Procházet podle oponent "KLUSÁKOVÁ, Veronika"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Audiovizuální tvorba původních obyvatel Severní AmerikyKlinger, Nikola(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-21Magisterská práce je kombinací obecně přehledového výzkumu jednotlivých podob audiovize původních obyvatel Kanady, ale i USA, z důvodu toho, že z hlediska původních obyvatel mezi zeměmi není hranice, k nim vybraných analýz narativních filmů pracujících s jejich tématy, symbolikou apod. Věnuji se především filmům dokumentárním, hraným i experimentálním a výtvarnému umění. Práce seznamuje čtenáře se základními obrysy sociální situace původních obyvatel, což je obzvlášť důležité, protože tato je základním hybatelem tvorby, která získává klíčovou funkci při emancipaci etnika a hledání svého vlastního jazyka.
- Christianity and Occultism in Queer Experimental CinematographyKriška, Adrián(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-11The aim of the work is to examine and re-evaluate the relationship between christianity and occultism in queer experimental cinematography and question coexistence of these two supposedly contradictory subjects. The work will try to define what queer experimental cinematography precisely is, and in order to achieve this result it will analyse three audiovisual works from authors connected with queer experimental film, starting with one the earliest homoerotic film Fireworks by Kenneth Anger, through Derek Jarman's Sebastiane and In the Shadow of the Sun and concluding with A Fire in My Belly by David Wojnarowicz. The thesis will seek its parallels and answers via feminist, queer and leftist perspectives based also on personal observations.
- Expressionism in 21st Century FilmZiyalar, Emir(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-18Expressionism in cinema emerged in Germany in early 1920’s and it became the dominant movement in 1920’s and 1930’s. Many masterpieces were created in that era, which were very unique and innovative in various aspects. The movement lost its power and presence in the following decades due to the circumstances in Germany. Even so, the influence of expressionism continued to exist until today and embodied itself in many contemporary films. This dissertation aims to prove that there is an undeniable connection between early German expressionist cinema and some of 21st century films and this way, it aims to prove that expressionism is still an on-going approach towards the craft of filmmaking. It aims to achieve this through a methodical analysis of the unique characteristics of expressionist filmmaking that is shared by both classical and contemporary examples of expressionist cinema.
- Miles Morales: Overcoming the Fears of Political CorrectnessSlonina, Kacper(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-13Spider-Man is a superhero that over the last sixty years gained not only the love of his fans but also significance as a literary character. With the appearance of a new Spider-Man, one that is not Caucasian, and the ongoing trend of race-bending characters in remakes of films and tv shows, many people begin questioning the prudence of such actions and often speaking out against them. Miles Morales, the mix-raced Spider-Man, seems to be a perfect answer to those who criticize using already established intellectual properties to promote racial representation and political correctness by changing the race of the protagonists. This paper compares Miles and Peter Parker, trying to establish the core elements of what exactly makes Spider-Man who he is, and how Miles Morales stands apart from other instances of race-bending already established characters.
- Obraz, paměť a traumaKryvenko, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Tato práce snaží se odhalit problémy reprezentací paměti pohraničních událostí, které zahrnují, například, zločiny proti lidstva. Analyzuje se problematika osobních svědectví, například ve filmu Claude Lanzmanna Shoa, vyjádřená formou literární tvorby W.G.Sebalda a prezentovaná pomoci fotografii. Teto otazce věnována zvláštní pozornost. Ve fotografii obraz současně působí jako primární zdroj v historické vědě, ale formálně je formou tvůrčího vyjádření umělců. Je odhalen koncept post-paměti, který zaujímá významné místo v analýze vlivu vizuálního umění na formování paměti následujících generací. Trauma studies je ukázaná na přikladu post-vietnamského syndromu.
- Za hranice normativity. Na hranici kolektivního kvír aktivismu a uměníMyslíková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-27Bakalářská práce se v kontextu současné české kvír umělecké scény zabývá koncepty různých podob politického vzdoru, o kterých ve své práci mluví například José Estaban Muñoz, Eve Kosofsky Sedgwick, Jack Halberstam nebo Ann Cvetkovich. Ty spojuje přesvědčení, že ve společnosti, která si cení úspěchu, produktivity a konformity, může být stejný duch kreativního experimentování a subverze, jaký charakterizuje i kvír eskapismus, radikálním aktem odporu a způsobem, jak rozviklat dominantní mocenské struktury. Zpochybňováním normativních cílů a vytvářením nových postupů založených na principech D.I.Y., radikální péči a důrazu na kolektivnost, hrají nezávislé LGBTQ+ aktivity zásadní roli při prosazování vize inkluzivnějšího a spravedlivějšího světa, a zároveň tak v tomto ohledu není těžké hledat paralely v trendech současného výtvarného umění. Autor*ka tak, stejně jako zmíněné*í teoretič*ky, prozkoumává velmi nejasnou hranici mezi aktivismem a uměním a na vybraných lokálních příkladech zkoumá role, které konkrétní kvír a/nebo umělecké kolektivy a počiny sehrály při utváření prostorů, které nabízí možnost úniku a zejména osvobození nejen pro LGBTQ+ komunitu. Práce se bude zabývat následujícími otázkami: Jakými způsoby a tématy je současné české umění ovlivňováno kvír praxí? Proč je kvírnes praxe a nikoliv jenom teorie a jak kvír praxe souvisí s aktivismem? Jaká je role kvír archivů a jaký mají význam pro zachování kvír historie? Jaké jsou hlavní cíle a strategie feministických a kvír uměleckých platforem v Česku? Jak mohou různé formy umění sloužit jako prostředky kvír eskapismu a jak se tento únik proměňuje v transformační sílu?
- Zobrazování bájných bytostíHendrychová, Marina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-14Práce se zabývá fascinací člověka monstry. Soustředí se především na vlkodlaky a měňavce, jakožto na bytosti, v kterých je zastoupena zároveň lidskost i monstrozita. Práce nabízí možnost sympatizovat a napojit se na monstra, skrze lidskou jinakost. Vnímá monstrozitu, jako široké spektrum, bez jasných hranic a kategorií. Práce dále prozkoumává zobrazování sexualizovaných monster a jeho širší souvislosti. Rozebírá bestie jako možná zrcadla potlačovaných identit a tužeb. Na příkladu furry komunit demonstruje představu fantaskních příšer jako nástrojů, k sebevyjádření a sebepřijetí.