Procházet podle oponent "KOČÍ, Jindřich"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Výtvarná koncepce filmu "Puppet syndrom" podle scénáře Aleny Alovové na motivy románu Diny Rubiny "Petrushka syndrom". Motiv divadla a loutky ve světové kinematografii.Vencelidesová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-01-16VENCELIDESOVÁ, Petra: Magisterská práce: Výtvarná koncepce filmu "Puppet syndrome", podle scénáře Aleny Alovy, na motivy románu Diny Rubiny "Petrushka syndrome". Motiv divadla a loutky ve světové kinematografii. Akademie múzických umění v Praze, Divadelní fakulta. Katedra Scénografie. Vedoucí práce: Doc. Ing. Arch. MgA. Ondřej Nekvasil. Praha 2013. Cílem magisterské práce je bližší seznámení s tím, co může přinést propojení divadla a filmu a jaké výtvarné prostředky k tomu mohou být použity. Pomocí rozborů několika filmů z různých kulturních prostředí a období získáváme ucelenější obraz, jak se s takovým tématem dá pracovat. A pomocí výtvarného řešení tak podpořit atmosféru výsledného filmu. Hlavní částí práce je výtvarná koncepce filmu Puppet syndrome, v němž se opět významně objevuje divadelní představení jako součást příběhu a jako jeden z hlavních faktorů při vývoji událostí.
- Výtvarná koncepce filmu "The Brigands of Rattleborge" podle scénáře S. Craig Zahler, western jako filmový žánr, historie a příklady ve světové kinematografiiStrnadová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-08Cílem práce je výtvarné a teoretické zpracování filmového scénáře žánru western ve snímku The Brigands of Rattleborg podle předlohy „The Brigands of Rattleborg“ Craiga S. Zahlera. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, teoretické a vlastního návrhu výtvarného konceptu. Teoretická část se zabývá problematikou vymezení žánru western, jeho historickým průřezem s významnými milníky a výčtem zásadních podžánrů. Výtvarná část obsahuje tři analýzy tvůrčího přístupu k westernovým filmům natočeným po roce 2000. Tato část práce je zakončena vlastní výtvarnou koncepcí filmu a jejího zevrubného popisu.
- Výtvarná koncepce filmu "The Steel Spring" na motivy románu Per Wahloo "Stalsprangert", vize Sary Bergmark Elfgren na motivy románui Per Wahloo "Stalsprangert, vize postapokalyptického světa ve světové kinematografii.Jaroš, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-10Cílem této diplomové práce je zobrazit postapokalyptický svět v konkrétním filmovém návrhu snímku The Steel Spring na motivy románu Per Wahloo "Stalsprangert". Tato práce se skládá ze dvou částí, teoretické a vlastního návrhu. Teoretická část se zabývá definicí žánru science fiction a zobrazením postapokalyptického světa v kinematografii. Rozmanitost rozdílných tvůrčích přístupů ke zpracování tohoto tématu jsem se rozhodl analyzovat na několika vybraných snímcích, kde jsem se zaměřil na jejich výtvarnou stránku, využití atmosfér a filmových prostředí. V druhé části práce jsem na základě předchozí analýzy filmů vytvořil svou vlastní výtvarnou koncepci filmu The Steel Spring.
- Výtvarná koncepce filmu "Velekněz", podle knihy Timothy Learyho "High Priest"Gabrhelíková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-01-14Abstrakt Diplomová práce zpracovává výtvarnou koncepci celovečerního filmu na motiv knihy „Velekněz“ (v originále High Priest), jejíž autorem byl harvardský profesor Timothy Leary. Autor zaznamenává počátky svého výzkumu psychedelik jak v pracovní rovině psychologa, tak i v soukromém životě, kde rozvíjel se svými kolegy a přáteli nový kult společnosti, přičemž Leary a spousta dalších jej později vnímala jako jistý způsob náboženství a víry. Autor popisuje mimo jiné i stavy různých intenzit prožitých na psychedelikách. Diplomová práce je složena z části teoretické a praktické. První část, teoretická, se zabývá rozborem scén z různých filmů. Scény mají přiblížit atmosféru, pocit nebo vizuální efekt charakterizující prožité stavy postav příběhu. Druhá část, praktická, nejdříve popisuje obsah knihy a jednotlivé lokace. Následně jsou lokace převedeny do podoby výtvarného návrhu. Vizualizace obsahují situace reálných prostředí v kombinaci s prostředími halucinogenními. Abstract
- Výtvarná koncepce filmu Johnny a bomba podle knihy Terryho PratchettaNedbalá, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-19Zpracovaná diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní části - teoretickou a praktickou. První, teoretická část, se zabývá motivem cestování v čase jako jedním z kapitol žánru sci-fi. Na rozboru pěti vybraných snímků české a světové filmové tvorby je analyzován příběh spolu se scénografií jednotlivých děl. Tyto žánrové filmy jsou vybrány tak, aby svými příběhovými či vizuálními rysy podpořily výtvarnou část této diplomové práce a vytvořily dohromady jednotný tématický celek. Druhá, praktická část, je výtvarným zpracováním knižního sci-fi příběhu Terryho Pratchetta Johnny a bomba. Tato část obsahuje vizuální koncepci vybraných dekorací včetně jejich výtvarných návrhů s popisem, scénosled a další podpůrné materiály.
- Výtvarná koncepce filmu Spad podle stejnojmenného románu Františka KotletyObročníková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-19Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu postapokalyptického žánru, konkrétně na dílo Spad od autora Františka Kotlety (Leoše Kyšy), který se odehrává v postapokalyptické České republice. Cílem je prozkoumat, jak autorova spekulace o budoucnosti Česka, inspirovaná geopolitickými změnami v Evropě, ovlivňuje narativ a vizuální styl díla. Výzkum zahrnuje teoretickou analýzu žánrových prvků v knize ukazující na postapokalyptický a westernový žánr. Dále se práce zaměřuje na analýzu filmových a televizních děl, jako jsou Fallout, Oblivion a Mad Max: Fury Road, které sdílejí podobné postapokalyptické a westernové motivy a estetiku. Tyto srovnání pomáhají definovat klíčové vizuální prvky, které mohou být aplikovány při filmové adaptaci knihy. Praktická část práce se zabývá přípravou možné filmové adaptace, včetně návrhu vizuální koncepce a technických specifikací. Rozbor a aplikace zjištěných žánrových a vizuálních prvků ilustrují, jak mohou být jednotlivé aspekty efektivně transformovány z literární předlohy na filmové plátno. Cílem této práce je tedy nejenom teoretická analýza postapokalyptického žánru, ale i praktické využití získaných poznatků pro vytvoření uceleného návrhu filmové adaptace, která by mohla českému i mezinárodnímu publiku nabídnout nový pohled na tento žánr.
- Výtvarná koncepce filmu „ The Eyes Of The Dragon “, podle části románu Stephena Kinga „ The Eyes Of The Dragon“,Kawatani, Kumi(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-23Fantasy filmy jsou skvělým nástrojem, jak na plátně ztvárnit imaginární koncepty. Nicméně k tomu aby tyto koncepty působily reálně, je zapotřebí využít různé techniky. Tato práce se bude zabývat tvorbou mého scénografického výtvarného návrhu fantasy filmu s temnou atmosférou a nejasným historickým pozadím. Zaměří se na to, jak dodat kulisám pocit reality. Úkolem je vytvořit zcela jedinečný svět. Ne takový, který by kopíroval reálné historické poznatky, ani takový, který by byl pro diváka zcela cizí a neznámý. Teoretická část této práce analyzuje čtyři temné fantasy filmy se zaměřením na jejich středověké pozadí. Hlavní část práce popisuje scénické návrhy románu Dračí oči, který napsal Stephen King v roce 1987. Příběh se odehrává ve smyšleném světě, ale je silně ovlivněn středověkou kulturou s temnou atmosférou. Tato část se skládá ze stručného shrnutí příběhu a jeho světa, ale zejména představuje mou vlastní výtvarnou práci složenou ze scénografických návrhů a komentářů k mým výtvarným rozhodnutím. Výtvarná část obsahuje zejména nákresy rozvržení scén, obrazy pohledů kamery a grafické osnovy příběhu. Všem nákresům jsou přiděleny obrazy zachycující barevnost a atmosféru scén (tzv. moodboardy). Pro snazší orientaci je zahrnut Přehled scénáře a výtvarné práce (kapitola 2.3), kde jsou v tabulce uvedeny scény a k nim náležící čísla obrazů.
- Výtvarná koncepce knihy Andrex Sapkowski: "Zaklíneč - Krev Elfů"Kalendová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-20Diplomovou práci na téma „Zobrazování alternativních světů ve světových fantasy filmech“ zaměřuji převážně na fantasy subžánr „hrdinské fantasy“. V teoretické části se snažím vysvětlit pojem fantasy jako celek a postavení fantasy filmu v průběhu historie. Dále rozebírám vybraná díla, která jsou z různých období, a tudíž mohu lehce popsat hlavní principy, kterými alternativní svět na plátně vyobrazovali. V autorské části této práce výtvarně zpracovávám knihu od autora Andrzeje Sapkowskiho „Zaklínač: Krev elfů“, do podoby možného filmu. Snažím se zpracovat nejdůležitější prostředí, a tak vytvořit jasný obraz o podobě alternativního světa Zaklínače.
- Výtvarná koncepce knihy C.S. Lewise "Čarodějův synovec"Martínková, Vanda(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-01-13Diplomová práce se zabývá tématem výtvarného řešení filmu podle knižní předlohy Čarodějův synovec od C.S. Lewise. Jedná se o jednou ze sedmi knih série Letopisů Narnie, vydána byla jako předposlední, ale chronologicky je prvním dílem. Praktickou část práce tvoří samotný návrh výtvarného řešení koncepcí podle zmiňované knihy pro filmové zpracování. Cílem bylo vytvořit čtyři odlišné světy, které jsou velmi odlišné, přesto barevně propojené a pro dětského diváka vizuálně zajímavé. Teoretická část práce se věnuje žánru fantasy v kinematografii. Konkrétněji se věnuje historickému vzniku, propojováním fantasy světů a spojením fantasy s pohádkou pro děti. Tato část se také věnuje rozboru pěti filmů, které jsem v souvislosti s fantasy světy a dětmi vybrala.
- Výtvarná koncepce knihy Siri Pettersen "Ódinovo dítě" - první díl fantasy trilogie Havraní kruhyŠelepová, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-01-13Cílem této diplomové práce je výtvarné zpracování knihy Ódinovo dítě od autorky Siri Pettersen (2013) v kontextu severogermánské mytologie. Práce se skládá ze dvou částí. V první, teoretické části, se zabývám severskou mytologií a tím, jak ovlivnila Siri Pettersen při vytváření fiktivního světa, ve kterém se odehrává děj knihy Ódinovo dítě. Dále zde zmiňuji prvky související se severskou kulturou, kterými jsem se inspirovala při tvorbě výtvarných konceptů, konkrétně: megalitické stavby, vikingské umění a severské kostely. V neposlední řadě zde rozebírám pět filmů, které s daným tématem souvisí (Cesta za králem trollů; Cesta za vánoční hvězdou; Valhalla: Říše bohů; Království prstenu; Beowulf: král barbarů). Druhá část práce je praktická. Čtenář zde nalezne děj knihy Ódinovo dítě a její výtvarný koncept, kde jsou popsána jednotlivá místa, ve kterých se příběh knihy odehrává, doplněná o referenční obrázky, pomocí kterých na ně vytvářím ucelenější pohled. Celá koncepce je pak dotvořená pomocí vizualizací prostředí vybraných scén.