Procházet podle oponent "KEGLEROVÁ, Edita"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Historický vývoj kadence se zaměřením na barokní klávesovou tvorbuČechová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04Bakalářská práce s názvem Historický vývoj kadence se zaměřením na barokní klávesovou tvorbu se zabývá problematikou terminologie kadencí. Práce definuje pojem kadence, porovnává různé významy kadencí a zasazuje je do historického kontextu. V první kapitole se zabývám historickým vývojem kadenčních závěrů od Gregoriánského chorálu až po kadence u J.-Ph. Rameaua a standardní typy harmonické kadence jak je známe dodnes. V druhé kapitole pojednávám o typech ornamentálních kadencí. Po všeobecném přehledu se zaměřuji na kadenci v klávesové hudbě a jak ji vidí C.Ph.Em.Bach.
- Maray Němcová Magisterský koncert: J.S.Bach, Goldbergovské variace BWV 988Němcová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11
- Markéta Čechová Bakalářský koncertČechová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04
- Olga Dlabačová Bakalářský koncertDlabačová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11
- Strategie přípravy koncertního vystoupení (Vybrané psycho-fyziologické aspekty instrumentálního cvičení jako náměty k hledání a vytváření individ. učeb. stylu)Němcová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11Diplomová práce "Strategie přípravy koncertního vystoupení" se zabývá vybranými psychofyziologickými aspekty instrumentálního cvičení, které mají vést k hledání a vytváření individuálního učebního stylu. V úvodu práce je nastíněna historie a a náplň oboru hudební fyziologie a hudební medicíny. Práce pojednává o cvičení ve vztahu ke zdraví, uvádí oblasti nejčastějších příčin profesionálních obtíží hudebníků a ukazuje příklady vybraných postupů, jak lze těmto obtížím předcházet a zamezovat. Dále vysvětluje instrumentální cvičení z hlediska fyziologie mozku a zmiňuje takové cvičební postupy, které jsou z tohoto hlediska optimální. Na závěr uvádí vybrané psychologické strategie instrumentálního cvičení a věnuje se také mentálnímu tréninku.
- Teoretické prameny se zaměřením na metodiku hry na cembaloDlabačová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11Bakalářská práce s názvem "Teoretické prameny se zaměřením na metodiku hry na cembalo (srovnání díla autorů 17., 18. století)" se zabývá problematikou vyučování počáteční hry na cembalo, prstokladů, ornamentiky a hudební teorie na podkladě teoreticko-metodických pramenů francouzských autorů 17. a 18. století. První kapitola stručně přibližuje život a dílo francouzských skladatelů, kteří zaměřili svou tvorbu na skladby pro cembalo. Druhá kapitola je věnována první škole soustředěné výhradně na hru na cembalo Les Principes du Clavecin Monsieura de Saint Lamberta. Třetí kapitola zpracovává metodický spis L´Art de toucher de Clavecin Francoise Couperina. Náplní čtvrté kapitoly je dílo Jeana Philippa Rameaua De la mechanique des doigts sur le clavessin. V závěrečné kapitole je uvedeno shrnutí obsahu těchto tří metodik a srovnání jednotlivých přístupů v řešení daných otázek.