Procházet podle oponent "KALFUS, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Inscenace John Sinclair - výtvarné řešeníČerníková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-10Tato práce se vztahuje k inscenaci John Sinclair. Autorka kostýmů a loutek zkoumá zdroje inspirace výtvarné složky představení, poukazuje na ovlivnění své tvorby současnými trendy, přiznává zaujetí pro comics, okouzlení pohybem a krásou lidského těla. Autorka také objasňuje soudobé pojetí lidské krásy a zmiňuje se o dalších inspiračních zdrojích a odkazech: fantasy literatuře, noirových filmech, pornografii a světu populární hudby.Autorka hledá obecně platná kritéria pro tvorbu loutek a kostýmů a naznačuje svůj způsob práce na kostýmech a loutkách.Druhá polovina práce obsahuje popis loutek (materiál, velikost a pohybová možnosti) a popis jednotlivých kosýmů (materiál, střih,barva).Bakalářskou práci doplňuje rozsáhlá obrazová příloha obsahující výtvarné návrhy, plakát k inscenaci, fotografie z inscenace a rozhovor s režisérkou inscenace John Sinclair.
- Kompleltní výtvarné řešení inscenace: Jan Werich Lakomá BarkaHubená, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-10Bakalářská práce Kompletní výtvarné řešení inscenace Lakomá Barka od Jana Wericha je pokusem o postižení procesu tvorby divadelního představení z pohledu scénografa. Práce je rozdělena do dvou základních bloků, teoretického a praktického. První z nich komentuje volbu div. předlohy, zabývá se charakteristikou lit. předlohy a jejího autora, dramaturgií, dále pak celkovou problematikou dramatiky pro děti. Zmiňuje se o dalším uvedení lit. předlohy v jiných médiích. Praktická část nás přivádí do tvůrčí atmosféry se všemi jejími detaily. Tak na příklad odhaluje počáteční ideologii, průběh spolupráce mezi režií a scénografií. Zabývá se pracovním postupem při výrobě loutek i scénografie, popisuje ne jen její konečné řešení. Podstatnou část této kapitoly tvoří zdroj inspirace, která nás seznamuje s informelním uměním a unáší nás tak ze světa divadelního do světa statického obrazu. Práce se tak stává další z mnoha výpovědí o tvorbě divadelní ne jen z pohledu diváka, či kritiky a popravdě také vypovídá o vnitřní problematice procesu tvorby, která se na představení může ale nemusí projevit.
- Kompletní scénografické a dramaturgické řešení autorské inscenace Dojemná píseň o jednom poustewnikoviŠtolcpartová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Téma diplomové práce se zaměřuje na podoby vlastního putování za divadlem ve výtvarně-divadelně-sociální sféře autorské tvorby. Loutková inscenace Dojemná píseň O jednom poustewnikovi, komplexní autorský projekt, je zasvěcen životu a dílu českého umělce, solitéra a poutníka Josefa Váchala. Poodhaluje myšlenkové a výtvarné tendence umělcovy doby, které se promítly do výsledného díla. Věnuje se dramaturgickému pojetí a scénografickému zpracování tématu, rovněž úloze režírujícího výtvarníka a principála projektu.
- Kompletní scénografické a technologické řešení inscenace Zatracený děckoVenclová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Kompletní scénografické a technologické řešení inscenace Zatracený děcko.
- Kompletní výtvarné řešení autorské inscenace O panence a panáčkovi a prototyp nového loutkového divadélkaŠpalová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, )V této práci se věnuji sledování vývoje dvou unikátních fenoménů. V první části práce se zabývám lidovou dřevěnou soustruženou hračku a jejím možným divadelním využitím a ve druhé části přichází na řadu rodinné loutkové divadlo jakožto scénografická výzva. V textu se snažím objasnit některé historické a technické souvislosti těchto mých zdrojů inspirace. Také se zajímám o to, jak se tato dvě témata vzájemně doplňují a hledám mezi nimi určité spojnice. Jednou z nich je i používaná technika soustružení dřeva, kterou využívali výtvarníci stolních divadélek stejně jako tvůrci hraček. Závěrečná část práce je pak věnována popisu tvůrčího procesu při vzniku autorské pohádky O Panence a Panáčkovi a prototypu Nového rodinného loutkového divadélka.
- Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace Skrz tenkou tětivu snůNováková Hilská, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-07-03písemná práce, obrazová příloha a DVD
- Kompletní výtvarné a technologické řešení projektu Divadlo masekBělohlávek, Kamil(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Kompletní výtvarné a technologické řešení projektu Divadlo masek.
- Lidová dřevěná hračka a její avantgardní obdoby z 1.pooviny 20.století jako zdroj inspiraceŠpalová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-15V této práci se věnuji sledování vývoje dvou unikátních fenoménů. V první části práce se zabývám lidovou dřevěnou soustruženou hračku a jejím možným divadelním využitím a ve druhé části přichází na řadu rodinné loutkové divadlo jakožto scénografická výzva. V textu se snažím objasnit některé historické a technické souvislosti těchto mých zdrojů inspirace. Také se zajímám o to, jak se tato dvě témata vzájemně doplňují a hledám mezi nimi určité spojnice. Jednou z nich je i používaná technika soustružení dřeva, kterou využívali výtvarníci stolních divadélek stejně jako tvůrci hraček. Závěrečná část práce je pak věnována popisu tvůrčího procesu při vzniku autorské pohádky O Panence a Panáčkovi a prototypu Nového rodinného loutkového divadélka.
- Loutka ve filmu.Czech, Karel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-19V této práci se zabývám použitím loutek ve filmu, jejich opodstatněním a vymezením v něm a částečně se dotýkám stejného tématu i v jejich použití na divadle, a to jak v historickém kontextu, tak na základě vlastních zkušeností. Na uvedených příkladech vlastní tvorby reflektuji své vlastní rozdílné přístupy k loutce, měnící se na základě nabytých zkušeností.
- Loutky v současnostiZika, Mikoláš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-15V této bakalářské práci se budu zabývat současným loutkovým fenoménem vycházejícím z historické tradice loutkového divadla a loutky jako takové. Toto téma se pokusím ilustrovat pomocí reflexe svých vlastních projektů, které vznikaly během mého studia na DAMU. Na začátku v úvodu nastíním své pohnutky a směřování k objektovému divadlu a výběru tohoto tématu. V první části se zaměřím na původ a definici loutky, na stručnou historii a vybrané umělce, kteří mě inspirovali k tvorbě loutek. V druhé části budu chronologicky prezentovat svou vlastní tvorbu na jednotlivých příkladech, od prvních zkušeností až po současné projekty a dokládat je inspiračním materiálem. Budu na nich aplikovat vlastní vývoj v přemýšlení a přístupu k loutkovému divadlu a na základě posledních spoluprací se pokusím vysvětlit své budoucí ubíraní se dál.
- Náhled na přeradostnou pouť při tvorbě kusu o přešťastné to události narození Páně Ježíše KristaVenclová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-09Tato práce se vztahuje k inscenaci Zatracený děcko. Autorka scény a loutek zkoumá zdroje inspirace výtvarné složky představení, jehož tématem je dnešní pohled na Vánoce. Ty už dávno nejsou sněhovou idylkou, jak ji známe z Ladových pohlednic, ale stávají se čím dál víc svátky konzumu a kýče. Popisuje, jak na místo tradičních propriet (jablko, svíčky, sláma) použila předměty všedního dne. Inspirací jí bylo umění například Andyho Warhola a jeho pop - art, readymades Kurta Schwitterse a Marcela Duschampa (atd.) a vlastní zkušenost z prožívání vánočních svátků v rodinném kruhu.
- Porovnání role a úlohy scénografa na jevištích ochotnických scén a nezávislých projektů v době ekonomické krizeKratochvíl, Jindřich(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-19Diplomová práce se zamýšlí nad současným postavením jevištního výtvarníka a jeho rolí v rámci ochotnického a profesionálního divadla. Porovnává odlišný vztah ke scénografii (potažmo divadelní činnosti) ze strany amatérů a profesionálů. Podrobněji se věnuje historii vzniku Dobřichovické divadelní společnosti. V praktické části přibližuje mé konkrétní scénografické realizace pro ochotnické inscenace a profesionální nezávislou skupinu Lachende Bestien.
- Sakralita a teatralita na pouti a v poutiŠtolcpartová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-07-01Téma diplomové práce se zaměřuje na podoby vlastního putování za divadlem ve výtvarně-divadelně-sociální sféře autorské tvorby. V úvodní kapitole ozřejmuje problematiku pouti: její charakter náboženský, lidový, výtvarný či divadelně-sociální. Pouť jako potřeba individuální i kolektivní, projev sakrality a teatrality. Následně pojednává o vlastním projektu Římovská křížovka v konkrétním sakrálním prostoru. Periodická skupinová setkávání v sobě slučují na základě hlubšího poznávání krajiny a dějinných souvislostí současné site-specific a environmentální tendence i osobní hledání. Projekt zkoumá možnosti vztahu: křížová cesta - krajina - kořeny - země - tělo - výtvarno. Popisuje způsoby a prostředky kreativního vyjádření v krajině, míru komunikace, participace na lokálním dění i počátek spolupráce s básnickou skupinou. Druhým projektem je autorská loutková inscenace Dojemná píseň O jednom poustewnikovi, zasvěcená životu a dílu českého umělce, solitéra a poutníka Josefa Váchala. Věnuje se komplexnímu dramaturgickému a scénografickému zpracování tématu, rovněž úloze režírujícího výtvarníka. Závěr potom nastiňuje výhledy do budoucna v nastolené poetice.
- Scénografický projekt - Jan Werich, Ondřej Lážnovský Lakomá BarkaHubená, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-10Pohádku Lakomá Barka najdeme v knize Fimfárum. Její příběh pochází z vesnice Dejvice, jejíž obyvatelé ani trošku nedělají čest jménu své obce. Žádný z nich nadává více, ale nejlakomější je farská kuchařka Barka. Je nejen lakomá, ale také zvědavá, a proto se jí dostane odplaty. Trestu neujdou ani ostatní z vesnice, kteří šidí a podvádějí.
- Scénografický projekt John SinclairČerníková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-10JOHN SINCLAIR Na motivy příběhů Jasona Darka napsala Petra Tejnorová. Režie : Petra Tejnorová Scénografie : Marie Černíková, Jaroslav Fidrmuc Sound design : Cossiga Beatbox : Johny Typek Herci : Jakub Gottwald, Zdeněk Pecha, Petr Vančura, Kristýna Matějová, Barbara Humel, Vendula Štíchová, Tereza Tausingerová, Václav Jelínek DIVADLO NOIR - fantazy jízda dimenzemi o několika obrazech. Čerstvě naporcovaná zvrhlá literatura. Nesvázanost žádnými konvencemi ani pevnými syntaktickými vztahy - takové je divadlo noir. Onu zvláštní atmosféru - JOHNA SINCLAIRA - jako jednoho z demonstrativních představení této nové divadelní vlny, doplňuje i předloha - brakový exces Jasona Darka, který vytvořil postavu superhdiny Johna Sinclaira. Z jeho série příběhů na pokračování jsme vybrali LABYRINT, tedy díl, ve kterém je unesena Johnova sekretářka Gledna, protože Asmodina chce získat od Johna stříbrný hřeb, kterým by mohla zabít Solo Morassa alias doktora Smrt, protože on jediný jí konkuruje v černé magii! Atmosféra plná divného eroticismu a popkulturních metafor. Enormní detail se střídá s širokoúhlou vizí. Loutky a akční herectví, vše je v nekonečném stavu proměny a zrození nových forem.
- Skrz tenkou tětivu snůNováková Hilská, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-07-03Anotace Diplomová práce se vztahuje k projektu Divadlo jako socializační prostředek, který je zaměřen na práci s lidmi s mentální retardací. Konkrétně se týká dvou fází představení Skrz tenkou tětivu snů, které byly v rámci tohoto projektu zrealizovány. Práce je rozdělena do několika kapitol. Seznamuje s projektem a jeho cíli, zabývá se jednotlivými postiženími a pojednává o přístupu k této problematice v průběhu historie. Popisuje skupinu, se kterou se pracovalo, koncepci představení a workshopy, které byly hlavním materiálem pro vznik představení. Obsáhlá kapitola práce je věnovaná zpracování materiálu , scénografii, jejímu vytváření, formování a technologii. Část práce se zabývá i srovnání s Art Brutem, interview s herci a popisem zkoušek. Závěr obsahuje zhodnocení projektu a zamyšlení nad divadlem obecně.