Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "KŘENKOVÁ, Mahulena"

Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 25
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Balanchine technique-allegro
    Červíčková, Pavlína
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-01
    Touto diplomovou prací jsem chtěla zprostředkovat ucelený rozbor části techniky George Balanchina, jednoho z největších choreografů neoklasického tance a zakladatele New York City Ballet. Zaměřila jsem se na techniku skoku, kterou Balanchine obohatil o spoustu nových prvků a principů oproti ruské klasické technice.
  • Domovy mládeže a jejich využití studenty tanečních konzervatoří
    Šimůnková, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-09-04
    Tato bakalářská práce zkoumá, jaké ubytovací možnosti nabízejí vybrané pražské taneční konzervatoře dojíždějícím studentům. První - teoretická část práce představuje strukturu českého školského systému, kde jsou ze vzdělávacích institucí podrobněji rozebrány osmileté konzervatoře a ze školských zařízení domovy mládeže. Dále charakterizuje vývojové období dospívání, kam svým věkem studenti konzervatoře spadají. Druhá - praktická část analyzuje výsledky výzkumné sondy, která proběhla za použití dotazníkové metody u mimopražských studentů dvou zvolených škol - Tanečního centra Praha a Taneční konzervatoře hl. m. Prahy. Zpracované informace byly použity k účelu ověření stanovených hypotéz a získání ucelenějšího pohledu na mimořádně náročnou životní etapu dojíždějících studentů.
  • Držení těla v klasickém tanci z hlediska kineziologie
    Danzerová, Barbora
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-05-31
    Magisterská práce se zabývá držením těla (posturou), které slouží ke stabilizaci vertikální polohy těla v gravitačním poli a které je oporou pohybu. Bez držení těla nemůže žádný cílený pohyb vzniknout. Tato práce se zaměřuje především na fyziologicky správné držení těla v klasické taneční technice při současném vytáčení dolních končetin en dehors, jelikož jde o předpoklad pro realizování dalších pohybových vazeb bez rizika přetížení nebo poranění pohybového aparátu.
  • Jana Tomsová: Pedagogický výstup
    Tomsová, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-07
  • Jerome Robbins - základní teze jeho přínosu v klasickém tanci
    Grabcová, Eliška
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-09-04
    Bakalářská práce je zaměřena na osobnost Jeroma Robbinse a jeho přínos klasickému tanci. Práce slouží jako základní zdroj informací o Robbinsově životě, vlivu na taneční svět a jeho tvorbě. Cílem práce je informovat o Robbinsově obohacení klasické baletní techniky dalšími tanečními styly a přiblížit jeho nový pohled na vývoj klasického tance v 20. století.
  • Mužský a ženský prvek v klasickém tanci
    Ličková, Gabriela
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-09-07
    Abstrakt Tato magisterská práce se zabývá vztahem klasického tance k ţenskému a k muţskému pohlaví tanečníků. Nejprve stručně popisuje historii především klasického tance z hlediska jeho klíčových osobností, přelomových momentů, které nějakým způsobem ovlivnily pohled na klasický tanec z hlediska pohlaví tanečníků, vývoje klasické taneční techniky a pedagogiky. Druhou část tvoří metodický rozbor prvků výuky klasického tance, ve kterých se na jedné straně výrazně prezentují dívky (např. technika sur les pointes) a na druhé straně chlapci (např. allegro). Striktní hranici mezi prvky prováděnými výlučně muţi nebo ţenami však určit nelze. V dnešní době se rozdíly mezi pohlavím z hlediska techniky klasického tance stírají.
  • Olga Borissová-Pračíková (tanečnice a pedagožka)
    Králová, Barbora
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-06-05
    Svou bakalářskou prací jsem chtěla zprostředkovat podrobné informace o životě, kariéře a pedagogickém působení Olgy Borissové - Pračikové, která je sólistkou Národního divadla moravskoslezského a členkou pedagogického sboru Janáčkovy konzervatoře a gymnázia v Ostravě. Díky studiu na Kyjevském učilišti je ovlivněna ruskou technikou klasického tance. Ve svém pedagogickém působení mimo jiné využívá techniku světoznámé pedagožky Agripiny Vaganovové. V této práci popisuji ukázkový trénink její techniky a jeho využití na taneční konzervatoři. Osobním názorem O. Borissové bych tak ráda přiblížila smysl a uplatnění techniky Vaganovové.
  • Osnovy pro repertoár klasického tance
    Judasová, Adéla
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-09-13
    Magisterská práce se zabývá doporučenými osnovami repertoáru klasického tance pro státní taneční konzervatoře. Na základě metodických osnov pro jednotlivé ročníky, je zde vypracován seznam variací, které jsou doporučené a vhodné pro výuku v daném ročníku.
  • Osobnost pánského pedagoga v hodinách klasického tance
    Knápek, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-06-11
    Svou bakalářskou prací bych rád zprostředkoval pohled na osobnost pánského pedagoga v hodinách klasického tance. Hlavní snahou mé bakalářské práce je podání komplexního pohledu na zmiňované téma. V rámci jednotlivých kapitol je pojednáno o osobnosti pedagoga a jeho didaktických i psychologických kompetencích. Také zde hovořím o důležitých aspektech pedagogické komunikace, motivaci, emocionální stránce ve výuce tance a o základních anatomických zásadách pro výuku klasického tance. Dále se zde věnuji okolnosti tvrdého přístupu pedagoga ve výuce tance a jeho vlastních osobních ambicích. Poslední část práce je věnována rozhovoru s mým dlouholetým pedagogem z dob studií na Taneční konzervatoři Brno MgA. Janem Fouskem, který je nynějším uměleckým šéfem baletu Moravského divadla v Olomouci.
  • Osobnost Wilfride Piollet
    Gajerová, Vítězslava
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-08
    Bakalářská práce je zaměřena na osobnost a pedagogickou činnost Wilfride Piollet. Hlavním tématem bakalářské práce je shromáždění informací o uměleckém životě Wilfride Piollet. Zajímám se také o příčiny a průběh vzniku metody Flexibilních tyčí. Metoda Flexibilních tyčí je propracovaný systém, založený na výzkumu analýzy pohybu.
  • Pedagogický výstup
    Ličková, Gabriela
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-08
  • Pedagogický výstup
    Reinbergrová, Vendula
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-09
  • Posazení pánve k technice klasického tance
    Pokorná, Kristýna
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Datum obhajoby: 2019-06-07
    Diplomová práce „Posazení pánve v technice klasického tance“ přibližuje čtenáři funkci pánve v pohybu a poukazuje na její důležitost v rámci celé kostry těla. Představuje jednotlivé svalové skupiny kolem pánve, které se výrazně podílejí na zprostředkování pohybů, především se zaměřením na vybrané úkony v rámci techniky klasického tance. Cílem práce je poukázat na funkčnost pohybového aparátu a vzájemnou kooperaci mezi silou myšlenky a vnímání pohybu.
  • Preelementární a elementární technika sur les pointes
    Tomsová, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-09-07
    Má bakalářská práce se věnuje technice sur les pointes, kterou považuji za vrchol tanečního umění. V České republice se vyučuje podle vzoru ruské školy, která klade malý důraz na preelementární a elementární přípravu chodidel před samotným cvičením. V dnešní době se ale užívají i techniky jiných tanečních škol jako je francouzská, či anglická a prosazují se i další. V práci rovněž zmiňuji jednu z prvních významných tanečnic, Marii Taglioni, která proslavila umělecké zvládnutí techniky sur les pointes. V jejím životopise nastiňuji vývoj, kterým prošla ona sama a její taneční obuv. Ráda bych touto prací pomohla studentkám klasického tance, které se na techniku sur les pointes teprve připravují. Bude je provázet celým jejich životem a bude rozhodovat o kvalitě jejich tance. Mým cílem je to, aby vše zvládli precizně, graciézně, ale také především správně. Domnívám se, že téma mé práce je závažné a složité natolik, že rozsah jeho zpracování překračuje hranici jedné bakalářské práce.
  • Profil a reflexe tanečního oddělení Julliard school
    Červinka, Marek
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-06-02
    Tato bakalářská práce s názvem Profil a reflexe tanečního oddělení Juilliard School se nejprve stručně věnuje klíčovým událostem v dějinách klasického i moderního tance první poloviny 20. století a dále historii The Bennington School of the Dance, která je považována za předchůdce The Juilliard School. Po všeobecných informacích ohledně historie, vzdělávacích cílů a studijních programů The Juilliard School se zbytek práce detailně zaměřuje na její Taneční fakultu. Popisuje její historii, světoznámé pedagogy, studijní program a přijímací řízení. Všechny tyto informace společně s rozhovory, které poskytl český choreograf a pedagog Jarek Cemerek a současný student čtvrtého ročníku Brennan Clost, se staly podklady pro závěrečnou reflexi této fakulty. Ta obsahuje srovnání The Juilliard School s českým tanečním školstvím.
  • Prvky adagia v kontextu s pas de deux
    Smělá, Barbora
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-06
    V práci s názvem Prvky adagia v kontextu s pas de deux se zabývám nejen popisem, strukturou a obohacením adagia v tréninku klasického tance, ale také adagiem jako součástí scénického pas de deux. Adagio v kontextu s tréninkem klasického tance popisuji hlavně podle metodik ruských pedagogů A. J. Vaganovové a N. I. Tarasova. Nastiňuji zde počátky vývoje pas de deux, které se v novodobých baletech prezentuje převážně jako duet. Také se zabývám popisem scénického adagia z 3. jednání Labutího jezera, jehož neopomenutelnou součástí je partnerská práce. Metodiku a rozdělení tance s partnerem popisuji podle N. Serebrennikova.
  • Role rodiče v zájmovém tanečním vzdělávání.
    Chábová, Tereza
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)
    Datum obhajoby: 2023-06-07
    Bakalářská práce s názvem „Role rodiče v zájmovém tanečním vzdělávání“ představuje rodiče jako významnou součást tanečního zájmového vzdělání. Popisuje jeho roli ve formálních i neformálních záležitostech. Uvádí i formy výchozího zázemí, z kterého žáci do taneční výchovy přicházejí. Představuje typy organizací s taneční výchovou a jejich odlišnosti, na jejichž základě si mohou rodiče zvolit vyhovující taneční kroužek. Líčí spolupráci pedagoga s rodičem a způsoby jejich komunikace. Zajímá se o vztah žáka s rodičem. Dále poukazuje na motivace, podmínky, požadavky a otázky, které rodiče mají při nástupu do tanečního vzdělávání. V poslední kapitole jsou stručně shrnuty rodičovská práva na půdě vzdělávání. Práce je podpořena dotazníky, které byly poslány mezi rodiče, pedagogy a žáky napříč Českou republikou.
  • Sedm druhů pohybů klasického tance
    Ličková, Gabriela
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-08
    Ve své práci jsem nejprve představila osobnost a sedm základních pohybů podle E. A. Théleura. Poté jsem se zabývala metodou E. Cecchettiho. Jeho sedm druhů pohybů ? plier, relever, glisser, tourner, sauter, étendre, élancer jsem porovnala s Théleurovým seznamem. Našla jsem několik odlišností a uvědomila jsem si nejednoznačnost výkladu myšlenek obou osobností. Na závěr jsem podala, na základě své vlastní zkušenosti s klasickým tancem, podrobný popis Cecchettiho sedmi druhů pohybů z hlediska jejich využití v klasickém tanci. Zjistila jsem, že všechny výše uvedené druhy pohybů jsou v klasickém tanci stejně důležité. Navzájem na sebe navazují, doplňují se a spojují v jeden pohybový celek.
  • Skokové vazby se zaměřením na rozvoj kvality skoku
    Beswald, Michal
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-06-06
    Jak název práce napovídá, zaměřil jsem se na rozvoj a kvalitu skoků s ohledem na shromáždění některých známých i méně známých faktů. Práci jsem rozdělil do osmi kapitol, ve kterých se zabývám nejen obecnou charakteristikou skoků pro nižší a střední ročníky, ale také návrhem na některá pomocná cvičení. V poslední části této práce uvádím několik příkladů vlastních vazeb, které podporují právě rozvoj a kvalitu skoku. Lze říci, že kvalita skoku a cvičení allegro prověřují schopnosti, talent a výkon tanečníka ve všech ohledech a umocňují jeho umělecký profil.
  • Současný klasický tanec Williama Forsytha
    Bočková, Šárka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-09
    Anotace Tato bakalářská práce zachycuje životopisy W. Forsytha a jeho inspirátorů. Dále principy, které podnítily vznik Forsythova tanečního stylu a způsoby, jakými je rozvádí dále. Zkoumá estetické působení jím vyprodukovaných pohybových tvarů a zamýšlí se nad podstatou sdělení tohoto nekonvenčního způsobu pohybového vyjádření. V závěru zkoumá funkčnost jednotlivých tělesných částí, jež napomáhá spoluvytvářet Forsythův taneční styl a nabádá taneční pedagogy, jak neobvyklosti tohoto tanečního stylu zařadit do exercices tréninku klasického tance.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů