Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "KOP, František"

Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Strukturální prvky v hudbě Milese Davise
    Rajnošek, Bharata
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-06-09
    Práce Strukturální prvky v hudbě Milese Davise se zabývá proměnou jazzového paradigmatu, dotýká se letmo několika zásadních momentů v překotném životě velikána Milese Davise, a snaží se zachytit alespoň pár subjektivně důležitých okamžiků v životě Milese Davise. Práce také vymezuje čím je jazz pro autora, ve stručnosti pak též autorovy základní hudební preference. S tím pak dále souvisí snaha o uchopení fenoménu jazzové osobnosti a v kontextu pak i samozřejmě Milese Davise. Autor se snaží o pochopení jedinečnosti jeho přínosu a vlivu na hudbu obecně. V překvapivém závěru objevuje jako nejdůležitější Davisův vliv začátek jeho jazzrockového období. Tam spatřuje zcela zásadní vrchol - proměnu samotné podstaty jazzové interpretace - změnu v přístupu k jazzovému tématu jako hlavě celé skladby. Skladba je nahrazena pouhým motivem či frází. Tím dochází k posunu možností živé interpretace a zároveň nejdůležitějšímu posunu ve vývoji jazzového paradigmatu a způsobu práce se strukturálními prvky.
  • Teorie a praxe improvizace pro hráče na saxofon
    Dusová, Nela
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)
    Datum obhajoby: 2023-09-14
    Diplomová práce pojednává o teoretické a praktické stránce improvizace a je určena předně hráčům na saxofon, druhotně také hráčům na příbuzné dechové nástroje. Práce obsahuje informace o významu a historii improvizace, vymezuje základní pojmy, popisuje možné cesty k improvizaci v rámci individuálního či kolektivního hudebního vzdělávání a dotýká se tématu překonání strachu z improvizace. Dvě kapitoly jsou věnovány základním jazzovým formám, jejich historii a vývoji. Závěrečná kapitola popisuje význam hudební transkripce a její problematiku. Většina kapitol je rozdělena na část teoretickou a praktickou včetně praktických úkolů a cvičení. Cílem práce je vytvořit oporu pro učitele základních uměleckých škol, ale i pokročilejší samouky.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů