Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "JANÁČEK, Tomáš"

Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Analogový horor
    Ponec, Petr Kamil
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-06-19
    Analogový horor je fenomén a subžánr hororu, který se v posledních letech těší popularitě na internetu. Celý koncept je mladý a jeho charakteristika doposud nebyla dostatečně vytyčena. Práce mapuje několik možných zdrojů, které by mohly vznik analogového hororu značně ovlivnit. Typická je pro něj zejména estetika připomínající záznam na VHS kamery, postprodukční deformace obrazu a narativní motivy spojené s internetovou kulturou, jako jsou samota, krize identity, nedůvěra k systému. Mladí tvůrci pracují s pocity, jako je tísnivost a nostalgie, a užívají k tomu neotřelé způsoby vyprávění, jež by v budoucnu mohly obohatit filmovou řeč. I když se jedná o internetový fenomén, dá se očekávat, že se časem více promítne i do filmového světa.
  • Zobrazovanie smrti ako nadprirodzena v súčasnej kinematografii
    Urbančík, Samuel
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-09-05
    Cieľom práce je popísať akým spôsobom sa zobrazuje smrť ako nadprirodzeno v súčasnej kinematografii. Pomenovať konkrétne štylistické a naratívne figúry na základe ktorých sa smrť môže zobraziť. Poznatky budú vychádzať z filmovej teórie, ktorú pomenoval vo svojej práci francúzsky filozof Gilles Deleuze a na poznatkoch filmových hnutí z histórie kinematografie, ktoré spracovávajú filmový teoretici Kristim Thompsonová a David Bordwell. Následne na základe analýzy troch vybraných filmov jednotlivé figúry popísať a nájsť rozdiely v jednotlivých zobrazeniach. Taktiež chcem na základe analýz popísať jednotlivé prístupy ku tematike smrti a nadprirodzena, ktoré z týchto zobrazení vyplývajú. Pokúsim sa zistiť, či je vôbec možné smrť ako abstraktný koncept zobraziť na filmovom plátne.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů