Procházet podle oponent "HOŠEK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 41
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bachovy violoncellové suity a barokní tanecHolubcová, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Tato práce se zabývá violoncellovými suitami J.S.Bacha a jejich souvislostí s barokním tancem. Začíná Bachovým životopisem s velkou kapitolou o pobytu v Köthenu, poté se krátce věnuje problematice neexistence originálu suit a věrohodnosti jejich opisů. Těžištěm práce je již zmíněný barokní tanec. Popisuji jeho historii, jeho pravděpodobnou podobu, charakterizuji jednotlivé tance a v závěru práce srovnávám jeho taneční podobu s hudebními stylizacemi, tedy s violoncelovými suitami. Tato část vychází z praktického výzkumu - z mého setkání s doc. Helenou Kazárovou, přičemž srovnává výsledky naší konzultace s výsledky bádání amerického violoncellisty Tima Janofa a anglické tanečnice Anne Mannsbridge. Práce se okrajově dotýká otázky autentické interpretace.
- Bohuš Heran - violoncellista, pedagog a člověkMatyášová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Cílem této práce je představit život, dílo a umělecký odkaz zasloužilého umělce Bohuše Herana ( 1907 - 1968 ) - českého violoncellisty, pedagoga, hudebně - literárního spisovatele, propagátora violoncellové hry a hudebního organizátora. Pojednává o Heranově životě od raného mládí přes období studií, první umělecké angažmá, bohatou koncertní činnost v Čechách i zahraničí, pedagogickou práci profesora konzervatoře v Praze a působení v akademické funkci prorektora Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. V neposlední řadě se věnuje Heranově četné publikační činnosti a vydavatelské činnosti, jeho hudebně organizačním aktivitám a podpoře mladých hudebníků. B.Herana také po lidské stránce a dotýká se období jeho prázdninových pobytů v Polici nad Metují.
- Bořková Dagmar : Magisterský koncertBořková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Česká kontrabasová škola .Koo, Bon Ryong(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Magisterská práce pojednává o historii české kontrabasové školy v osobnostech učitelů a profesorů od založení pražské konzervatoře 1811 po současnost , do roku 2011.
- Dagmar Bořková - bakalářský koncertBořková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-05-28
- Edward Elgar a jeho violoncellový koncertLee, Moises(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-04Repertoár skladeb zkomponovaných pro sólové violoncello je v porovnání s ostatními koncertními nástroji velmi omezený.A všichni jistě dobře známe nejznámější díla klasického repertoáru, mezi nimi pak mimo jiné i koncert od Edwarda Elgara. Tak či onak, kromě samotného koncertu a několika dalších proslulých písní, variací či pochodů se obecně ví jen málo o životě a díle tohoto skladatele, o enormím vlivu, který měl na Jacqueline du Pré, jejíž osobitá a zanícená interpretace daného konceretu se vedle vlastních poznámek Elgara dnes považuje za výchozí bod při studiu díla tohoto skladatele. Cílem této práce je nabídnout náhled na život a dílo Edwarda Elgara v širší perspektivě a pokusit se o alternativní interpretaci díla skladatele po předchozím nastudování nahrávek skladeb a poznámek skladatele.Tato interpretace pak bude nísledně porovnávána a doplněna o názory dalších proslulých violoncellistů, jakými jsou například Han-Na Chang nebo Kazimierz Michalik.
- Helena Matyášová : bakalářský koncertMatyášová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-26
- Historie mezinárodní violoncellové soutěže Pražské jaroKlika, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Tato magisterská diplomová práce pojednává o vzniku, historii a významu Mezinárodní violoncellové soutěže Pražské jaro. Popisuje nejzajímavější momenty jednotlivých ročníků a zahrnuje též životopisy laureátů.
- Houslařská rodina ProkopůZemen, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06Tato práce nese v názvu houslařskou rodinu Prokopových z Chrudimi. Přesto, že jsou Prokopové jistě jedna ze zajímavých kapitol českého houslařství, dosud se neobjevila rozsáhlejší publikace o celé rodině. Tato práce si klade za cíl mapovat celý rod, popsat životopis každého člena chronologicky za sebou podle data narození. Dále také mapuje historii firmy Prokop v Chrudimi. V úvodu se práce zabývá původem houslí a houslařstvím v Itálii. První kapitola se zabývá houslařstvím v Čechách obecně a další rozsáhlejší kapitola se věnuje houslařským rodům ve východočeském kraji, s jeichž prací se Prokopové jistě mnohokrát konfrontovali. Závěr pojednává o významu rodu Prokopů nejen pro vrcholové virtuosní hraní, ale na hru amaterskou. Zmiňuje se tu například Chrudimská filharmonie.
- Jan Klika - koncertKlika, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Jan Žalud - koncertŽalud, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-03
- Jan Zemen: Bakalářský koncertZemen, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Kateřina Lískovcová : bakalářský koncertLískovcová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-26
- Kontrabas v jazzové hudbě se zaměřením na české jazzové kontrabasistyLétalová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-05-28Obsahem mé bakalářské práce "Kontrabas v jazzové hudbě se zaměřením na české jazzové kontrabasisty" je seznámení s českými jazzovými kontrabasisty a způsobem hry jazzu na kontrabas. V jednotlilvých kapitolách popisuji důvody, které mně vedly k výběru tohoto tématu a stručné historické souvislosti. Zvláštní kapitola je věnována technice jazzové hry na kontrabas a obsahuje také krátké notové ukázky a dvě kompletní transkripce sól Jiřího Mráze. V dalších kapitolách se podrobněji věnuji jednotlivým kontrabasistům. Uvádím jejich životopisy, diskografii a charakteristiku jejich hry v souvislosti s hudebními ukázkami na přiložené, CD, které je též součástí práce. V závěru uvádím shrnutí, poděkování a seznam použité literatury, webových adres, ze kterých jsem čerpala a kompletní seznam zvukových nosičů, ze kterých byly použity hudební ukázky.
- Koo Bon Ryong : Magisterský koncertKoo, Bon Ryong(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Lenka Týmlová - bakalářský koncertTýmlová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-05-29
- Matyášová Helena : Magisterský koncertMatyášová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-06-08
- Mieczyslaw Weinberg a jeho tvorba pro violoncello.Virglerová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Moje diplomová práce se zabývá dílem skladatele Mieczyslawa Weinberga a zaměřuje se zejména na jeho tvorbu pro violoncello. V první kapitole jsem uvedla Weibergův životopis, aby bylo možno udělat si představu o době a podmínkách, ve kterých skladatel žil a tvořil. Druhou kapitolu tvoří Weibergovo dílo. Nejprve uvádím to nejdůležitější z jeho hudby pro celkovou představu o šíři jeho tvorby a poté představuji všechna jeho díla pro violoncello. Velmi důležitý vliv na uměleckou osobnost Weinberga měl Dmitrij Šostakovič, proto jednu část kapitoly věnuji i tomuto uměleckému dialogu. Ač je M. Weinberger u nás zatím ještě téměř neznámý, ve světě už vzniká mnoho nahrávek jeho hudby. Ty nejnovější zde pro informaci uvádím. Přikládám i odkazy na texty o jeho životě a díle. Člověkem , díky kterému můj zájem o Weinbergovu hudbu vůbec mohl vzniknout, je prof. Josef Fejgeson. Tento violoncellsta je velkým zastáncem a propagátorem Weibergovy hudby a proto bych ho ve své práci, alespoň ve zkratce, také ráda představila. Je mu věnována třetí kapitola. Abych o Weibergově hudbě nemluvila pouze teoreticky, přináším ve čtvrté kapitole jedno dílo z jeho tvorby pro violoncello, 24 Preludií pro violoncello solo, op.100. V této kapitole popisuji okolnosti vzniku díla a poté se věnuji jeho hudebnímu rozboru. Na závěr přikládám několik fotografií Weinberga a jeho přátel.
- Mucha Pavol : Magisterský koncertMucha, Pavol(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08
- Orchestr Vídeňské státní opery a Vídeňské filharmonieRyska, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Práce pojednává o orchestru Vídeňské státní opery a Vídeňské filharmonie. Krom historie tohoto význačného tělesa je zde charakterizován i jeho specifický a jedinečný zvuk spolu se systémem výběrových řízení pro muzikanty. Dále pak následuje pohled do každodenního života orchestru a jeho členů.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »