Procházet podle oponent "JANEČEK, Vít"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Filmová inspirace pro děti: hledání bez kameryPeroutková, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-13Víceméně každé starší školní dítě dnes vlastní mobil a natáčení drobných videí ze svého prostředí považuje za samozřejmost, stejně jako snadnost internetového sdílení v oceánu podobných příspěvků. Při snaze zaujmout dnešní děti filmovým tvořením se ale můžeme setkat s jejich vnitřní zahlceností obrazy z vnějšku (sociální sítě, videokanály), které podstatně ovlivňují jejich vnímání reality. I když se tímto problémem prvotně zabývají sociologové, dotýká se i mediální výchovy, filmových her a tvoření.
- Ilustrační pomůcka k dějinám filmových teoriíSlováková, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-18Představujíc si natáčení cestopisu (v textu zelenou), snažila jsem se i knižními odbočkami
- Kino Takeshi KitanoDebska, Kinga Izabela(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-07Popis a analýza zároven filmologická stejně jako kulturní, tvorby Takeshi Kitano. Na příkladu tří filmů: Hana-bi, Loutky a Takeshis.
- Mezi filmem a komiksemMichal, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-11Práce srovnává filmové a komiksové zpracování animovaného dokumentárního filmu Valčík s Bašírem s cílem poukázat na příležitosti a úskalí, které komiksová forma (jako poloha „dokumentárního“) skýtá.
- Nepřímé vyprávěníLee, William Anthony(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07snaha o analýzu nepřímého vyprávění ve filmu
- NocJindřichová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-09Film je volně inspirován povídkou Noc od Guy de Maupassanta. Tato povídka je impresionisticky laděná a jejími klíčovými motivy jsou strach a nejistota. Hlavní hrdina prochází noční Paříží a pomalu si uvědomuje, že se něco změnilo. Není však schopen tuto proměnu popsat. Místa, která dřív důvěrně znával, jsou nyní cizí a děsivá. Film přenáší některé dějové prvky a témata do současnosti.
- Paměť národaPortel, Viktor(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-15Tato diplomová práce se zabývá dokumentačním projektem Paměť národa, na jehož budování se autor podílel mezi lety 2012-2020. Práce si klade otázku, zda může být archiv i filmovou produkcí, jak se tyto ambice ovlivňují a co znamená je udržet při sobě. Snahou je zachytit momenty z praxe Paměti národa, které jdou nad rámec dokumentační a archivní povahy tohoto projektu a vypovídají o jeho kinematografické povaze a využitelnosti.
- RuPaul's Drag RaceMilec, František(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-13Relácia RuPaul’s Drag Race sa v priebehu ôsmich rokov svojej existencie pretransformovala z televízneho undergroundu na show, ktorá hýbe mediálnym svetom. RuPaul, jej hlavný porotca, minulý rok vyhral cenu Emmy a dopomohol tak v rámci súčasnej popkultúry ku akceptácii dragu, teda amerických travesti shows. Drag Race je síce označovaný ako reality show, ale z jej definície sa vymyká tým, ako má jeho zábava často radikálne politický charakter a ako divákovi poskytuje vhľad do queer histórie a kultúry. Jeho dopad vnímame aj v našom kultúrnom priestore v podobe oddaných fanúšikov alebo relácie Tvoja tvár má známy hlas, ktorej formát vzišiel z úspechu Drag Race. Práca sa bude zaoberať niekoľkými otázkami: * Aké špecifiká oproti eúropskym travesti shows má americký drag? * Ako sa menil jeho historický význam? Ako zapadá do siete súčasnej kultúry? * Prečo sa stal Drag Race globálnym fenoménom? * Ukazuje show všetko alebo sú iné druhy dragu, ktoré zámerne zanedbáva? * Je drag len zábavou? Aké môže mať iné funkcie? * Ako sa stavia Drag Race a potažmo drag samotný ku problematike genderu? * Prečo dostáva od LGBT komunity zmiešanú odozvu?
- Science fiction v dokumentárním filmuKarpeta, Mikuláš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-12Tato práce se zabývá spojením science fiction žánru v dokumentární kinematografii a relativními hranicemi pojmu dokumentární film. První polovina práce stručně nastiňuje diskuzi a historii vývoje pojmu dokumentární film. Jedná se hlavně o vymezení důvodů, proč je tento termín problematický a co jsou hlavními úskalími jeho definic. Následně se práce zabývá historií spojení science fiction žánru s dokumentární formou a obsahem. Druhá polovina pak analyzuje film Wernera Herzoga - The Wild Blue Yonder (2005), z formální a žánrové stránky se snaží ukázat, proč lze tento film považovat za dokumentární a co jsou jeho hlavní dokumentární aspekty. Cílem práce je tedy popis a zamyšlení se nad hybridními žánry, které spojení science fiction s dokumentárním filmem vytváří.
- The Affected FleshMendoza, Valerio(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-11Během první dekády 21. století, dosáhla rumunská kinematografie elitního statusu takzvané rumunské nové vlny nebo nové rumunské kinematografie. Tato magisterská práce usiluje o poodhalení části z toho, co jde za rámec obvyklé estetiky a dramatických měřítek, která filmovému hnutí přinesla ocenění a prestiž. Prostřednictvím třech charakteristických filmů, bude analyzována reprezentace lidského těla, síla a efektivita vypravěčského řemesla, jež zdatně ztvárňuje příslušný socio-politický diskurz té doby a harmonicky se snoubí s čistým vizuálním stylem. Rumunská kinematografie pracuje s tématy jako identita a konstrukce moci - tato magisterská práce se snaží odkrýt, jak jsou tyto koncepty vyjádřeny prostřednictvím konkrétního zobrazení tělesnosti a jejího vlivu na hlavní postavy, zdůrazňující způsob užití režisérské dovednosti v souladu s popsaným zastoupeným příkladem.
- Virtuální realita a seniořiČápová, Zora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-10Práce pojednává o tom, co na poli virtuální reality pro seniory vzniká v České republice. Fungují zde dva projekty, které práce rozebírá jednak na základě polostrukturovaných rozhovorů s jejich tvůrci a za druhé na základě pozorování jejich činnosti. Jedním z nich je projekt vznikající pod Národním ústavem duševního zdraví, který se zaměřuje na kognitivní tréning seniorů, a druhý, který má spíše terapeutickou a relaxační funkci, provádí Lukáš Houdek z Hatefree culture. Práce tyto audiovizuální projekty analyzuje z hlediska procesu jejich tvorby a efektů na recipienty a zároveň je začleňuje do světového kontextu.