Procházet podle oponent "HORČIČKOVÁ, Jana"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Operní koprodukce jako projektKamenická, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-09Diplomová práce Operní koprodukce jako projekt se věnuje operním inscenacím (projektům), které vznikají jako výsledek spolupráce divadel či festivalů. Obecně se práce dotýká problémů současného stavu české opery a nastiňuje řešení ve formě hojnější spolupráce divadel. Operní koprodukce znamenají pro divadla ekonomické úspory i obohacení repertoáru, avšak stále jsou v našich divadlech spíše výjimkou. Práce popisuje proces vzniku takového projektu v rámci provozu vícesouborového divadla, jeho řízení a smluvní zajištění. Jako další možné formy spolupráce pak popisuje nákup inscenace či její pronájem. Operní koprodukce znamenají budoucnost pro české operní divadlo.
- Specifika produkce nové operyStrýček, Václav(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Tato práce pojednává o specifickém průběhu přípravy nové opery a srovnává ji s přípravou běžné operní inscenace. V první části se věnuje termínu „nová opera“ a zařazuje jej do hudebních a historických souvislostí. V dalších částech uvádí odlišnosti ve výkonnostních ukazatelích nové opery a porovnává je s běžným operním provozem a obvyklejšími tituly. Dále rozebírá, jak se za těchto podmínek mění náplň práce jednotlivých zaměstnanců divadla a členů realizačního týmu. Na základě těchto informací shrnuje zejména specifickou povahu práce výkonného produkčního a pojmenovává neobvyklé situace, které ho při přípravě čekají. Obecné teze podkládá příklady z praxe, zejména z činnosti Ostravského centra nové hudby.