Procházet podle oponent "HONZÁK, Jaromír"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza vývoje hry Chrise Pottera na základě rozboru sól na téma Moments Notice z roku 1985 a 2010Cirkl, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-12Cílem této práce je přiblížení vývoje interpretace saxofonisty Chrise Pottera pomocí analýzy jednotlivých melodických frází improvizovaného sóla jazzového standardu Moment Notice. V úvodní kapitole je popsán život, profesní vývoj a spolupráce s jazzovými velikány. Druhá a třetí část se zabývá podrobnou analýzou jednotlivých frází jazzového standardu Moment Notice. V závěru práce je zachyceno shrnutí a komparace jednotlivých sól.
- Deska Charlie Haden´s Liberation Music Orchestra Time/LifeMichálek, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-02Bakalářská práce se zabývá podrobnou analýzou sól amerických saxofonistů Chrise Cheeka a Tony Malabyho. Rozbor se týká skladeb Blue in Green a Time/Life z posledního vydaného alba Time/Life uskupení Liberation Music Orchestra. V práci jsou za pomoci transkripcí autora analyzovány jednotlivé aspekty jejich hry. Důraz je kladen na harmonickou, melodickou a rytmickou složku, jakožto i na práci s formou a nástrojem jako takovým.
- Dílo Erwina Schulhoffa ovlivněné jazzemKabrna, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-02Diplomová práce mapuje tvorbu Erwina Schulhoffa, zejména tu, která je ovlivněna jazzem a dobovou populární hudbou. Je proto provedena charakteristika všech jeho děl od roku 1914 až do autorovy smrti. Autor práce prošel veškeré dostupné notové materiály včetně dochovaných autografů, podává tak informace o prozatím málo probádaných oblastech Schulhoffova díla, s množstvím notových ukázek. Zároveň srovnává tvorbu tohoto skladatele s ostatní českou a světovou tvorbou skladatelů ovlivněných jazzem a dobovou populární hudbou. V poslední části práce se zabývá možnostmi transformací Schulhoffova díla a nabízí vlastní řešení.
- Hlas a tělo. Jak tělo ovlivňuje hlas a naopakMatoušková, Anežka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Tato práce se zaměřuje na ozdravné účinky zpěvu na tělo. Jakým způsobem můžeme s hlasem a tělem pracovat, a jak se navzájem ovlivňují. V první kapitole nejprve popíšu hlas z hlediska fyziologie. Kde se tvoří a z čeho je tvořen hlasový aparát. V další kapitole se zaměřím na vnímání hlasu. Co můžeme z pouhého poslechu hlasu poznat. Ve třetí kapitole rozebírám pojem „blok“, podle Alexandra Lowena z jeho knihy „Bioenergetika – Terapie duše pomocí práce s tělem“. Co jsou to bloky, jak vznikají a jak s nimi můžeme pracovat. V další kapitole zaměřuji pozornost na praktickou část. Uvádím různé způsoby práce s hlasem a tělem podle Diane Austin a Ivany Vostárkové. V závěru popíšu svůj vlastní pohled na to, jak může hlas léčit. V této práci jsme se snažila ukázat způsoby, jak skrze odlišné přístupy a metody k hlasu a k tělu můžeme pozvednout náš osobnostní růst, vyjadřovat se volněji a přijmout se. Oporou mi byly knihy specializovaných odborníků a mé vlastní poznatky.
- Hudba Johna Scofielda v letech 1985 - 1987Tomeček, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-12Cílem této bakalářské práce je analýza hudebního stylu autorského díla Johna Scofielda. Práce se zaměřuje pouze na čtyři vybraná alba z období jeho tvorby v letech 1985 - 1987, a to konkrétně na desky Still Warm, Blue Matter, Loud Jazz a Pick Hits Live. Z prvních třech jmenovaných je vždy zpracována analýza minimálně jedné skladby a dohromady tato bakalářská práce obsahuje celkem sedm podrobných analýz. Konkrétně se jedná o skladby Techno, Still Warm, Protocol, Rule Of Thumb, Blue Matter, So You Say a Loud Jazz. Album Pick Hits Live je živým záznamem koncertu, a proto byla z analyzování záměrně vynechána. Přímo pro účely tohoto výzkumu bylo vytvořeno sedm notových transkripcí, v případě skladby Still Warm navíc bakalářská práce obsahuje notový zápis kytarového sóla. Analýza hudebního díla je doplněna o stručnou biografii Johna Scofielda a také společensko- politický a kulturně-historický kontext analyzovaného období.
- Klave v afro-kubánské muziceVološčuk, Taras(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Práce se věnuje afrokubánské hudbě, její kořenům a základnímu rytmickému vzoru Clave. V uvedených příkladech se zaměřuje na rytmickou analýzu 4 druhů Clave, na základní pravidla propojení Clave s melodií, Clave s basovou linkou ''Tumbao'', Clave s harmonickými nástroji (kytara Tres, klavír), Clave s bicími nástroji ( konga, bonga ).
- Možnosti práce s grafickou partiturouDebřička, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Tato diplomová práce je věnována grafickým partiturám jako prostředku hudební tvorby, který kombinuje hudební kompozici, improvizaci, interpretaci, performance a výtvarná umění. První část práce obsahuje teoretickou základnu – zaobírá se vybranými principy, prostředky a druhy grafických partitur, které jsou v následující praktické části aplikovány v autorské tvorbě. Praktická část práce představuje autorské grafické partitury, rozebírá jejich koncepci, kompozici, hudební a výtvarné techniky, interpretační klíč a estetiku.
- Philly Joe Jones jako lídr na deskách v období 1958-1968Dundrová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Tato práce pojednává o životě a dílu bubeníka Phillyho Joe Jonese, který byl významnou hudební osobností nejen jazzové éry. Cílem práce je lépe poznat jeho bubenický jazyk a jak obstál v kontextu hudebních dějin jako lídr vlastních alb. V první části práce je vyzdvižen jeho osobní život a hudební vývoj. V druhé části práce pak najdeme výčet desek, na kterých figuroval mezi roky 1958 – 1968 jako lídr a zároveň analyzujeme bubenická sóla vybraných nahrávek. Ve zpětném pohledu pak zjistíme, že jeho desky nejsou považovány za zásadní, ovšem hra na bicí nástroje je opravdu unikátní. Přístupem, jakým aplikoval rudimentální hrání, dodnes zůstává velmi často citovanou studnicí licků.
- Proměny kytarového tria v jazzové hudbě druhé poloviny 20. stoletíBára, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-16Tato práce se zabývá analýzou a porovnáním čtyř alb z rúzných dekád druhé poloviny 20. století, která byla nahrána v obsazení elektrická kytara, kontrabas nebo baskytara a bicí nástroje. Každá ze čtyř kapitol věnovaná jednotlivým nahrávkám se skládá ze dvou částí. V první se zabývám historií daných trií, okolnostmi jejich vzniku, vztahy mezi jednotlivými členy a pozadí vzniku nahrávek. V druhé části každé kapitoly se zabývám přímo konkrétními alby. Vycházím zejména z vlastních postřehů získaných důkladným poslechem daných nahrávek. Svá pozorování doplňuji o informace získané z knih, internetových pramenů i audiovizuálních materiálů. Své poznatky dokládám ukázkami, které jsem transkriboval a zapsal do not. Snažím se poukázat jak na rozdíly, tak na trendy a vzájemné inspirace jednotlivých formací a hráčů, které ovlivnily proměny estetiky kytarových trií behen druhé poloviny dvacátého století.
- Tradice a novátorství v jazzové hudběBártová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Tato diplomová práce se zabývá vývojem jazzové hudby z hlediska tradičních a nových či novátorských přístupů. Dále se zabývá těmito přístupy z pohledu profesionálního jazzového hudebníka, který působí na české jazzové scéně. Mapuje vliv tradice, inovací a zcela nových přístupů v hudebním jazzovém světě. Vyhodnocuje anketu, která se zabývá těmito přístupy, v níž odpovídali čeští jazzoví hudebníci napříč generacemi.
- Způsoby gradace v sólech Omera KleinaBulatkin, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-24Cílem této bakalářské práce je hloubková analýza způsobů výstavby a gradace, improvizovaných sól izraelského pianisty a skladatele Omera Kleina. Pomocí rozboru transkripcí tří sól práce popisuje způsob, jakým Klein využívá melodii, harmonii, rytmus a jiné hudební elementy, aby vytvořil „dějovou linii“ svého sóla.