Procházet podle oponent "KORČÁK, Jakub"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 43
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Adaptace nedramatické látky a nepravidelná dramaturgieNováková, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-22Diplomová práce se zabývá rozdílem mezi pravidelnou a nepravidelnou dramaturgií. Vymezuje pojem scénář a popisuje možné metody tvorby scénáře, ke kterým autorka uvádí příklady z vlastní praxe a z historie a současnosti českého profesionálního i amatérského divadla. Ve druhé části textu autorka analyzuje inscenace Deník 1959 ? 1974 a Golem, Štvanice, vycházející z nedramatické látky, na kterých spolupracovala jako autorka scénáře a dramaturgyně. Popisuje vlastní postupy při adaptaci deníkové a románové předlohy a vysvětluje úlohu dramaturga na dvou výrazně rozdílných inscenacích.
- AfterlifeÖzsel, Kadriye Töre(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2010-01-14The subject of this thesis is the visual interpretation for Michael Frayn?s latest play ?Afterlife?. The aim is to find an effective visual language and a different but striking creative perspective for the play.
- Artikulace tématu jevištními prostředkyŠtefaňák, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-01-06Práce se zabývá vznikem profese divadelního režiséra a jeho úkoly v současném divadle. Pojmenovává důležitost dramatické situace, kterou se snaží režisér zachytit na jevišti. Po-stupně rozebírá všechny jevištní prostředky, se kterými může režisér pracovat. Na příkla-dech z vlastní praxe představuje jednotlivé aspekty režijní koncepce jako předpokladu vzniku inscenace. Zabývá se výběrem textu, prací s textem, režijní adaptací a dramatizací. Pojmenovává vztah režiséra ke scénografii, potažmo scénografovi. Popisuje, jakým způ-sobem se v inscenaci užívá hudba. V neposlední řadě práce analyzuje zkoušení, zabývá se obsazením rolí, prací s hercem i konkrétními mizanscénami.
- Dokument jako literární předloha i jevištní tvarHýča, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Text hodnotí rok a půl školní práce v rámci výuky dramaturgie a režie, jejímž předmětem bylo zpracovávání rozhovorů s bezdomovci. Text chronologicky zachycuje vývoj úkolu a vztahu k práci. Tato práce se v prvním roce odherávala formou dramaturgických cvičení s cílem naučit se zacházet s textem. Ve druhém ročníku práce pokračovala v součinnosti s hereckým ročníkem v hodinách scénické tvorby. Završením této spolupráce byly klauzurní práce. Autor kriticky hodnotí dílčí výsledky práce a na konkrétních příkladech se snaží pojemnovat získané zkušenosti. Činnost zasazuje do kontextu souvisejících děl. Konečně se krátce se zamýšlí nad specifičností divadelní dokumentární tvorby.
- Dynamika scénického řešení a dynamika diváckého zážitkuPácl, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-21Tato práce na základě praktické divadelní zkušenosti se pokouší pojmenovat specifika a zákonitosti takového scénického řešení, které v sobě ukrývá dynamické možnosti, které vybízejí herce (performera) k dynamickému a fyzickému jednání a prostorovému rozehrávání dramatické situace. Současně práce zkoumá, jak takové řešení působí na diváka, jak apeluje na jeho "vnitřně-hmatové vnímání" a jak se podílí na vytváření diváckého zážitku z představení.
- G. Puccini TurandotLituhayu, Cahaya(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-18Celý proces Giacoma Pucciniho opery Turandot v rámci záverečné práce na DAMU které zahrnuje analýzu hry , studie postav, výkonnostní odkazy , proces návrhu a výsledek modelářství a fotografií . Osobní názor studentky na to, jak příběh ovlivnil prostor.
- Herec a postava-pokus o ztotožnění ( Aljoša, Bratři Karamazovi )Příkazký, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-23V této práci popisuji svou nesnadnou hereckou cestu při hledání postavy Aljoši Karamazova během zkoušení inscenace Bratři (Karamazovi) divadla DISK v sezóně 2007/2008. Snažím se o objektivní pohled na zkoušení během studia na DAMU s odstupem dvou let praxe v oboru. Poukazuji na vlastní chyby během práce a zároveň vyzdvihuji momenty ze kterých jsem se poučil a byly mi přínosem do života herce.
- Herecká technika Michaila ČechovaVavroch, Jaromír(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-10Tato práce se zabývá hereckou technikou Michaila Čechova. Vyzdvihuje svobodnou tvorbu umělce založenou na rozvíjení představivosti, cítění atmosféry a práci s osobním nevědomím.Tvorba je zde postavena proti analýze a rozumu. Inspirován Jungem a Nietzschem docházím k závěru, že teritoriem tvorby je oblast mytologie.
- Herecké téma ve vztahu k postavám u DostojevskéhoKeita, Aminata(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-25Tato práce se zabývá vztahem vnitřního tématu herce a vnitřního tématu postavy a zachycením vzniku takových podmínek tvůrčí práce, které vytvářejí prostor k scénickému a hereckému tvarování vedoucímu k objevení či rozvíjení vnitřního tématu herců a k nalezení tematicky adekvátního scénického řešení na základě mé práce na bakalářské inscenaci Bratři Karamazovi (2018).
- Herectví: Diagnóza ?Nechvátal, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-16Tato práce je shrnutím zkušeností nabytých v době studia. Srovnává poměry studentského, nezávislého a profesionálního divadelního provozu. Termín diagnóza slouží jako možná metafora v přístupu k uvažování o herecké profesy i k samotné herecké praxi. Práce pojednává o různých druzích pracovního stresu. Snaží se analyzovat a popsat jejich původ. Klade otázky: Může být herecká profese považována za povolání pro choromyslné? Do jaké míry je tato profese choroboplodná? Hledá odpověďi na otázky týkající se fenoménů vžívání se, prožívání role, ztělesnění a přetělesnění. Vychází přitom ze srovnání zkušeností ze zkoušení zcela rozličných žánrů ve zcela rozličných prostorách a druzích provozu.
- INSCENACE JAKO REALIZACE REŽIJNĚ DRAMATURGICKÉ KONCEPCEZembok, Ewa(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-17V práci ?Inscenace jako realizace režijně-dramaturgické koncepce? Ewa Zembok popisuje realizaci Baala od Bertolda Brechta. V první kapitole je rozvedeno podrobněji hledání textu, kde hlavním kritériem byla osobní zaujatost inscenátorů, výběr právě Brechtova Baala a jeho ideální verze. Ve druhé části Zembok řeší svou, potažmo režijně-dramaturgickou, interpretaci Baala, ale na základě předcházející úvahy o podstatě ?interpretace? a ?motivu? a následně pak její aplikaci na daný text. Dále hledání ideálního prostoru, scénografie, hudby, práce s jazykem a dalších iscenačních složek. Ověřování přípravné fáze v praxi rozebírá Zembok ve třetí kapitole své práce. Reflexi na jednotlivé fáze práce na školní inscenaci po jejím uvedení na jeviště popisuje kapitola poslední.
- Intimní prostor dramatické tvorby Augusta StrindbergaVolánková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-23Bakalářská práce si klade za cíl reflektovat intimitu v díle švédského autora Augusta Strindberga, který tvořil na přelomu 19. a 20. století. Autorka se v ní snaží pojmenovat principy intimity skrze otevřenou výpověď autora, uzavřený prostor a subjektivní autorskou perspektivu při tvorbě postav. Pozornost je věnovaná především roku 1907, kdy Strindberg založil vlastní Intimní divadlo pro něhož napsal cyklus komorních her. Práce se nezabývá životem a komplexním dílem Strindberga, ale pokouší se na výseku jeho tvůrčího období dojít k tomu, co zapříčinilo jeho intimní tvorbu a poukázat na to, jak se jeho osobnost odrazila v jeho díle a definovala jeho poetiku.
- J.P.Sartre MouchySoulioti, Maria - Ioanna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-17Diplomová práce shrnuje celý proces zpracování scenografického návrhu a analýzu postupu práce a závěry plynoucí ze hry Mouchy od J.P.Satra. Zpracování vychází z mnohostranného pozorování současné společnosti ve vztahu k Satrovým teoriím o existencionalismu. Obsahuje vlastní analýzu hry a klíčových dramatických situací doplněnou grafickými návrhy a fotografiemi poskytující detaily o mém finálním zpracování.
- K.J.Erben - Kytice:Comprehensive Scenographic ProjectJain, Nitish(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-06This thesis is a scenographic research and artistic process. It focuses on K.J. Erben’s Kytice as a specific case. The author develops scenarios for a production of the work as a storytelling performance in the format of ‘walking theatre’. The purpose of this study is to explore the creation of metaphors through spatial and material-based installations. The idea of metaphor is central to the project because the artistic aim is to detach the poetic word from simply becoming an illustration or a “setting”. The author delves into the symbolic tendencies of metaphors to exploit comparisons between (seemingly unlikely) ideas and emphasize imagery shifts to create the installations. The first part of the research positions the ideas, themes, plots and motifs of the ballads in Kytice with respect to the Czech National Revival of the 19th Century. It further extends to a comparison between Kytice and folklore, legends from other cultures especially India. It concludes with questioning the relevance of folklore in the present day and age. The second part of the research analyses previous interpretations of Kytice – graphic illustrations by Alén Diviš and Jan Konůpek, deconstructing the aesthetic of the visual elements and their impact on the viewer. This is followed by an analysis of a stage performance based on the text. The third part of the research cultivates a scenographic discourse. It focuses on the ideas, practices and theories from within and outside the discipline (of scenography) to define a framework for the artistic approach. Ideas pertaining to phenomenology’s relevance in scenography; space and perception; material and sensorial systems; and physical engagement of the spectator are elaborated. The artistic output is a detailed description of an immersive storytelling performance that was created in Prague based on four ballads from the collection. This is followed by the conceptual artistic ideas for the potential staging of the remaining ballads. Audience feedback from the performance is taken into account leading to the conclusion, where merits and demerits of the process are remarked upon.
- Komplexní scénografické řešení opery A.Piazzoly Maria z Buenos AiresBastos Baldrich, Mónica Alejandra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-07María de Buenos Aires is a work in which the music of Astor Piazzolla
- Komplexní scénografické řešení opery Bély Bartóka Modrovousův hradVilslev, Sara(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-07
- Komplexní scénografické řešení tragedie BakchantkySarafianou, Konstantsia(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-07The subject of this thesis is the visual interpretation of Euripides tragedy, Bacchae.
- MacbethPodara, Eleni(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-17This thesis documents the stage and costume design process for the production of W. Shakespeare?s Macbeth as produced by the Prague Shakespeare Company. The Production was performed in Divadlo Kolowrat, from November 7th 2013 until the 22nd of November 2013. In addition, the production traveled to Houston, Texas at Main Street Theater Company?s Rice Village theatre. It played there from 27th of February until the 9th of March 2014. This thesis includes an analysis of the play and the characters and outlines in detail the design process and the execution of the design. Conclusions about all aspects of this process are provided.
- MANIPULACE A DÍLČÍ PERSPEKTIVYŠiktanc, David(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-24Bakalářská práce Manipulace a dílčí perspektivy se zabývá reflexí úkolů realizovaných v předmětu Scénická tvorba během třetího až šestého semestru studia režie-dramaturgie činoherního divadla. Zvláštní důraz je přitom kladen na inscenační proces u hry Tankreda Dorsta Fernando Krapp mi napsal dopis, který se pokouším popsat od výběru textu, přes jeho analýzu, až po samotné zkoušení. V jeho rámci rozvíjím mimo to tři aspekty naznačené už v úvodní kapitole, která se věnuje předcházejícím úkolům, a sice jazyk, způsob chování a prostor.Pokouším se také popsat, jak výrazný vliv má pro mě jazyk na další zmíněné aspekty ? přibližuje je, oddaluje, rozkrývá -, ale nikdy nezůstává bez významu.
- Národní třída Jaroslava Rudiše jako vypravěčská inscenaceGaydečka, Eliáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-27Ústřední problematika, kterou bakalářská práce zkoumá, je téma procesu dramatizace specifického textového materiálu a následné zkoušení inscenace dramatizace, jejíž děj je zpracován formou vyprávění herci divákům. Práce vychází z této inscenace autorovy vlastní dramatizace románu Národní třída Jaroslava Rudiše, jejíž premiéra proběhla 10. června 2024. Představuje Jaroslava Rudiše jako aktuálně prominentního spisovatele a dramatika a na konkrétním případě jeho románu Národní třída rozebírá specificky zvolenou formu vyprávění děje se zaměřením na aktivizaci čtenářské představivosti při četbě příběhu vyprávěného v du-formě. Následně se věnuje tématu divadelní formy vyprávění s využitím zkušeností z procesu dramatizaci specifického literárního textu pro konkrétní inscenační potřeby. V tomto kontextu se věnuje rozdílu mezi vyprávěním a předváděním na jevišti a možnému způsobu propojení těchto dvou principů. Závěrem obsahuje několik poznatků ze zkoušení specifického postdramatického textu a vlastní autorovu reflexi procesu zkoušení.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »