Procházet podle oponent "KOTMEL, Bohumil"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 42
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Aki Kuroshima - koncertKuroshima, Aki(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Andrej Baran - Magisterský koncertBaran, Andrej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Ansámbly neobvyklého zloženia v komornej tvorbe Antonína DvořákaSlimáková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-08Anotácia Druhým najvlastnejším Dvořákovým odborom je komorná hudba bohatá počtom, vzácnymi hodnotami myšlienkovými a majstrovským vypracovaním. V tomto neprebernom množstve diel sa skvejú skladby, ktoré som vybrala na základe svojho presvedčenia o ich hodnote a s úmyslom niečo o nich napísať. Neuvádzam rozbory diel; boli by zdĺhavé a nie sú jadrom mojej práce, ktorá poukazuje na všeobecný prehľad Dvořákovho života, keď písal tieto komorné diela, na podmienky, za ktorých žil, za ktorých sa menil svet, čo nepriamo doliehalo určite aj na jeho myslenie. V Dvořákovom diele bez jedinej výnimky nájdeme slovanské znaky či už v malodike, rytmike, inštrumentáci alebo harmonických prvkoch. Vo vybraných dielach som hľadala tieto znaky a uvádzam ich v ukážkach. Tiež vydania skladieb, t.j. vydavateľské správy ma zaujali pôvodným znením a malými odchýlkami od autorovho rukopisu. V závere uvádzam niekoľko pohľadov od známych autorov na význam Dvořákovej hudby a tvorby.
- Antonín Dvořák - houslový koncert a moll op.53Středová, Iva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Bakalářská práce se ve své první části zabývá životem a tvorbou Antonína Dvořáka, legendy romantismu. Od vesnického muzikantství se přes varhanickou školu a působení v pražském Prozatímním divadle dostáváme až k jeho vrcholným dílům. Za zmínku také stojí jmenování doktorem honoris causa na cambridgeské univerzitě. Vyjma období tří let, kdy řídil konzervatoř v New Yorku, byl uměleckým ředitelem pražské konzervatoře. Uctíván je jako jeden z největších skladatelů své doby. V druhé půlce práce se seznamujeme s postupem vzniku Houslového koncertu a moll, op. 53, patřící dnes jednoznačně ke kmenovému repertoáru tvorby tohoto druhu. Dvořákův koncert je jistě jedním z nejpřesvědčivějších děl koncertního oboru. Následuje praktický rozbor díla a srovnání tří nahrávek koncertu světových interpretů.
- B. Martinů : Koncertantní suita pro hous le a orchestrTakahashi, Hiroko(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-03Tématem této diplomové práce je Koncertantní suita pro housle a orchestr Bohuslava Martinů. V práci jsem se zabývala životem Bohuslava Martinů ( 1. kapitola) , pozadím a detaily vzniku jednotlivých verzí skladby ( 2. kapitola) a ostatními skladbami pro housle ( houslové koncerty, sonáty, ostatní skladby pro housle a klavír a ztracená díla), které Martinů zkomponoval ( 4. kapitola). Dále jsem provedla analýzu struktury Koncertantní suity pro housle a orchestr, srovnání první a druhé verze a vlastní interpretaci druhé verze ( 3. kapitola) kterou jsem uplatnila při svém absolventském koncertu dne 7. února 2015. Mám za to, že studium Bohuslava Martinů i provedení druhé verze během absolvenstkého koncertu pro mne budou inspirací při další interpretaci nejen Koncertantní suity.
- Bedřich Smetana: Z domoviny ( rozbor skladeb)Ambroš, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-04V této práci jsem se chtěl zaměřit na osobnost českého skladatele Bedřicha Smetany a analyzovat jeho skladbu Z domoviny. Považuji tuto pozoruhodnou kompozici za mimořádně důležitou pro český houslový repertoár. Podle mého názoru je význam této Smetanovy skladby stále nedoceněný.
- Bogacz Pavel : Bakalářský koncertBogacz, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-06-07
- César Franck a jeho komorní tvorbaValentová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-08Tato práce pojednává o velké osobnosti romantické hudby 19.století Césaru Franckovi, jakožto skladateli, varhaníkovi a také hudebním pedagogovi. Velice významnou část zabírají Franckovy komorní skladby, kterým se zde dopodrobna věnuji. Je to zejména klavírní trio fis moll, klavírní trio h moll, klavírní kvintet f moll, smyčcový kvartet D dur a samozřejmě sonáta pro housle a klavír A dur. Vzhledem k četným společným rysům s komorními skladbami zmiňuji i Franckovu jedinou symfonii d moll.Dočteme se zde o skladatelově mládí, kdy byl zázračným dítětem, také o přátelství se světoznámými hudebními osobnostmi ( např. F.Lisztem) a v neposldní řadě o vrcholném období, kdy zkomponoval svá stěžejní díla. Musím zde uvést i jeho varhanní kompozice, které byly považovány za jedny z nejlepších varhanních francouzských skladeb v průběhu století a položily tak základy pro francouzský symfonický varhanní styl. Dozvíme se také, že jako varhaník vynikal Franck především dovedností improvizace, a je tak právem považován mnoha velkými skladateli za následníka J.S.Bacha.
- Erich Wolfgang Korngold a jeho skladby p ro housleValečková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-23Ještě v nedávné době byl Erich Wolfgang Korngold ( 1897 - 1957) znám hlavně jako autor filmové hudby. V současnosti se ale naplňuje jeho sen být uznáván jako skladatel hudby absolutní - jeho nejhranější skladbou se totiž stal Houslový koncert D dur. Právě problematikou vzniku a osudů tohoto díla se zabývá hlavní část práce. Doplněna je pak životopisem autora a přehledem dalších jeho skladeb, které jsou houslím věnovány.
- Fantazie a tvořivost v počátcích výuky hry na housleMašlaňová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-26Tato práce se zabývá fantazií a tvořivostí v počátcích výuky hry na housle. Je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola se zabývá představivostí, fantazií a dětskou hudební tvořivostí z hlediska psychologie, další kapitola obsahuje pojednání o důležitých rysech osobnosti pedagoga. Třetí kapitola je věnována některým problémům při výuce a otázkám spolupráce s rodiči. Další kapitola představuje podněty a nápady, vycházející ze zkušeností učitelské praxe. Poslední kapitola ukazuje, jakým způsobem může být zpracováno téma rozvíjení dětské fantazie ve skladbách pro začínající houslisty. Práce obsahuje konkrétní ukázky, příklady a poznámky pod čarou.
- Ferdinand Laub - život a díloPolášek, Matěj(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-04Cílem magisterské práce Ferdinand Laub - život a dílo je podat pokud možno ucelený, byť ne vyčerpávající přehled o tomto polozapomenutém českém houslistovi, dirigentovi a skladateli. V textu jsou shrnuty dostupné prameny a provedeny jejich revize, neboť poslední monografie byla vydána v roce 1951. Nejvíce prostoru je věnováno životu a uměleckému významu F. Lauba, jenž je všeobecně opomíjen. Práce se zabývá také jeho nepočetnými skladbami, které jsou vhodné k uvádění i v dnešní době. Na Laubově patrně nejhranější skladbě - Polonéze, op. 8 - je dokumentován jeho kompoziční styl. Dále práce obsahuje kapitolu o houslových předchůdcích F. Lauba na Pražské konzervatoři. Text je uzavřen subjektivním hodnocením Lauba v kontextu české hudební kultury.
- Filharmonie Brno, historie a současnostBlaha, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Bakalářská práce na téma Filharmonie Brno, historie a současnost
- Filip Moravec: Bakalářský koncertMoravec, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03
- František Kosina - bakalářský koncertKosina, František(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-05-28
- Helena Valentová - magisterský koncertValentová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-08
- Historie českých smyčcových kvartetStrejčková, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-05Abstrakt Má závěrečná diplomová práce na téma Historie českých smyčcových kvartet poskytuje náhled na formování a tradici nejvýznamnějších a z mého pohledu i nejpřínosnějších kvartetních souborů, které významně ovlivňují práci současných špičkových ansámblů. Přináším zde z historického hlediska výčet smyčcových kvartetních souborů, počínaje prvním nejvýznamnějším - Českým kvartetem. Zároveň se pokusím nastínit informace o pracovních aktivitách současných souborů, které pokračují v šíření české hudby a znovu se se svými interpretačními výkony zasluhují o vynikající pověst naší české kvartetní tradice. Touto prací sleduji průběh vývoje smyčcových kvartet v Čechách, který se za několik dekád výrazně změnil. Platí však, že se stále jedná o seskupení reprezentující naší zemi ve světě.
- Houslový koncert D - dur Petra Iljiče Čajkovského, op. 35Koplová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-07Tato bakalářská práce pojednává o životě Petra Iljiče Čajkovského, o jeho houslovém koncertu D dur, součástí práce je samozřejmě také rozbor koncertu a interpretační problematika. V závěru práce srovnávám interpretaci šesti významných houslistů a velkou kapacitu věnuji jejich životopisům.
- Interpretace houslové tvorby P.I.ČajkovskéhoBogacz, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Vo svojej bakalárskej práci som sa zaoberal okolnost´ami vzniku a analýzou diel pre husle a orchester ( príp. klavír) významného ruského skladatel´a P.I.Čajkovského. Hlavné t´ažisko práce je na Husl´ovom koncerte D dur op. 35, na ktorého rozbor u hl´adiska interpretácie som použl nahrávky štyroch diametrálně odlišných huslistov, a to : Jashu Heifetza, Davida Oistrakha, Jelu Špitkovú a Juliu Fischer. Krátké skladby pre husle a orchester ( klavír) som dával do súvislosti s Husl´ovým koncertom a zároveň som sa snažil objasnit´všetky okolnosti ich vzniku.
- Iva Kramperová: Magisterský koncertKramperová, Iva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Jan Kořínek - magisterský koncertKořínek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2008-09-08
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »