Procházet podle oponent "KOPECKÝ, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Audiovizuální ztvárnění hudebního dílaKršáková, Leticia(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-09Abstrakt Tato práce se zabývá problematikou audiovizuálního ztvárnění hudebního díla. Jedná se o rozsáhlou problematiku, neboť audiovizualizace hudby v sobě akumuluje řadu uměleckých oborů a pracuje s jejich prostředky. Základní představu vývojové linie se snaží tato práce podchytit v obecné části, věnované hudbě a tanci a filmu jako jejím transformacím. V druhé části práce jsou představeny základní formy tohoto zpracování a některé hudebně filmové žánry s jejich specifickými rysy, a také jsou přiblíženy některé typické i netradiční postupy tvůrců a zhodnocena funkčnost jejich přístupů z hlediska diváka-posluchače. Teoretická opora pro v práci uvedené závěry je čerpána z dostupných pramenů a domácí i zahraniční odborné literatury. Závěry obecnějšího zhodnocení možností a úskalí ztvárňování hudby audiovizuální cestou staví především na analýze a srovnávání hudební a vizuální složky ve vybraných audiovizuálních dílech.
- Černý denŠléška, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Krátký bakalářský film mladého absolventa FAMU se minimalistickým obrazem dotýká tématu odcizené práce a sociální beznaděje dělníků v jedné slévárně; jejich čas je určován rytmem nekonečného koloběhu těžkého fyzického nasazení a nelidskou prázdnotou, která se po každé směně neúprosně dostavuje.
- Dramaturgický přesah filmové hudby Zdeňka LiškyVoneš, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-17Jedná se o bakal. práci studenta třetího ročníku, oboru Zvuková tvorba Filmové a televizní fakulty AMU. Práce není monografií Zděňka Lišky, jedná se o analýzu Liškovy filmové hudby především z hlediska dramaturgie, tzn. funkcí, která hudba ve filmu plní. Hlavní částí je analýza dramaturgických přesahů filmové hudby pěti známých děl československé kinematografie: Spalovač mrtvol (Juraj Herz), Marketa Lazarová (František Vláčil), Osada Havranů (Jan Schmidt) a Ikarie XB-1 (Jindřich Polák) a Vynález zkázy (Karel Zeman). Dramaturgickým přesahem se myslí takové využití filmové hudby, které není pouze hudební. Hudba může plnit funkci kulturního odkazu, může být nositelem vlastních významů, může zastoupit funkci ruchové složky, zvukových atmosfér a či dialogů. Každý z filmů je probírán v návaznosti na vybrané ukázky na přiloženém DVD. Další částí je monografické pojednání o Zdeňku Liškovi, avšak ne způsobem typické biografie, nýbrž z hlediska profesního; tématy jsou zde dobový kontext filmové hudby Liškovy doby a autorovo zasazení do toho kontextu. Dále je probírána spolupráce Zdeňka Lišky ve filmovém týmu, se střihačem, režisérem, zvukaři, hudebním dramaturgem či jeho způsob práce se symfonickým orchestrem. Pozornost je věnována i vlastní kompoziční praxi Zdeňka Lišky, charakteristickým hudebním prvkům, které jsou pro autora typické. Práce je určena odborné veřejnosti z oblasti kinematografie a hudby.
- Efektové úpravy zvuku v audiovizuální tvorběNovák, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07Diplomová práce se zabývá využitím zvukových procesorů a efektů v audiovizuální tvorbě.
- Filmová hudba Ennia Morriconeho a její dramaturgická úloha ve westernových filmech Sergia LeonehoBieliński, Bartłomiej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-09Morriconeho hudba k Spaghetti-westernu neodmyslitelně patří a je i určitým znakem tohoto žánru. Skladatel používá velmi různorodou instrumentaci a nevyhýbá se ani elektronickým zvukům, které často až přesahují do kategorie ruchů (jako například výstřely z pušky). Co je však nejvíce fascinující na tomto skladateli, jak charakteristicky přiřazuje leitmotivy postavám a také jeho motivicko-tematická práce. Obecně mám k Morriconeho hudbě i filmům blízko, proto bych se chtěl tomuto tématu v bakalářské práci věnovat.
- Hudební dramaturgie jako výrazový prostředek filmuNeubauer, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-08Ve své závěrečné magisterské teoretické práci se zaměřuji na úlohu filmové hudby jako jednoho ze základních výrazových prostředků filmu. Zabývám se problematikou hudební dramaturgie - koncepční i realizační činností skladatele, případně hudebního dramaturga - tedy tvůrčí prací s hudbou. Soustřeďuji se na hudbu v hraných filmech, snažím se postihnout základní funkce, které filmová hudba plní a uvést konkrétní názorné příklady využití této zvukové komponenty jako jedinečného a nenahraditelného prostředku filmové řeči. Práce se opírá převážně o vlastní empirické poznatky, vychází z rozborů filmů především americké produkce.
- Jakoby se mě dotkla jakási předzvěst smrtiKlusák, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Má práce na tomto filmu spočívala v komplexní tvorbě zvukové složky. Cílem bylo vytvořit zvukové hudební kompozici doprovázející vnitřní monolog.
- Pitch-shifting a možnosti jeho využití v AV díleLindner, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-15Bakalářská práce s názvem Pitch-shifting a možnosti jeho využití v AV díle se zevrubně věnuje tomuto způsobu práce se zvukovým signálem. Nejprve stručně popíše základní nutné souvislosti úzce spojené s tématem, definuje samotný termín pitch-shifting a dále podrobně vysvětluje jeho technickou stránku. Druhá část práce je praktičtějšího charakteru, zkoumá historický vývoj pitch-shiftingu a následně mapuje a hledá současné možnosti jeho využití – především ve filmu, zároveň však i v dalších odvětvích audiovizuální tvorby, s čímž je spojeno i využití v hudbě. Prostřednictvím několika ukázek tyto různé možnosti využití pitch-shiftingu názorně demonstruje.
- Pojetí zvuku v českém sci-fi filmuBroum, Ivo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-13Mnohá díla světové kinematografie s vědeckofantastickou tematikou vynikají novátorským a tvůrčím zpracováním zvukové a hudební složky. Témata jako život v budoucnosti, cesty do vesmíru, převratné vědecké objevy či střet s mimozemským životem poskytují nebývalý tvůrčí prostor. Tato práce se zabývá zvukovou složkou filmů se sci-fi námětem, natočenými na našem území. Analýza nejvýznamnějších děl podpořená ukázkami na přiloženém DVD má dokázat specifický přístup českých a československých tvůrců ke zvukové dramaturgii těchto filmů. Další prostor je věnován snaze o vysvětlení nejdůležitějších aspektů, které tento přístup ovlivnily: námět, technické podmínky, dobové nároky, ale i významné osobnosti.
- Silencio ClubKudláč, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-10-15Dopad nástupu synchronizovaného zvuku na médium filmu a jeho estetiku
- ŠumavaKlouzová, Sandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-22Tato filmová esej sleduje vývoj v šumavském národním parku, zejména po blokádě na Ptačím potoce na jaře 2011.
- Úvod do problematiky filmových a televizních zpracování operMikesková, Nina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Spojení opery se jeví jako nesmírně lákavé v bohatosti výrazových prostředků, které se v jejich kombinaci nabízejí. Zároveň je však v mnoha ohledech problematické, neboť výrazové prostředky obou jsou značně odlišné. Tato práce analyzuje tři různorodá filmově operní díla a pokouší se tak otevřít šíři této problematiky.