Procházet podle oponent "KAŠPAR, David"
Nyní se zobrazuje 1 - 15 z 15
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza kulturní politiky MČ Praha 6 ve volebním období 2014-2018Kollárová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-10Tato bakalářská práce se zabývá městskou částí Praha 6 a její kulturní politikou ve volebním období 2014-2018. Kulturní politika je v kontextu této práce chápána spíše než jako konkrétní strategický dokument jako proces řízení kultury územně-samosprávného celku. V první části práce se (kromě historie, legislativního vymezení a několika způsobů chápání Prahy 6) věnuji seznámení s kulturním prostředím této městské části, které je nezbytné ke správnému výkladu jak kontextu změn, jež na radnici nastaly po volbách v roce 2014, tak i pro lepší orientaci v klíčových bodech kulturní politiky. Dále se zabývám programovým prohlášením Rady MČ a porovnávám body v něm uvedené s reálně uskutečněnými aktivitami a výstupy. V závěru jsou shrnuty především výsledky komparace programového prohlášení s realitou a vedena úvaha, zda absence strategického dokumentu zabývajícího se pouze kulturní politikou je pro městskou část problémem.
- Česko - maďarská kulturní spolupráce se zaměřením na divadelní tvorbuTomášová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-21Diplomová práce na téma “Česko-maďarská kulturní spolupráce se zaměřením na divadelní tvorbu” se zabývá důkladným zmapováním široké oblasti kultury. Jejím cílem je podat ucelený obraz o kultuře státu, který je nám blízký nejen geograficky, ale také historicky. Nastíněno bude také téma kulturního zázemí a porovnání jeho fungování. Hlavní část práce se zaměřuje na oblast divadelní tvorby, sleduje možnosti kooperace a zamýšlí se nad otázkou nakolik je ze strany obou států využívána. Prostřednictvím dílčích výzkumů z oblasti hostování divadelních souborů, tvůrců nebo inscenační tvorby vypovídá o kulturní nabídce a její pozici v kontextu českých a maďarských vztahů.
- Divadlo za plotemAdolfová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-09Tato práce se věnuje tématu provozování kulturních aktivit v českých psychiatrických léčebnách. Snaží se postihnout specifika vyplývající z toho, že jde o státní příspěvkové organizace zřízené za účelem poskytování péče pacientům s duševní poruchou. Práce se zaměřuje především na Divadlo Za plotem stojící v areálu Psychiatrické léčebny Bohnice. Cílem práce je popsat jeho současnou pozici z pohledu konkurenceschopnosti a navrhnout možné varianty jeho budoucího směřování. Kromě samotného Divadla Za plotem se práce věnuje i dalším kulturním objektům a aktivitám Psychiatrické léčebny Bohnice. Práce by měla informovat o současném stavu kulturních aktivit v psychiatrických léčebnách České republiky a podněcovat další diskusi nejen o kultuře ?za plotem? ale i roli psychiatrických léčeben jako takových.
- Estonská kulturní politikaRundová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-23Tato diplomová práce řeší systém a tvorbu kulturní politiky v Estonsku. Cílem bylo zjistit její specifika a přínosy pro rozvoj kultury, inovací a státu jako takového. Vzhledem k šířce tématu a nutnosti ukotvit ho v reálných základech je v práci nejdříve zpracovaná teoretická část, zahrnující historii estonské republiky z hlediska kultury a definici důležitých pojmů, po které následuje rešerše nejdůležitějších vládních dokumentů kulturní politiky, v poslední části se pak práce věnuje fungování divadel v tomto systému. V závěru jsou shrnuty výhody i nevýhody estonského přístupu k tvorbě kulturní politiky.
- Inspiration from the Czech Cultural Policy to Macau Cultural PolicyChio, U Ieong(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-08In this paper I am going to analysis all the policy documents since the handover of Macao to China. I will first summarize the current situation of Macao regarding social, economic, political and cultural aspects. Base on the facts and my observation, I will analysis the current issues we are facing in the development of Macao cultural sector. At last, I assume there will be useful reference from the cultural policy of Czech Republic, as a cultural mature country, for Macao. So I am going to find out the differences and similarities in terms of cultural development in the two territories, and therefore some inspirations for Macao from the Czech cultural policy.
- JOHAN -centrum pro kulturní a sociální projektyNáhlíková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-04Bakalářská práce si klade za hlavní cíl seznámit čtenáře se specifiky fungování plzeňské neziskové organizace JOHAN - centra pro kulturní a sociální projekty - a to na základě případové studie sledující vývoj, historii, provoz, dramaturgii, finance a aktivity této organizace. Ukazuje, v čem se kulturně sociální centrum odlišuje od jiných kulturních center. Mapuje důležité aspekty nutné pro vznik takovéto instituce a pro zajištění jejího provozu. Poukazuje na to, jaké výhody a nevýhody přináší postupný rozvoj a nutná profesionalizace organizace. V neposlední řadě se také zabývá podrobněji ojedinělým prostorem bývalé budovy nádraží Plzeň Jižní Předměstí tzv. Moving Station, který vznikl jako jeden z prvních kulturních industriálních prostorů v České republice. Sleduje také, jaké přínosy vyplývají z členství JOHANu v kulturních sítích Trans Europe Halls a Nová síť. Práce by měla sloužit i jako inspirace, jak řešit provozní, finanční i produkční záležitosti v nově vznikajících typově obdobných organizacích v jiných lokalitách či městech.
- Komunitní kulturní akce a jejich regionální přínos na příkladu evangelických festivalůKopecká, Damaris(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-18Bakalářská práce se zaměřuje na téma evaluace sociokulturních dopadů komunitních kulturních akcí pro region, ve kterém se akce koná. Nastíněnou problematiku zkoumá na příkladu festivalů pořádaných členy Českobratrské církve evangelické. Na tuto církev pohlíží jako na interpretativní komunitu, která je specifická v tom, že má svá centra všude po České republice. Práce se proto zabývá také přínosy církevních sborů pro kulturní život lokálních komunit. V praktické části práce jsou pomocí dotazníku pro organizátory devíti vybraných evangelických festivalů ověřeny tři hypotézy, zabývající se sociokulturními dopady komunitních kulturních akcí, jejich přínosem pro profesionální kulturní sektor a rolí výše zmíněné církve při jejich realizaci. Zkoumanými festivaly jsou: Otevřeno Jimramov, GlorietFest, Havloděj, festival Křídla, Podzimní snění, Ostravské Listopadání, festival Pod lipami, U kostela fest a Čáslavský hudební festival. Posledním výstupem praktické části je přehledná tabulka základních informací o jednotlivých festivalech.
- Kreativní centrum ZlínNovák, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Bakalářská práce se věnuje hlavním třem oblastem. Problematice kulturních a kreativních průmyslů, teoretické tvorbě podnikatelského plánu a jeho aplikaci v praxi na příkladu podnikatelského plánu kreativního centra ve Zlíně. Do první oblasti zasahují celkové kontexty kulturních a kreativních průmyslů v souvislosti s pojmoslovím tématiky v rámci této problematiky ve Zlíně a Zlínském kraji s přesahem na zvolenou regionální situaci. Druhá oblast obsahuje teoretickou přípravu realizace podnikatelského záměru dle aktuálních trendů. Poslední část práce tuto sumarizaci reflektuje na zvoleném praktickém projektu na teoretické úrovni.
- Kulturní domyAdolfová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-02-06Tato diplomová práce se věnuje vybraným kulturním domům provozovaným jako příspěvkové organizace měst. Podrobně popisuje provoz a programovou nabídku šesti z nich. Zvolené kulturní domy mají podobné výchozí podmínky - historii a velikost města, ve kterém stojí, i dobu postavení kulturního domu. Vybrané organizace se potýkají s nízkým zájmem místních obyvatel o kulturní dění, špatným technickým stavem budov a nedostatkem financí. Cílem práce je popsat současný model fungování těchto kulturních institucí, vzájemně je porovnat a zjistit, jestli může kulturní dům zřizovaný městem v dnešní době obstát. Zaměřuje se i na spolupráci měst a jejich příspěvkových organizací z pohledu zřizovatele a ředitele, spolupráci s dalšími institucemi v místě i kulturními domy mezi sebou.
- Kulturní politika hlavního města PrahyRundová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-13Tato bakalářská práce zpracovává přístup ke kultuře a fungování kulturní politiky v Praze. V první části jde především definici pojmu kultura, specifika českého prostředí a nahlížení kultury jako veřejné služby. Sleduje vývoj přístupu od roku 2000 až po současnost z hlediska strategických dokumentů a jejich vlivu na kulturu, její financování a advokacii.
- Platformy pro spolupráci v živém uměníWatzková, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-02-10Diplomová práce se věnuje platformám pro spolupráci a sdružování v oblasti živého umění a opírá se o následující hypotézu: V České republice neexistuje jednotná mezisektorová platforma pro spolupráci v živém umění. První část nastiňuje jednotlivé fáze uměleckého sdružování v různých formách, od jednotlivce po větší platformy. Druhá kapitola popisuje spolupráci z pohledu teorie managementu a věnuje se přidané hodnotě spolupráce a vztahu se vznikem inovací. Na závěr kapitoly je detailně představen model spolupráce penta helix. Poslední část se věnuje reflexi současného stavu sdružovacích platforem v živém umění, které jsou blíže zkoumány na základě modelu penta helix. Vedle českých platforem je dodán příklad i několika platforem zahraničních. Na základě popsané teorie, užšího zkoumání vybraných platforem a odpovědí dotázaných respondentů bude v závěru hypotéza potvrzena, nebo vyvrácena.
- Princip správy sdílených statků v evropských kulturních institucíchNovák, Prokop(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-18Bakalářská práce se věnuje fenoménu sdílených statků (angl. commons) – v teoretické části obecně, ve výzkumné části v kontextu kulturního managementu. Předmětem výzkumu jsou tři evropské kulturní instituce: Die Bäckerei z Innsbrucku, Magacin z Bělehradu a l’Asilo z Neapole. Jako metodika výzkumu byl použit IAD rámec (IAD framework), vycházející ze strukturálního popisu každé situace a následně porovnání výsledků napříč zkoumanými případy. Cíl výzkumu byl dvojí: obhájit hypotézu, zakládající se na úvaze, že princip správy sdílených statků vede k udržitelné kulturní produkci a rozvoji komunity, a zároveň popsat základní parametry spjaté se správou kulturních sdílených statků. V závěru práce dochází k zhodnocení výzkumu i k osobní reflexi získaných poznatků.
- Segmentace v kontextu rozvoje publikaKocianová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Diplomová práce „Segmentace v kontextu rozvoje publika“ se zabývá přístupy k práci s divákem k prohloubení vztahu diváka a kulturní organizace na základě modelů segmentace, které umožňují lepší porozumění jeho potřebám a příčinám jeho kulturní participace. Teoretickými východisky práce jsou vývoj problematiky rozvoje publika včetně jeho nástrojů, vztah marketingu a rozvoje publika, dále kritéria a typy segmentace a faktory kulturní participace, které ovlivňují chování diváka a jeho proces rozhodování. K rozpracování problematiky v kontextu rozvoje publika jsou analyzovány britské modely segmentace organizací Morris Hargreaves McIntyre, Arts Council England a The Audience Agency. Součástí práce jsou vlastní model segmentace a na jeho základě zpracované nástroje rozvoje publika. Východisky k tvorbě vlastního modelu segmentace byly kromě výzkumu v České republice realizované vlastní rozhovory s představiteli výše uvedených organizací ve Velké Británii a analýza dotazníkového šetření k Noci divadel 2014.
- Strategie umění ve veřejném prostoruKočová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-09Tato magisterská práce se věnuje problematice strategické podpory umění ve veřejném prostoru. Je postavena na základě podrobné znalosti vývoje podpory a dopadů umění ve veřejném prostoru u nás i v zahraničí. Práce zkoumá stávající systém podpory performativních i výtvarných aktivit ve veřejném prostoru na příkladu třech vybraných kulturních měst střední Evropy (Praha - Česká republika, Münster - Německo, Vídeň - Rakousko). V návaznosti na znalost uměleckých výstupů těchto měst poskytuje práce producentské srovnání různých modelů fungování, a také přináší ukázky dobré praxe ze zahraničí. Práce se mimo jiné také zabývá právním rámcem koordinace uměleckých aktivit ve veřejném prostoru v České republice, s důrazem na specifické potřeby hlavního města Prahy. Díky znalosti teorie, a rovněž díky osobní praktické zkušenosti s pražskou metodikou, práce nabízí celostní manažerský pohled na možnosti kulturního a kultivovaného veřejného prostoru v Praze. Prostřednictvím získaných poznatků práce reflektuje také budoucí možné směřování strategické podpory umění ve veřejném prostoru u nás.
- Veřejná podpora kultury v PískuRuttenbacherová, Aneta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-08Bakalářská práce si klade za cíl seznámit čtenáře s kulturní politikou města Písku a kulturními organizacemi, které město samo provozuje. Práce je rozdělena na stručný popis obecných faktů z historie a současnosti města, dále charakteristiku kulturní politiky státu i kraje, které jsou jedním z výchozích materiálů pro koncepci kultury města Písku na léta 2005-2020, které se v práci věnujeme. Nejpodstatnější část práce tvoří popis jednotlivých kulturních organizací provozovaných městem - Centra kultury Písek o. p. s., Sladovny Písek o. p. s. a Městské knihovny p. o. Hlavním smyslem této práce je popsat fungování těchto kulturních organizací ve městě a pokusit se vysledovat, jaké výhody a nevýhody přineslo městu založení Centra kultury o. p. s. (instituce, sdružující téměř všechny hlavní kulturní organizace ve městě). Přičemž vycházím z předpokladu, že tento krok byl nevýhodný jak pro město, tak i pro jednotlivé instituce.