Procházet podle oponent "JONÁŠOVÁ, Jana"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 38
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Anita Jirovská :interpretační výkonJirovská, Anita(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- Benjamin Britten - The Poet's EchoKývalová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04V této práci jsem se zaměřila na písňový cyklus anglického skladatele Benjamina Brittena The Poet’s Echo, který vychází z poezie ruského spisovatele Alexandra Sergejeviče Puškina. Benjamin Britten tento svůj cyklus věnoval svým blízkým přátelům Galině Višněvské a Mstislavu Rostropovičovi, kteří dílo také uvedli premiérově v Moskvě. Cílem mého příspěvku bylo tedy nastínění pozadí vzniku tohoto obdivuhodného díla, představení všech stěžejních postav zainteresovaných a také zmapování textové a obecně hudební myšlenky cyklu.
- Bohuslav Martinů: Hlas lesaJelínková, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08V roce 2009 si připomínáme výročí řady významných hudebních skladatelů, např. G.F.Hăndela, Henryho Purcella, J.Haydna a felixe Mendelssohna-Bartholdyho. V tomto množství oslav však bychom neměli přehlédnout ani 50. výročí úmrtí Bohuslav Martinů. Český skladatel B. Martinů ( 1890 - 1959) patří mezi nejaktivnější autory 20.století.Narodil se v Poličce, kde taktéž strávil své dětství. V roce 1923 odešl studovat do Paříže k Albertu Rousselovi. Zůstal zde následujících 17 let. V roce 1941 emigroval do Spojených států, kde jako uznávaný skladatel dostal možnost komoponovat pro nejslavnější americké orchestry. Přestože se mu stýskalo po domově, nikdy se už do Čech nevrátil. Poslední léta svého života strávil ve Švýcarsku. Zemřel v Liestalu ve věku 69 let.Napsal téměř 400 skladeb ( symfonie, opery, balety a množství skladeb orchestrálních , komorních, vokálních a vokálně-instrumentálních). Mezi jeho nejznámnější díla patří Epos o Gilgamešovi, Polní mše, Otvírání studánek a opery Julietta a Řecké pašije. V tvorbě Bohuslav Martinů se odrazila řada vlivů ( např. expresionismus, konstruktivismus a jazz). Často se nechával inspirovat českou lidovou poezií. Jeho hudební rukopis je charakteristický osobitou melodikou, rytmem a přehlednou strukturou. Tato diplomová práce pojednává o Martinů málo známé rozhlasové jednoaktovce Hlas lesa, jejíž libreto vytvořil český básník Vítězslav Nezval. Toto krátké dílko autor ukomponoval roku 1935. Bylo určeno pro rozhlasové vysílání, což s sebou přinášelo určitá specifika, a to především požadavek na naprostou srozumitelnosta na jiné uchopení dramatického času. Martinů v kontrastu ke kousavé ironii extravagantního libreta vytvořil hudbu citlivou, lyrickou a působící svým nekonečným optimismem.
- Celovečerní sólový recitálDvořáková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2008-06-09
- "České" Nabucco v NěmeckuHlaváčková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Diplomová práce se zabývá vznikem festivalu Nabucco. První část nás seznamuje s autorem opery Giuseppem Verdim a s dějem a postavami opery. Druhá část je zaměřena na samotnou realizaci projektu a na rozhovory s důležitými osobnostmi podílejícími se na samotném provedení. Cílem díla je nastínit pracovní a jiné pochody , které se skrývají za výslednou inscenací představení Nabucca.
- Cosi fan tutte - (práce na roli Despiny ve studijní inscenaci operního studia HAMU)Smoláková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Diplomová práce se zaměřuje na studentské zpracování opery Così fan tutte v operním studiu HAMU. Cílem práce je prokázat, že symbióza libreta Lorenza da Ponte a Mozartovy hudby otevírá z hlediska své nadčasovosti možnosti pro vkusné moderní režijní uchopení této opery. Na základě charakteristiky studentské inscenace operního studia HAMU, analýzy vybraných hudebních čísel s ohledem na kompozici a inscenační titulky, konečně i pojetí role Despiny z hlediska interpretky práce dokazuje, že úspěch studentské inscenace spočívá v syntéze nadčasovosti opery Così fan tutte a netradičního režijního pojetí. Teoretickým základem práce jsou kapitoly, které se zabývají vývojem opery buffa v 18. století, charakterem komické opery v Mozartově vídeňské tvorbě a seznamují s operou Così fan tutte. Součástí práce je notový materiál vybraných hudebních čísel. Diplomová práce obsahuje rozhovor s režisérkou Veronikou Loulovou.
- Dame John Sutherland - 43 let pěvecké kariéryJelínková, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Tato bakalářská práce pojednává o jedné z největších světových sopranistek 20. století Dame Joan Sutherland. Zaměřuje se na léta její aktivní pěvecké kariéry 1948 -1991.
- Francis Poulanc a jeho piesneMihalcová, Stanislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29
- Gabriela Petirová: Bakalářský koncertPetirová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Giacomo Puccini - Opera Edgar- studie interpretačních problémů role TigramyKrejčí, Václava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06Ve své magisterské práci jsem se rozhodla zabývat první celovečení operou Giacoma Pucciniho Edgar, s podrobným zaměřením na jednu z hlavních rolí - Tigranu. V první části mé práce popisuji vznik verismu a jeho vrcholné představitele včetně jejich stěžejní tvorby. Dále se zaměřím na dětství a hudební začátky Giacoma Pucciniho. V následující kapitole se věnuji první opeře Giacoma Pucciniho Le Villi , uvádím zde okolnosti vzniku, děj a interpretační problematiku opery. Po této části je již prostor v mé práci věnován pouze opeře Edgar. Po pečlivém vylíčení děje opery zachycuji okolnosti jejího vzniku. Následuje srovnání opery Edgar s jinými veristickými operami. V závěru práce vykresluji mou profesní zkušenost s rolí Tigrany a přibližuji nastudování opery v Divadle F.X.Šaldy v Liberci.
- Hlasová hygiena - přírodní metodyKrčková, Annemari(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Tato bakalářská práce shrnuje aspekty hlasového zdraví pojatého jako zdravý životní styl s ohledem na potřeby zpěváků. Zaměřuje se na fyzickou i psychickou stránku věci a to v několika kapitolách. Zmiňuje vhodné životní a pěvecké prostředí. Vyzdvihuje výhody léčivých potravin dostupných v České republice označovaných jako přírodní antibiotika a okrajově se práce dotýká tématu celostní medicíny.
- Inscenace Monteverdiho Orfea v Plzni s přihlédnutím na roli OrfeaHliněnský, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Ve své bakalářské práci se zaměřuji na významné dílo Claudia Monteverdiho, operu L´Orfeo. Konkrétně na inscenaci této opery, která měla premiéru 2. června 2018 v plzeňském divadle Josefa Kajetána Tyla. Zásadní složkou této práce je život a operní tvorba Claudia Monteverdiho, navazuje obsah díla, popis inscenace a jejího průběhu z pohledu hlavní role Orfea. Práce si klade za cíl poukázat na tuto konkrétní inscenaci prostřednictvím její analýzy s přihlédnutím k přístupu režiséra, dirigenta, dramaturga a představitele titulní role.
- Jan Novák : Orfeus a EurydicaKeiko, Michiyo(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Autorka práce pojednává o interpretaci a úskalá při studiu a provedení komorní kantáty " Orpheus et Eurydice" od jana Nováka. Dotýká se též jeho života i lidského rozměru osobnosti a jeho vztahu k latině. Práci doplňuje informace o vilole d´amore, která má ve skladbě významnou roli.
- Jiří Gemrot: BachmannliederGemrotová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Autorka této práce seznamuje čtenáře se soudobým skladatelem Jiřím Gemrotem, jeho dílem s důrazem na písňový cyklus pro soprán a orchestr ?Bachmannlieder?. Úvodní kapitolu (1) věnuje samotnému skladateli, jeho cestě ke skladbě, vlivům a etapám jeho tvorby a jím preferovaným žánrům. Z důvodů nedostupné literatury a malému množství pramenů, které o Jiřím Gemrotovi existují, rozhodla se autorka práce ponechat druhou kapitolu (2) výtahu z rozhovorů se samotným skladatelem a tím tak dovolit čtenářům nahlédnout více do skladatelova nitra a jeho smýšlení. Třetí kapitola (3) už pojímá o samotném cyklu ?Bachmannlieder?, o jeho zařazení do kontextu vokální tvorby J. Gemrota, zabírá se zde hudebními prostředky tvořící sloh skladatele, dále následuje formální rozbor písní a poslední část této kapitoly tvoří srovnání orchestrální verze tohoto písňového cyklu s jeho verzí klavírní nazvanou ?Fünf lyrische Lieder?. K ?Bachmannlieder? neodmyslitelně patří i autorka textu, spisovatelka Ingeborg Bachmann, o které se v krátkosti dočtete v poslední kapitole (4) této práce. Přílohy obsahují kompletní soupis jeho díla, jenž obsahuje i skladby, které dosud nebyly zveřejněny, dále pak současné fotografie Jiřího Gemrota, ale i fotografie z jeho mládí.
- Kateřina Kněžíková - bakalářský koncertKněžíková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Keiko Michiyo : Magisterský koncertKeiko, Michiyo(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Kosinová Jarmila : Magisterský koncertKosinová, Jarmila(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Mátlová Markéta : Magisterský koncertMátlová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Mezzosopránová linie v Národním divadle (ve 20.století)Houdková, Nikola(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Ve své magisterské práci jsem se snažila představit osm nejznámějších mezzosopránových pěvkyň, které zhruba v průběhu jednoho století byly spjaty s Národním divadlem v Praze. V úvodu vysvětluji proč jsem si vybrala právě toto téma a čeho bych touto prací chtěla dosáhnout. První kapitola pojednává o historii Národního divadla v Praze, okolnostech jeho vzniku a významných osobnostech, které se na vzniku podílely. V následujících osmi kapitolách jsem postupně představila jednotlivé mezzosopránové pěvkyně a poukázala tak na jejich hudební začátky, studia, úspěchy, zkušenosti, názory a umělecké ambice. V závěru shrnuji, zda jsem docílila toho, co jsem si od práce slibovala, a vysvětluji přínos práce pro čtenáře.
- Olga Jelínková - magisterský koncertJelínková, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08