Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "HOŠKOVÁ, Dominika"

Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Intonace a ladění specifika ladění ve smyčcovém kvartetu a rozdíly vůči sólové hře
    Chudý, Karel
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-05-24
    Následující práce je rozčleněna do dvou základních celků. První tvoří matematický a historický popis běžných, dostupných ladících systémů, jako jsou např. pythagorejské, dydimické, středotónové systémy či jiná dobře temperovaná ladění. Na základě těchto znalostí se v druhé části zabývám teoretickými úvahami o intonaci v ansámblové a sólové hře a jejich uvedení do praxe. Práce nemá za úkol naučit čtenáře hrát ?čistě?, ale spíše vézt k úvahám o různých možnostech v systémech ladění. Práce obsahuje též zvukovou přílohu, kompletní přehled intonačních systémů v tabulce a úplný přehled všech známých intervalů v evropské hudbě.
  • Orchestr Vídeňské státní opery a Vídeňské filharmonie
    Ryska, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-08
    Práce pojednává o orchestru Vídeňské státní opery a Vídeňské filharmonie. Krom historie tohoto význačného tělesa je zde charakterizován i jeho specifický a jedinečný zvuk spolu se systémem výběrových řízení pro muzikanty. Dále pak následuje pohled do každodenního života orchestru a jeho členů.
  • Život a dielo Ladislava Kupkoviča so zameraním na vybrané kompozície pre violončelo
    Mucha, Pavol
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-08
    Ciel´om predkladanej diplomovej práce je dokumentácia života a diela významného slovenského skladatel´a Ladislava Kupčoviča ( *1936) so zameraním na jeho vybrané vilončelové kompozície. V prvej části práce autor podává informácie o osobnostnom vývine L.Kupkoviča ako huslistu - dirigenta - skladatel´a na pozadí jeho kl´učových hudobných diel. Sústred´uje sa na estetický rozbor avantgardných kompozícií, ktoré významnou mierou zarezonovali na slovenskej hudobnej s´céne 60. rokov, ako napriklad Mäso kríža a Osemhran samoty, nudy a strachu. Vyzdvihuje skladatel´ove organizačné schopnosti ( súbor Hudba dneška, medzinárodný festival súčasnej hudby v Smoleniciach podl´a vzoru letných kurzov v Darmstadte), ktoré mu zabezpečili styky so zahraničím a v konečnom dôsledku umožnili jeho emigráciu do Západného Nemecka po invázii vojsk Varšavskej zmluvy do Československa v auguste 1968. Dôležité miesto v práci zastává kapitola o štýlovom prerode skladatel´a od atonálnej a serialistickej kompozície ku tradičnej, totálnej kompozícii s využitím dôslednej motivickej práce. V následujúcej kapitole sa auto´r venuje formovo - harmonickému rozboru vybranných diel L. Kupčoviča pre violončelo z jeho totálneho obdobia. Analýzy sú ilustrované notovými ukážkami úryvkov diel. Ako cenný zdroj informácií autorovi poslúžili Kupkovičove memoáre, ktoré však zatial´nevyšli knižne, a taktiež osobné konzultácie so skladatel´om.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů