Procházet podle oponent "JANEČEK, Václav"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 24
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Balanchine techniqueČervíčková, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Touto bakalářskou prací jsem chtěla zprostředkovat ucelený rozbor části techniky George Balanchina, jednoho z největších choreografů neoklasického tance a zakladatele New York City Ballet. Jelikož v současné době neexistuje celistvé zpracování Balanchinovy techniky v českém jazyce, hlavním zdrojem informací pro mou práci byla především kniha Suki Schorer on Balanchine Technique, vydaná roku 1999 v New Yorku. Zaměřila jsem se na techniku práce na špičkách, kterou Balanchine obohatil o spoustu nových prvků a principů oproti ruské klasické technice.
- Balanchine TechniqueHarazimová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10Práce s názvem Balanchine Technique se zabývá stylem klasického tance, který má své kořeny v Americe, přesněji v USA. Jeho zakladatelem byl tanečník, choreograf a pedagog George Balanchine, původem Rus, který na počátku 20.století emigroval do USA. Jeho cílem zde bylo naučit Američany tančit klasický balet tak, aby se cítili přirozeně. Principy ruské výuky klasického tance podle Agripiny Jakovlevny Vaganovové se příliš nezměnily a zůstaly stejné i v rukou Balanchina. Ten je odlišil především v jiných důrazech, dynamice a ve stylu, který plně přizpůsobil místu a hlavně nové moderní době. V rámci této práce jsem se pokusila popsat jednotlivé prvky klasického tance tak, jak je vnímal Balanchine. Zabývala jsem se jednak rozdílem v technickém provedení jednotlivých cvičení, oproti tradiční ruské metodě klasického tance a často také rozdílnou dynamikou pohybu. Tato práce je rozdělená do dvou částí. První popisuje všechny základní prvky v exercice a la barre, druhá pak základní prvky v exercice au milieu v postavení na celém chodidle. Celý text je pro srozumitelnost doplněn obrazovým materiálem. Inspirací a předlohou mi byla kniha Suki Schorer on Balanchine Technique.
- Fúze tanečních stylů současnostiHývnarová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Tato bakalářská práce upozorňuje na nově vznikající trend, kterým je fúzování tanečních stylů a technik. Na základě zkoumání společných principů a pedagogické praxe dvou vybraných profesionálních lektorů je přiblížen proces fúzování a jeho vliv ve výuce tance. Odborný text je doplněn zamyšlením nad tímto současným trendem, který je rozšířený hlavně v komerční sféře Problematika, kterou zde nastínuji, vytváří pouze úvod k dalšímu zkoumání a analýze principu, který se časem může stát mezníkem ve vývoji tance a taneční pedagogiky.
- Hip hop ako tanečný štýl a jeho použitie v javiskovej choreografiiMachovičová, Simona(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-02Svoju diplomovú prácu som venovala hip-hopovému tanečnému štýlu - hip hop dance. Stručne som charakterizovala hip hop ako kultúru vo všeobecnosti a do hĺbky som sa zamerala na jednu z jeho najdôležitejších zložiek a tou je práve tanec. Opisujem vznik a postupný vývoj hip hop dance, charakterizujem samotný spôsob pohybu v tomto štýle a venujem sa jeho rozdeleniu a kategorizácii. Snažila som sa nájsť cestu, ktorú prešiel hip hop dance z ulice, kde vznikol, do tanečných škôl a štúdii a napokon až na divadelné javiská. Pátrala som po divadelných hip-hopových tanečných predstaveniach, ktoré sa tešia väčšiemu rozmachu práve tu v Európe a jedno z nich som si vybrala na podrobnú analýzu. V neposlednom rade je súčasťou mojej diplomovej práce aj výskum vo forme dotazníkov, ktorým som chcela zistiť mienku súčasnej tanečnej komunity na otázku hip-hopového tanečného štýlu a jeho použitia v javiskovej choreografii, a teda v divadelnom prostredí.
- Interaktivní počítačové softwary v choreografiiŠmídová, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku interaktivních představení. Na téma nahlíží z pohledu propojení nových technologií a umění. Shrnuje historický vývoj interaktivity představení, zachycování pohybu a vývoj interaktivního softwaru. Práce je komponovaná jako stručný přehled shrnující dosavadní informace o této problematice. Uvádí nejvýznamnější představitele v oblasti interaktivních představení.
- Klasická technika pre tanečníkov súčasného tancaLacová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-10Táto magisterská práca sa zaoberá klasickou tanečnou technikou zameranou pre tanečníkov súčasného tanca. Text pribliţuje základné koncepty a spôsob práce v technikách klasického a súčasného tanca a stručne popisuje nové pohybové metódy a prístupy k telu. Hlavná časť práce skúma otázky súvisiace s problematikou vzdelávania tanečníkov súčasného tanca v klasickej technike a opiera sa o myšlienky a poznatky významných pedagógov klasickej techniky ale predovšetkým o názory a postrehy tanečníkov súčasného tanca. K téme magisterskej práce sa viaţe aj priloţený rozhovor s významným pedagógom klasickej techniky pre tanečníkov súčasného tanca Zvi Gotheinerom. Tento rozhovor som mala moţnosť uskutočniť počas účasti na jeho workshopu vo Viedni.
- Královská společnost pedagogů tanceSmělá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-04Ve své magisterské práci popisuji Královskou společnost pedagogů tance (Imperial Society of Teachers of Dancing ? dále jen ISTD). Jedná se o mezinárodní instituci, sídlící v Londýně, která se zabývá školením tanečníků a tanečních pedagogů z celého světa. Stručně popisuji její historii, možnosti členství, typy zkoušek a jednotlivé fakulty. Studium na ISTD je rozděleno do dvanácti tanečních fakult: Step, Národní tanec, Divadelní tanec, Řecké tance, Tance jižní Asie, Společenský tanec, Latinsko-Americký tanec, Sequence, Disco, Freestyle & Rock?n?Roll, Klubový tanec, Cecchettiho metoda a Královský balet. Vzhledem k mé specializaci na klasický tanec jsem se rozhodla popsat fakultu Královského baletu podrobněji. Vypisuji zde osnovy všech etap zkoušek a kvalifikací na ISTD.
- Kreativita a její začlenění do výuky techniky klasického tanceMládek, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-29Tato diplomová práce se zaměřuje na kreativitu a její začlenění do výuky techniky klasického tance. Jedná se o umění vidět jinak, kdy by technika sama o sobě měla interpretům napomáhat a nikoli je omezovat. Pedagog by jim v tom měl být oporou a jakýmsi průvodcem. Nejedná se o vědeckou studii, nýbrž jde o náhled faktů, myšlenek a návrhů.
- Lenka Harazimová - Pedagogický výstupHarazimová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, )
- Metodika nových prvků klasického tance (7. a 8. r. osmileté taneční konzervatoře)Shchekaleva, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08
- Nové přístupy v tvorbě tréninku klasického tanceMládek, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-10Tato bakalářská práce se zaměřuje na nové přístupy v tvorbě tréninku klasického tance v profesionální sféře. Jedná se o náhled na vyvíjející se taneční pedagogiku v dnešní době. Různé úhly pohledu vybraných pedagogických osobností jsou porovnávány s mými vlastními zkušenostmi v této oblasti. Nejedná se o vědeckou studii, ale o přehled myšlenek a názorů.
- Pedagogický výstupČervíčková, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Pohybová paměť v tanciSlaninová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-29V této bakalářské práci se zabývám pohybovou pamětí v tanci. Práce je pojata jako teoretická s návrhem aplikace teoretických poznatků do taneční pedagogické praxe. Popisuji zde paměťová a motorická centra v lidském těle, jejich vzájemné propojení při pohybu a vliv různých druhů učení na paměť. Stěžejní část práce věnuji paměti v kontextu tance, zejména pak paměťovým procesům v tanci, faktorům ovlivňujícím proces paměti a učení, individuálním rozdílům a metodám učení. S ohledem na cíl práce soustředím pozornost k vývojové etapě mladšího školního věku, se zvláštním zřetelem k rozvoji v kognitivní a motorické oblasti. Zabývám se také motorikou, součástí práce jsou psychomotorické hry a jejich praktické využití při rozvoji pohybové paměti v tanci. Cílem práce je zpracování přehledu stěžejních informací, které se týkají pohybové paměti v tanci a představení jejich praktického využití v pedagogické praxi u dětí mladšího školního věku.
- Postavení dolních končetin v klasickém tanciDanzerová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-15Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na postavení dolních končetin v klasické taneční technice a vliv tohoto postavení na celkové držení těla tanečníka. Dolní končetiny nejsou pouze oporou vzpřímeného držení těla, ale také zároveň slouží jako zdroj informací centrálnímu nervovému systému (zpětná vazba), který pak anticipuje záměr tanečníka (dopředná vazba). Cíl práce Cílem práce je upozornit na fyziologicky správné postavení nohou v klasickém tanci. Je to základní předpoklad pro realizování dalších pohybových vazeb bez rizika přetížení pohybového aparátu. Klíčová slova držení těla, postavení nohou, kineziologie
- Profesní sdružení tanečníkůHannichová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Bakalářská práce poskytuje stručný přehled o profesních sdruženích tanečníků, přičemž historicky mapuje jejich existenci od 19. století po současnost a místně není vymezena, zabývá se sdruženími v celosvětovém měřítku. Autorka krátce zmiňuje historicky nejstarší sdružení tanečních mistrů a jejich vývoj ve světě. Podrobněji se věnuje podobným organizacím na území Čech, jejichž počátek je zasazen do 19. století a postupně prochází skrze století dvacáté a období socialismu až k současnosti. Dále se zabývá současnými evropskými a americkými systémy profesních sdružení, jejich historií, cíly a stanovami. Zvláštní pozornost věnuje problematice u nás, existujícím profesním spolkům a jejich významu v praxi.
- Prvky allegra střední etapy výuky osmileté taneční konzervatořeKrálová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-02Svou magisterskou prací bych chtěla zprostředkovat podrobný popis a metodický přehled hlavních prvků allegra střední etapy výuky osmileté taneční konzervatoře. Veškeré informace vycházejí z nejznámějších metodických knih uznávaných pedagogů klasického tance. Tato etapa výuky zahrnuje rozvoj a obohacení o prvky battu, batteries, obraty a nové skoky. Práce by tedy měla sloužit jako pomocná brožura k metodické posloupnosti výuky.
- Scénická praxe moderního tance (4.-6 .roč.konzervatoře)Kalousková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10Záměrem mé práce je průzkum v oblasti scénické praxe moderního tance. Celá práce je rozdělena do čtyř kapitol. V té první se zabývám předmětem scénické praxe všeobecně, tak, jak je jednotlivými subjekty chápán. V další kapitole věnuji pozornost osobnosti pedagoga v průběhu výuky scénické praxe. V následující kapitole se pozastavuji nad systémem výuky scénické praxe moderního tance na tanečních konzervatoří, přičemž se objekty mého zájmu stali TCP a TK. V poslední, čtvrté kapitole, se věnuji problematice školních souborů. Nejprve hodnotím existenci a členství v těchto institucích obecně, poté se zaměřuji na tři současné pražské soubory konkrétněji. Popisuji tedy Balet Praha Junior, Baby Balet Praha a Bohemia Balet, přičemž se snažím objasnit historický kontext jejich vzniku. Posléze se zaměřuji na repertoár a okolnosti jeho výběru a tvorby, typy představení a uměleckých produkcí, které soubory zajišťují, a snažím se také nahlédnout do běžného týdenního plánu člena školního souboru. V poslední podkapitole se zabývám frekvencí uměleckých akcí uvedenými soubory v sezónách 2005/06 a 2006/07. V samotném závěru práce se nachází obrazová příloha, kde uvádím fotografie vybraných choreografií v podání TCP a TK a jejich studentů, koncentrovaných do školních souborů.
- Specifika vybraných systémů techniky klasického tanceVašíčková, Dominika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-07Diplomová práce s názvem Specifika vybraných systémů techniky klasického tance pojednává o šesti celosvětově nejrozšířenějších systémech, potažmo školách techniky klasického tance a jejich hlavních znacích včetně signifikantních prvků. Text je rozdělen do sedmi kapitol, přičemž první kapitola je věnována obecnému nástinu historického vývoje daného tématu. Dalších šest kapitol se zabývá jednotlivými systémy techniky klasického tance, jež jsou chronologicky řazeny podle datace svého vzniku – Francouzská škola, Dánská škola, Italská škola, Ruská škola, Anglická škola a Americká škola. Důraz je kladen jak na historický kontext jejich geneze, tak na postihnutí stěžejních rysů. Opomenuta není ani současná situace a využívání systémů v praxi. Pro přehlednost a ucelenost vhledu do dílčích škol je text doplněn fotografiemi a souhrnnými tabulkami. Výsledkem diplomové práce je seznámení čtenáře s šesti zřejmě celosvětově nejproslulejšími systémy techniky klasického tance a upozornění na jejich specifika a vzájemné odlišnosti.
- Systém výuky na Taneční akademii V MannheimuElblová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-05Výukový systém na Taneční akademii v Mannheimu se řídí a vyplývá z celkového systému vedení školy. Jednotlivé předměty nejsou vyučovány izolovaně, samy o sobě, ve výuce existuje vzájemná provázanost a akceptování ostatních vyučovaných technik. Tím vzniká provázanost, která připravuje tanečníky na široké spektrum tanečního repertoáru. Praxe umožněná spoluprácí se souborem divadla v Karlsruhe, pomáhá studentům v přípravě na jejich budoucí povolání. Rozhodla jsem se proto nastínit, jak funguje školský systém v Německu a porovnala ho se školským systémem České republiky, protože oba systémy se od sebe v mnohém liší. Na závěr jsem napsala svůj osobní pohled na situaci týkající se existence interpretačního oboru v rámci vysoké školy v Německu a v České republice a jaký by měl takový obor v České republice vyhlídky.
- Taneční produkceMatysková, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-18Bakalářská práce se zabývá taneční produkcí uměleckého současného tance v nezávislém kulturním sektoru ČR z pohledu choreografa. Zkoumá, nakolik musí choreograf obstarávat produkční záležitosti sám, snaží se odhalit, proč tomu tak je a co z toho pro choreografy vyplývá. Zaměřuje se na vymezení pojmů ma-nagement a produkce a snaží se postihnout specifika taneční produkce. Zaobírá se profesí choreografa a způsoby jeho zaměstnání. Práce vznikla na základě hy-potéz, založených na osobních zkušenostech autorky, a jejich následné konfrontace s odbornou literaturou a zároveň vlastním empirickým výzkumem formou kvalitativních rozhovorů se čtyřmi českými choreografy nezávislého sou-časného tance. Soustředí se na přípravu a realizaci projektů, jejich fáze a úskalí z dvojího hlediska - uměleckého a produkčního v jedné osobě. Dotýká se také psychologických dopadů této problematiky na osobnost choreografa (kreativita vs. praktičnost, měkké dovednosti, psychohygiena). Výzkum potvrdil, že tato problematika se zkoumaného sektoru skutečně blízce dotýká a choreografové se s ní denně potýkají.