Procházet podle oponent "HOFFOVÁ, Michaela"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Feminismus v animovaném dokumentuMotýlová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-10O sexuálním násilí se v dnešní době začíná mluvit čím dál více, a tato bakalářská práce prozkoumává způsoby jeho zobrazování právě v animovaném filmu. Konkrétně se zaměřuji na animované dokumenty ženských režisérek, které se nějakým způsobem týkají tématu znásilnění. Rozebírám rozdílné přístupy, které autorky zvolily pro vizuální vyprávění. Popisuji, jak autorky pracují se symbolikou, náznaky a zobrazením, či naopak nezobrazením různých událostí či detailů. Snažím se popsat, které způsoby zobrazování jsou feministické, a jakým způsobem mají možnost inspirovat společenskou diskusi. V poslední kapitole se věnuji rozboru svého vlastního bakalářského filmu - malý film o znásilnění, který se tématu sexuálního násilí také věnuje.
- Kýč v animované tvorbě pro dětiStehlíková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-24Tématem této magisterské práce je zmapování kýče v animované tvorbě pro malé děti. V úvodu seznamuji čtenáře stručně s historií a vývojem kýče ve výtvarném umění a ve společnosti. V hlavní části své práce jsem se soustředila na pohádky v televizním vysílání a na placených i bezplatných video kanálech na internetu. Hledám v nich společné znaky kýče a stereotypů ve výtvarném zpracování filmu, ve scénáři i filmové hudbě. Mapuji, jak velké je propojení dětských pohádek s reklamou a hračkářským průmyslem. Ve své práci se také zabývám tím, jak se animovaná tvorba vyrovnává s možnostmi moderních technologií, které vytvářejí animovaný obsah velmi levně a snadno. Mimoto analyzuji kýč ve vybraných animovaných pořadech. Dále rozebírám populární animované pořady a rozdílné přístupy v jejich výtvarném a technickém zpracování.
- Rozbor vyprávění a stylu ve filmech Sébastiena LaudenbachaPodskalská, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-24Ve své teoretické práci se zaměřuji na osobitý filmový jazyk současného francouzského režiséra animovaných filmů - Sébastiena Laudenbacha (*1973). V první části práce se věnuji rozboru jeho zlomového experimentálního filmu XI. La Force (2012). V tomto filmu Laudenbach začal pracovat s metastylizovanou animací, kdy vynechává části animačních fází a je tak na divákově mozku, aby si pohyb při sledování filmu domyslel. Tento jev popisuji z pohledu neoformalistické metody. Druhá část této práce je věnována analýze pohádky Dívka bez rukou. Na původní námět této lidové pohádky v podání bratří Grimmů nahlížím z pohledu feministické teorie. Následně se věnuji rozboru stejnojmenného filmu, který na motivy této pohádky Laudenbach vytvořil v roce 2016. V tomto rozboru popisuji pozadí vzniku a technologie, kterými byl tento celovečerní film vytvořen. Mou tezí je, že Laudenbachova výrazná rukodělná stylizace má v celovečerním animovaném filmu velký potenciál a poptávka po ní v dnešní dokonalé digitální době sílí.
- Vizualizace hudby v animovaném videoklipuŠtěpánová, Viktorie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-20Tato bakalářská práce se zabývá důležitostí propojování oborů v médiu audiovize. Na tvorbě jednotlivých umělců, dílech i hnutích ukazuje vyvíjející se přístup k intermedialitě, a to od úplných začátků, kdy otevřená mysl umělců přispěla k inovativnímu pohledu na umění, až po současné tvůrce, jejich přístup ke tvorbě, tématům i technologiím. Skrze technologie se pak dostává k důležitosti spojování vědy s uměním, vedoucí k novým náhledům na okolní svět. Druhá část práce se věnuje barvám, tónům a jejich společné syntéze. Odkud zájem o tuto spojitost pochází, ve kterých vizualizacích hudby bylo spojitosti skvěle využito a jak syntéza barev a tónů ovlivňuje lidské vnímání. Práce uvádí různé příklady jak již využívaných převodů tónů na barvy a barev na tóny, tak i autorčin vlastní barevně-tónový převod, jenž je založený na poznatcích z výzkumu k této bakalářské práci.