Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "KAHÁNEK, Ivo"

Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 28
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Adam Skoumal - pianista, skladatel, pedagog
    Šumníková, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-09-12
    Ve své práci, která je dělena do třech hlavních částí, jsem se zaměřila na život českého skladatele a pianisty Adama Skoumala. V první části popisuji jeho pianistickou cestu od samotných začátků, přes studia až po současné působení. V další části práce se zaměřuji na Skoumalovu skladatelskou dráhu. Zde nechybí ani konkrétní ukázky děl, inspirace k nim a jejich stručný popis. Ve třetí a zároveň nejkratší části práce popisuji umělcovu pedagogickou činnost se zmínkou některých jeho studentů. Do práce jsem zahrnula také rozhovory se zajímavými lidmi, kteří přišli s Adamem Skoumalem do blízkého kontaktu. Nakonec bych ráda zmínila, že práce je obohacena o můj osobní náhled a názor na určité situace, skladby nebo jiné v práci relevantní věci.
  • Balady Fryderyka Chopina s důrazem na ba ladu As dur Op. 47
    Trauškeová, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-06-01
    Tato práce pojednává o jedněch z nejznámějších a nejhranějších Chopinových skladeb - jeho čtyřech baladách, přičemž druhá část této práce se zaměřuje především na baladu As dur op. 47. Autorka se v této práci věnuje Chopinovým baladám především po obsahové stránce, jejíž možnou inspiraci hledá v dílech Adama Mickiewicze. O provázanosti literární a hudební složky v baladách se zmiňuje nejprve v širším historickém kontextu, o kterém píše v první kapitole této práce - Balada z hlediska historického. Zde uvádí vývoj této formy od jejích počátků až k novodobému typu, který známe dnes. Ve druhé kapitole - Chopinovy balady z hlediska obsahu - jsou předloženy konkrétní příklady možné literární předlohy přímo u jednotlivých Chopinových balad. Ve třetí kapitole se autorka zabývá podrobným rozborem balady As dur, a to po stránce obsahové, formální i harmonické. Poslední, čtvrtá kapitola je pak věnována zamyšlení nad interpretací tohoto významného Chopinova díla.
  • Beethovenovy klavírní skladby bez opusového čísla
    Haniková, Johanna
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)
    Datum obhajoby: 2020-09-08
    Tato diplomová práce seznamuje čtenáře s klavírními skladbami Ludwiga van Beethovena bez opusového čísla. Zaměřuje se především na díla z katalogu Kinsky-Halm označená signifikátorem WoO (Werke ohne Opuszahl). Interpretační analýza si klade za cíl především upozornit na Beethovenovy nepříliš hrané skladby a vyzdvihnout jejich specifické, kompoziční i pianistické prvky v kontextu rozsáhlé klavírní tvorby Ludwiga van Beethovena.
  • Deset preludií op. 33 Sergeje Bortkiewicze. Analýza a interpretace
    Šohajová, Melanie
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)
    Datum obhajoby: 2021-06-15
    Tato práce slouží k tomu, aby obeznámila čtenáře s cyklem preludií Sergeje Bortkiewicze. U každého preludia předkládá rozbor a také interpretační poznámky. Poznámky vycházejí z rad k interpretaci, které jsem získala v hodinách klavíru s panem profesorem Františkem Malým a také z vlastních zkušeností získaných při jejich nastudování. Součástí je stručný životopis skladatele a notové ukázky v textu.
  • Dmitrij Šostakovič a jeho 1. sonáta pro klavír.
    Hanáková, Radka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-07
    Práce se zabývá První klavírní sonátou op. 12 Dmitrije Šostakoviče. Cílem je přinést pokud možno co nejucelenější obraz tohoto díla a přispět tak k rozšíření malého počtu pramenů, které se o této skladbě vyskytují, alespoň tedy v českém jazyce. Za hlavní části práce považuji formální a především interpretační rozbor, který vychází z mé vlastní zkušenosti, jelikož jsem tuto sonátu hrála. Moji snahou je předat zkušenosti a poznatky, které jsem získala při jejím studiu a následném provádění. Toto všechno je zasazeno do kontextu Šostakovičova životopisu doplněného zásadními díly a samostatnou kapitolou věnovanou skladbám pro sólový klavír. V příloze je přiložen kompletní notový materiál k této sonátě.
  • F. Schubert - Klavírní kvintet "Pstruh" a další skladby stejného nástrojového obsazení
    Říhová, Barbora
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-06-07
    Diplomová práce pojednává o Klavírním kvintetu A dur "Pstruh"? slavného vídeňského skladatele Franze Schuberta. Zahrnuje okolnosti jeho vzniku, skladby, které skladatele inspirovaly k vytvoření díla, i skladby, které byly tímto dílem následně inspirovány. Obsahuje formální a interpretační rozbor díla. Zvláštní kapitola pojednává o dvou dramatických kusech, které byly přímo inspirovány Schubertovým Klavírním kvintetem A dur. V neposlední řadě obsahuje výčet 18 dalších skladeb stejného nástrojového obsazení, vytvořených v letech 1799-2011.
  • Francis Poulenc - Klavírní dílo
    Františová, Karolína
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-06-01
    Má bakalářská práce s názvem „Francis Poulenc – klavírní dílo“ je rozdělena do třech hlavních kapitol. V první kapitole se zaměřuji na skladatelův život v dobovém kontextu. Neopomenu zmínit umělecké tendence ve Francii dvacátých let 20. století a s tím spojenou uměleckou skupinu Pařížskou šestku. Druhá kapitola stručně charakterizuje Poulencovu klavírní řeč, jeho výrazové i technické prostředky. Hlavně se věnuji jednotlivým dílům, jejich historii, doplňuji český překlad u složitějších francouzských názvů. U některých přikládám doporučení, pro jaký stupeň klavírní vyspělosti jsou určeny. Ve třetí kapitole uvádím chronologický přehled sólových, komorních i orchestrálních klavírních děl. Pomocí této práce bych ráda upozornila na klavírní dílo Francise Poulence, které není příliš zařazováno do koncertních programů na českých podiích
  • Gabriela Dostalová: Bakalářský koncert
    Dostalová, Gabriela
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-07
  • I. J. Paderewski a jeho klavírní koncert a moll, op.17
    Boura, Daniel
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-06-19
    Cíl této práce je obecné přiblížení života a díla jedné z nejvýznamnějších polských osobností přelomu 19. a 20. století – Ignace Jana Paderewského. V úvodní kapitole této práce je stručně popsán jeho život, zprvu se zaměřením na jeho dětství a prvotní umělecký rozvoj. Dále na jeho studia, vzestup a hudební kariéru. Není opomenuta ani jeho role jako člověka politicky angažovaného s velkým společenským přesahem. Druhá kapitola se zaměřuje na jeho skladatelské dílo v obecné rovině, nejprve na klavírní, ale i na komorní a orchestrální. Pár skladeb je zde rozebráno detailněji. Poslední a zároveň nejrozsáhlejší část práce je kapitola o jeho Klavírním koncertě a moll, op.17. Ten je zde zasazen do historického kontextu a následně detailně analyticky rozebrán.
  • Interpretační a formální rozbor Písní zimních nocí V. Nováka
    Berkovcová, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)
    Datum obhajoby: 2023-06-05
    Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na formální a interpretační rozbor klavírního cyklu Písně zimních nocí op.30 od Vítězslava Nováka a na celkové přibližení jeho klavírní tvorby ostatním posluchačům a interpretům, kteří by měli zájem dílo více prozkoumat. Díky vlastní interpretaci je tato práce obohacena i o můj osobní pohled a zkušenost s nastudováním díla. První kapitola je věnována životním etapám skladatele. Pokouší se čtenáři přiblížít styl jeho tvorby, především té klavírní. Druhá kapitola obsahuje podrobný formální rozbor každé písně, obohacena o konkrétní notové ukázky. Závěrečná kapitola je zaměřena na porovnání vybraných nahrávek z interpretačního hlediska a pár slov k interpretům těchto nahrávek.
  • Klavírní dílo C. Debussyho se zaměřením na cyklus Estampes - harmonický rozbor, srovnání nahrávek
    Suchánková, Eva
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-06-01
    Tématem této bakalářské práce je hlubší analýza interpretačních problémů klavírního cyklu Rytiny od Clauda Debussyho. Byly k tomu zvoleny tři různé postupy analýzy. Nejprve je čtenář seznámen s historickými okolnostmi vzniku tohoto cyklu a všemi autorovými inspiračními zdroji. Druhým postupem je harmonický rozbor celého cyklu, v němž se snažím postihnout výjimečné rysy každé skladby, upozornit na nejdůležitější hudební myšlenky a tematický materiál charakteristický pro hudební impresionismus, který skladatel v díle použil. Nakonec jsou představeni tři významní klavíristé 20. století a jejich různá interpretace cyklu Rytiny: W. Gieseking, E. Gilels a S. Richter. Jejich interpretace jsou porovnány jak vzájemně, tak s ohledem originální notový text. Takto komplexní pohled na toto klavírní dílo může umožnit hlubší náhled do jeho problematiky a může také posloužit k přesvědčivé interpretaci a lepšímu porozumění Rytin. Bakalářská práce začíná úvodem, pokračuje čtyřmi hlavními kapitolami s několika podkapitolami a končí závěrem. Práce je doplněna čtyřmi přílohami.
  • Klavírní koncert op. 26 Sergeje Prokofjeva
    Ožana, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-04
    Práce se zabývá především analýzou třetího klavírního koncertu Sergeje Prokofjeva. Není to vědecká práce. Je to spíše formální a melodicko harmonický rozbor v souvislosti s dalšími jeho klavírními díly. V kapitole o okolnostech vzniku koncertu se opírám o svědectví autora a spolu s ním se pak v analýze snažím najít jeho myšlenky přímo v díle. Uvádím zde také báseň, která byla inspirována teprve zárodky skladby basníkem Balmontem. V poslední kapitole nabízím pohled na Prokofjeva jako na přítele, pianistu, kolegu, skladatele očima jeho současníků jak žáků tak učitelů, kolegů, pianistů, přátel, ale i nepřátel. Vzpomínají na něj velké osobnosti jako G.G. Neuhaus, M. Rostropovich, D. Oistrach. Životních faktů se dotýkám jen málo, vzhledem k široké nabídce jistě mnohem odbornější literatury.
  • Klavírní koncerty Bély Bartóka
    Vrána, Tomáš
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Datum obhajoby: 2018-06-05
    Tato bakalářská práce se zabývá třemi klavírními koncerty Bély Bartóka. Je zaměřená nejen na skladatelovo dílo pro klavír a orchestr, ale i na životní osudy tohoto umělce a jeho osobnost. Každému ze tří koncertů je věnována jedna celá kapitola. Na začátku ještě připojuji několik střípků ze skladatelova života pro lepší orientaci čtenáře v tématu i v dějinném vývoji.
  • Klavírní stylizace v hudbě romantického období
    Dupont, Veronika
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-09-04
    Ke zpracování své magisterské práce nazvané Klavírní stylizace v hudbě romantického období jsem se rozhodla z důvodu svého zaujetí pro tvorbu autorů tohoto období a svého zájmu o interpretační problematiku kompozic, vzniklých ve zmíněném hudebním stylu. Práci jsem rozdělila do tří základních kapitol. V první jsem se snažila přiblížit romantismus obecně jako stylové období. Ve druhé sem se pokusila nastínit jeho skladebné, stylové a stylizační znaky a ve třetí jsem se poté soustředila na určitá díla vybraných autorů, jež jsem dále rozdělila do několika podkapitol podle konkrétních dílčích období, do nichž jejich tvorba spadá. V závěru jsem se pokusila o jakési vysvětlení mého způsobu pracovního pojetí a shrnutí poznatků a cílů, ke kterým má práce a snaha směřovala.
  • Klavírní tria Franze Schuberta
    Škodová, Judita
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)
    Datum obhajoby: 2020-09-08
    Diplomová práce se zabývá tvorbou Franze Schuberta pro klavírní trio, zejména pak Klavírním triem č. 1 a Klavírním triem č. 2. Pro nastínění dobového kontextu je zde stručně rozpracován autorův životopis a popsány okolnosti vzniku a premiér obou děl. Dále jsou zmíněny specifika interpretace Schubertovy tvorby jak z hlediska hudebně-estetického, tak i z pohledu interpretační praxe (problematika notového zápisu atd.). Zbývající část práce je věnována rozboru obou skladeb včetně ilustračních notových ukázek.
  • Luboš Sluka: Komorní tvorba pro violoncello a klavír se zaměřením na violoncellovou sonátu
    Fialová, Terezie
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-09-04
    Obsahem mojí magisterské ráce je komorní tvorba skladatele Luboše Sluky, ve které se zaměřuji pouze na skladby pro violoncello a klavír. Jedná se o shrnutí všech dosavadně vydaných skladeb, podrobněji se věnuji nejvýznamnějšímu dílu této kategorie, kterým je bezpochyby sonáta pro violoncello a klavír. Po krátkém životopise skladatele Luboše Sluky se zabývám formálním rozborem všech violoncellových skladeb, a následně vývojem sonáty vlastním názorem na její interpretaci. Používám zde nejen svého úsudku, ale také užívám srovnání mezi nahrávkami. V příloze je možno najít mimo jiné kompletní seznam již vydaných Slukových skladeb v nakladatelství Editio Musica Humana a partituru sonáty pro violoncello a klavír.
  • Lyrismus v klavírních miniaturách P. I. Čajkovského
    Marková Stepasjuková, Kristina
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)
    Datum obhajoby: 2020-09-14
    Cílem této disertační práce je analýza lyrismu v klavírních miniaturách Petra Iljiče Čajkovského. Nastíní obecnou charakteristiku klavírního stylu skladatele a význam klavírních miniatur v jeho tvorbě. Hledáním inspiračních zdrojů a rozborem hudebních prvků systematizuje nejdůležitější znaky lyrismu a skrze interpretační analýzu nahrávek předních českých pianistů utvoří komplexní obraz o významu, stylu a zpracování lyrismu v klavírních miniaturách metodou historického bádání, hudebně – teoretické a interpretační analýzy.
  • Moderní výuka hudební nauky
    Švehláková, Zdeňka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-07
    Tato práce se zabývá moderním způsobem výuky hudební nauky, jehož autorkou je Irena Kršková. Tato žena celý život pracovala jako učitelka hudby, přičemž největších úspěchů dosáhla při výuce hudební nauky a intonace. Její snahou bylo nejen naučit žáky co nejvíc, ale především je pro hudbu nadchnout. Práce začíná životopisem Ireny Krškové, největší prostor je však věnován její progresivní metodě výuky hudební nauky. Kršková napsala velice pokrokovou školu hudební nauky a vymyslela mnoho učebních pomůcek, které zjednodušují a zpestřují výuku. Navíc založila kurz pro učitele Potštátský houslový klíč, o kterém se zde také zmiňuji. Ten slouží k pochopení její metody.
  • Nikolaj Medtner a jeho klavírní tvorba s přihlédnutím k cyklům Skazek
    Sládek, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Datum obhajoby: 2019-06-07
    Tato bakalářská práce pojednává o životě a díle Nikolaje Karloviče Medtnera s bližším zaměřením na deset unikátních cyklů skazek, které jsou klíčovou částí skladatelova díla. Hlavním cílem je přiblížit čtenáři osobnost Nikolaje Medtnera jako skladatele a klavíristu, často neprávem opomíjeného a přehlíženého, a zároveň nastínit charakter jeho vlastního osobitého stylu skladby. Práce se skládá ze dvou částí. První se zabývá skladatelovým životem a historickým kontextem. Druhou tvoří přehled jeho děl, který autor doplňuje svými poznámkami.
  • Petr Ožana Bakalářský koncert
    Ožana, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-04
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů