca v ČecháchDzurovčínová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalárska práca sa zaoberá možnosťami uplatnenia, ktoré česká tanečná scéna ponúka nezávislému choreografovi súčasného tanca. Hlavným cieľom práce je zhrnutie príležitostí pre choreografov na českom tanečnom trhu s detailnejším zameraním sa na Prahu a zmapovanie možností, kde a ako sa vie choreograf na voľnej nohe odprezentovať, nabrať skúsenosti, získať kontakty a plnohodnotne a kvalitne tvoriť. V úvode sa venujem pojmu súčasný tanec a jeho problematike, stručnej histórii súčasného tanca a pojmu profesionál a jeho problematike v tanečnom odbore. Následne sa práca delí na tri časti, ktoré sa na tému pozerajú z rôznych uhlov. V prvej sa venujem právnemu hľadisku fungovania nezávislých choreografov, v druhej sa na tému pozerám z finančného hľadiska a v poslednej z realizačného, teda zhŕňam a popisujem možnosti na prezentáciu v profesionálnom tanečnom svete. Všetky tri časti sú obohatené subjektívnymi názormi, pohľadmi a skúsenosťami, ktoré vychádzajú z hĺbkových rozhovorov s nezávislými choreografmi rôzneho veku, ktorí pôsobia prevažne v Prahe.
- The Recontextualization of Visual Elements in Dance NarrativeLee, Ji Eun(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-03Rethinking the dance narrative based on visual semiotics can introduce the possibility of creating poetic, identifiable, and sensible ways of visualizing the meaning and metaphoric triggers in dance works. In this practice-based study, I explore how choreographers can use varied visual elements to create and differentiate meanings at each stage of the composition. Movements and objects are used as visual elements to create metaphoric expressions and visualize the layer of meaning to form a narrative, a process I call recontextualization. By applying theoretical perspectives drawn from Janet Adshead-Lansdale’s intertextual approach to dance analysis and Mieke Bal’s theories of narratology to form a narrative, I explore the creation processes of six practical works across 16 stages. I argue that exploring the modes of reusing and recontextualizing visual elements is not about the reformation or repetition of choreography but rather about how to create different choreographic methods and understand dance narratives from different perspectives. Therefore, this study emphasizes the choreographer’s role, along with the influence of visual elements and semiotics, in meaning-making, aiming to broaden the boundaries of dance narratives. This broadening gains importance when choreography, in poststructuralist contexts, becomes more complex, blurring the boundaries among the choreographer, dancer, and spectator in meaning-making and interpretation.