Procházet podle oponent "HENDRICH, Vladimír"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Film - skutečnost a fikceHlaváčková, Hedvika(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Cílem mé teoretické práce je prozkoumat alternativní způsoby přístupu k tak zv. ?objektivní? realitě v dokumenárním filmu. Jinak řečeno: jde mi o zkoumání filmového přepisu na pomezí dokumantace a fikce. Jak se tyto dva postupy dají spojit a co se tím či oním získává a naopak co ztrácí.
- Jak se nám Lolita vybarvilaMatoušková, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Vliv médií na obraz Lolity. Knižní charakteristika postavy, vliv doby na vydání knihy a vnímání příběhu. Vliv doby na filmovou adaptaci S.Kubricka a jeho uchopení postavy Lolity. Počátek pokrouceného fenoménu lolita. Vliv doby na filmovou adaptaci A.Lyne, zpracování příběhu a vizualizace Lolity v jeho filmu. Dopad filmových zpracování na obraz Lolity. Dnešní vnímání fenoménu Lolita- móda, erotika, pornografie, aspekty, které změnu zapřičiňují.
- OBRAZ DISIDENTA V ČESKÉ DOKUMENTÁRNÍ TVORBĚ PO ROCE 1989Kohout, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-06Práce se snaží popsat mentální obraz disidenta tak, jak byl předkládán v porevoluční době u nás nejčastěji - tedy ve filmech veřejnosti známých, nebo běžně se objevující na televizních obrazovkách. Pro tento účel bylo vybráno 53 filmů, které byly rozděleny podle jejich celkové interpretace a vyznění. Následně byly analyzovány střihové postupy a stavební prvky, které se používají v těchto společnosti nejčastěji předkládaných filmech. Interpretace a obsahy filmů byly srovnány s výsledky společensko-vědního bádání o povaze normalizace a disentu, a také byly srovnány s díly, stojícími mimo hlavní proud dokumentární tvorby o disidentech či o minulém režimu obecně. Práce se tedy dotýká problémů interpretace minulého režimu, normalizace a role disentu v české společnosti.
- Program otevřeného filmového vzdělávání Iniciační materiál pro zájemce o tvůrčí rozvoj filmově-výchovného programuForejt, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-10Text svým charakterem náleží do okruhu odborných prací, které se zabývají tematikou filmové výchovy a vzdělávání mladých lidí respektive širší populace. Nesnaží se o formulování čistě teoretické koncepce či strategie. Naopak. Prostřednictvím reflexe a analýzou sebraných dat pojmenovává ustanovení a vývojovou strategii unikátního vzdělávacího programu (?Program otevřeného filmového vzdělávání?), který vzniká ve spolupráci Filmové a televizní fakulty AMU (FAMU) a Národního filmového archivu (NFA). Diplomová práce zasadí projekt do rámce daného oboru, nastíní genezi vývoje vzdělávací programu, formuluje základy metodiky výuky, a nastíní další rozvoj projektu s celonárodní působností. Jedním z hlavních cílů textu je, aby posloužil jako informační zdroj dalším zájemcům z řad studentů či pedagogů FAMU, kteří by měli zájem participovat na rozvoji projektu.
- Vladimír Rula a ti druzíVšetečková, Helena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-06Práce o tvorbě, životě, smrti a nesmrtelnosti insitního filmového tvůrce Vladimíra Ruly a o některých dalších, kteří byli součástí amatérského hnutí v České republice a v Českoslovesku.