Procházet podle oponent "HLAVÁČOVÁ, Jana"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Determinanty herecké práce? relaxace a reflexeFrösslová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-26Práce pojednává o determinujících faktorech herecké práce, se kterými jsem se setkala během studia na DAMU i mimo ni. Především se zde věnuji osobě režiséra jako jednomu z klíčových činitelů, který působí na hercův vývoj a obzvlášť se zabývám komunikačním determinantem ovlivňujícím spolupráci mezi hercem a režisérem. Nechybí ani potřebná sebereflexe.
- DIVADELNÍ ZKOUŠKA JAKO PROCESPolišenská, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-01-13Kde se bere touha a jistá závislost stát na jevišti před diváky a předávat pomocí svého nástroje (sebe sama) myšlenky autora, režiséra a své vlastní? Kdo a co nás v procesu zkoušení nejvíce ovlivňuje? Kterou cestu si vybrat, aby vedla k co nejlepšímu výsledku a možnosti opakovat inscenaci se stále stejným naplněním? S jakými překážkami se herec během zkoušení setkává a jak je má překonat V této diplomové práci bych se chtěla zamyslet nad těmito otázkami a pojmenovat věci, o kterých přemýšlím a které jsem za svou poměrně krátkou divadelní praxi zažila. Pokusím se na základě vlastních zkušeností popsat průběh zkoušek u některých inscenací, které jsem absolvovala za poslední rok a půl. Popsat, co všechno mě během procesu zkoušení ovlivnilo, jak jsem přemýšlela nad danými postavami a jakým způsobem jsem postupně došla ke konečnému výsledku. S jakýmipřekážkami jsem se během tvorby setkávala, jak jsem se je pokoušelavyřešit a vytvořit co nejzajímavější postavy, třebaže jejich prostorv inscenaci nebyl zásadní
- Odlišné metody práce dvou režisérů v konfrontaci s hercem-pokus o analýzuKlučka, Radovan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-17Pohled na práci mladých režisérů z pozice začínajícího herce. Porovnání dvou režisérských osobností a jejich nekonvenční vedení herců se svými klady i zápory. Kontrast mezi dalšími typy režisérů a způsobem jejich práce. Ohlédnutí se za studiem na DAMU s důrazem na vývoj osobnosti na této škole. Vyzdvižení práce pedagogů a všech faktorů, které působily na herce během studia a následném pobytu v divadle DISK. Pohled na studium odstupem času a očima o rok zkušenějšího herce.
- Pravda a hraKratochvílová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-20Touto prací se snažím rekapitulovat své dosavadní styky s divadlem a jeho
- Společenská role herce v českém divadleKonečný, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Práce popisuje mé myšlenkové pochody a úvahy, zabývající se úlohou, rolí herce nejen v divadle, ale především v české společnosti na prahu 21.století. Mé poznatky, postřehy a pozorování, které formují můj názor. Snažím se přemýšlet nejen čistě za sebe, ale i jako člen české společnosti a zástupce jedné generace. Text je tedy psán subjektivně a velmi emotivně.
- Studia činoherního herectvíLeimbergerová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Anotace: Tématem práce je srovnání přístupů k výuce na střední škole ( Konzervatoř Brno ), vysoké škole ( DAMU ) a zahraniční vysoké škole ( CNSAD ). Je to zpětný pohled studentky divadelní fakulty AMU na její studia činoherního herectví skrze otázky a neustálou konfrontaci s nimi.
- Vědomá výstavba role jako předpoklad her eckého sebevědomíKrejsová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-26Předkládaná diplomová práce má název Vědomá výstavba role jako předpoklad hereckého sebevědomí a je členěna do čtyř oddílů, šesti kapitol a deseti podkapitol. Při psaní jsem vycházela zásadně ze svých zkušeností a svých vlastních pocitů, citovala jsem z řádně označených pramenů a autorů. Cílem této práce není vědecký výzkum, ale utřídění toho, co jsem se během studia na DAMU naučila a jakou zkušeností jsem prošla. V úvodní části se věnuji úvaze o obtížnosti psaní o herectví a zároveň o důvodech, které mě přiměly k výběru zvoleného tématu. V dalších částech textu se zaměřuji na vlastní pocity a zkušenosti nabyté v průběhu zkoušení různých inscenací s různými režiséry. Rozebírám, jaké okolnosti mají vliv na sebevědomí herce a jak souvisí sebevědomí osobní se sebevědomím hereckým. V závěru své práce vyjadřuji víru, že do divadelního světa vykročuji vybavená vysokoškolskými vědomostmi a získanými dovednostmi.