Procházet podle oponent "JINDŘICHOVÁ, Markéta"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Drazí běloši: Adaptace filmu na seriálCondé, Kassory Koureissy(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-15Cílem této bakalářské práce je analyzovat rozdíly mezi filmem Drazí běloši z roku 2014 a první řadou jeho seriálové adaptace z roku 2017. V první části práce je popsána historie filmové i seriálové verze a jejího tvůrce Justina Simiena. V další části jsou představeny kvantitativní a kvalitativní metody použity k identifikaci rozdílů mezi filmem a seriálem. Práce zkoumá narativní složky, funkce a indicie u obou verzí a následně hodnotí jejich přenos z filmu na seriál. Rozdíly mezi verzemi jsou v práci odůvodněny pomocí moderních teorií seriálové narace. Z analýzy výsledků vyplývá, že změny provedené při adaptaci do seriálové podoby spočívaly v potlačení charakterového vývoje filmových postav a také ve snaze pomoct divákům s orientací v ději.
- Malé ženy ve filmových adaptacíchVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-17Tato bakalářská práce se zabývá filmovými adaptacemi knihy Malé ženy od Louisy May Alcott. Zohledněné filmy pocházejí z let 1917, 1918, 1933, 1949, 1994, 2018 a 2019. Práce nastiňuje jak různorodě lze přistoupit k adaptaci jediné literární předlohy, zároveň se však zabývá i prvky, které jednotlivé filmy spojují. Největší důraz je kladen na adaptaci Grety Gerwig z roku 2019, která je momentálně nejnovější.
- Psychologie postavy - problém adaptování Tolstého románu Anna KareninaRychnovská, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-17Cílem bakalářské práce je srovnat Tolstého román Anna Karenina a jeho filmové adaptace se zaměřením na psychologii postav. Práce se soustředí na adaptace od Juliena Duviviera (1948), Alexandra Zarchyho (1967), Bernarda Rose (1997) a Joea Wrighta (2012). Vedle rozboru románu a psychologie postav jsou zpracovány tři aspekty adaptací: situace tvořící dramaturgickou strukturu, motivy a psychologicky vyhrocené situace. Otázkou je, zda je možné převést psychologii postav do filmu.
- Stalker: ProtagonistaZeithammerová, Sára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-26Tato práce se zabývá stalkingem jako tématem s důrazem na postavu stalkera jako protagonisty audiovizuálního díla. Práce si klade za cíl představit stalkera jako postavu, která vychází z kulturního narativu, ale i jej formuje. Rovněž hledá prvky a charakteristiky, které ze stalkera činí protagonistu, se kterým může divák identifikovat, a který může poskytnout dílu mnoho kvalit, a to prostřednictvím analýz skutečných kriminálních kauz, psychologických výzkumů i vybraných filmů a seriálů. Práce se soustředí především na anglosaský kontext, ale část pozornosti je věnována zobrazení stalkera v kontextu české audiovize.