Procházet podle oponent "KRÁLOVÁ, Lucie"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Alternativní možnosti vzdělávání v oblasti filmového uměníBartošová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-10Tato odborná práce si klade za cíl představit na příkladu metody renomovaného filmaře Mohsena Makhmalbafa různé přístupy ke vzdělávání v oblasti filmového umění. Práce rovněž nastíní další alternativní přístupy ke vzdělávání v dané oblasti, jak v zahraničí, tak v ČR. Autorka se ve své práci zamýšlí nad tím, jaké vzdělání je pro budoucího filmaře důležité a jakou roli v rámci všech dostupných možností dnes ještě hrají klasické filmové univerzity. Jedná se o odbornou esej, která jako primární zdroj využívá autorčiny rozhovory s Mohsenem Makhmalbafem a jedním z jeho studentů. Na základě dalších rešerší, svých vlastních zkušeností a rovněž pomocí komparace předkládá autorka vlastní odborný názor na danou problematiku.
- Dokument a seriál objevující krajinu severních ČechHušek, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-13Dokumentární filmy: „K oblakům vzhlížíme“ Martina Duška, „Nic jako dřív“ Lukáše Kokeše, „Kytlice, Zimmer frei“ Rozálie Kohoutové, osmidílný seriál HBO „Pustina“. Díla, která víc nebo míň ilustrují krajinu drsného severu Čech. Bakalářská práce se zabývá analýzou jednotlivých filmů ve vztahu ke krajině, v níž vznikaly. Jakým způsobem jednotlivé filmy přistupují ke svým filmovým figurám? Odkud vane fenomén severské krimi? Jaké jsou dokumentární tendence v seriálu „Pustina“? Co láká filmaře na Sudetech? Literatura: Josef Jedlička: Kde život náš je v půli se svou poutí.
- Jak veřejnoprávní televize promlouvá k dětemKaiserová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Práce nahlíží na to, jak skrze dětský kanál veřejnoprávní televize ČT:D promlouváme k dětskému divákovi. Zkoumá rodičovskou důvěru v bezpečné prostředí, hranice a jazyk dětského televizního světa a to, jakou stopu v něm zanechává dokumentární tvorba. V úvodních kapitolách poznávám prostředí, do kterého vstupuji. Následně ho podrobuji své vlastní analýze. A v závěru vyhodnocuji, jestli existují možnosti, jak opouštět některé špatně vyšlapané cesty a upozorňuji na fakta, která na mě během mého zkoumání vykoukla, jako podstatná a mnohdy bohužel přehlížená. V celé práci se řídím myšlenkou, že dětský svět je jednou z nejkřehčejších věcí, jaké kolem nás jsou, a je potřeba ho důsledně chránit a zároveň s láskou a kreativitou rozvíjet.
- Konstrukce realistického pojetí v americkém hraném filmu 21. stoletíChalupová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-13Práce si klade za cíl prozkoumat režijní postupy, použité ve snaze o vzbuzení dojmu realističnosti ve filmovém vyprávění ve vybraných amerických hraných filmech 21. století. Mým záměrem je analýza formálních přístupů, generujících specifické podoby realismu v dílech Richarda Linklatera, Michaela Manna a Terrence Malicka. Nejprve shrnuji počátky uměleckého hnutí realismu a představuji koncept estetické normy s přihlédnutím k realismu. Poté se dostávám k samotné analýze režijních postupů. Zabývám se vedením herců, způsobem snímání, využíváním nových technologií, zvukovým pojetím či závěrečnou postprodukcí. Zkoumám filmovou řeč a dramaturgické postupy v konkrétních hraných titulech s přihlédnutím k reflexím těchto děl ze strany teoretiků a kritiků, čerpám také z volně přístupných rozhovorů s režiséry a s jejich spolupracovníky.
- Systém odměňování režisérů a režisérek autorských dokumentárních filmů v České republiceBičák, Matouš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-10Tato diplomová práce se zabývá systémem odměňování režisérek a režisérů autorských dokumentárních filmů v České republice. Cílem práce je analyzovat současné metody odměňování tvůrců a tvůrkyň a identifikovat hlavní institucionální a politické faktory ovlivňující výši honorářů. Práce se zaměřuje na filmy vznikající za podpory Státního fondu kinematografie a České televize, které jsou největšími institucemi podporujícími vznik dokumentárních filmů v České republice, a dále práce hodnotí vliv profesních organizací na vyjednávání podmínek. Metodologicky je práce založena na smíšeném výzkumném přístupu, který zahrnuje kvalitativní rozhovory s vybranými režiséry a režisérkami a zástupci a zástupkyněmi klíčových institucí, jakož i kvantitativní analýzu dat z dotazníkového šetření. Rozhovory byly realizovány se třemi režiséry a režisérkami a zaměřovaly se na jejich osobní zkušenosti s odměňováním v rámci různých projektů. Výsledky práce ukazují, že odměňování režisérů a režisérek autorských dokumentárních filmů v České republice je značně variabilní a závisí na mnoha faktorech, včetně typu produkce, dostupnosti veřejných dotací, nebo na vyjednávacích schopnostech samotných režisérek a režisérů. Práce rovněž identifikovala klíčovou roli profesních organizací, jako je Asociace režisérů a scénáristů a dramaturgů, v podpoře lepších pracovních podmínek a vyšších honorářů pro režiséry a režisérky.
- Výměna manželek: Anatomie reality showImrich, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-13Tato bakalářská práce se zabývá nejdéle vysílanou českou reality show Výměna manželek. Metodou hloubkového rozhovoru s kreativní producentkou pořadu autor práce dokumentuje jednotlivé fáze vzniku pořadu, přístup tvůrců k interpretaci reality a etickým otázkám v dílčích fázích. Součástí práce je též analýza diváckých reakcí a esej autora, ve které popisuje svůj vlastní úhel pohledu na tento kontroverzní pořad.
- Vyšší princip 2: Maturita v listopaduJiřinec, Michael(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Tato bakalářská práce se zabývá dokumentárním přístupem na případové studii filmu Maturita v listopadu, který natočil Jiří Krejčík. Jejím cílem je zaobírat se postupy, které Jiří Krejčík zvolil, etikou ve filmu a v neposlední řadě hranicí mezi fikčním a nonfikčním filmem, jelikož Jiří Krejčík materiál pro tento film původně pořídil se záměrem zpracovat jej jakožto hraný film. Opakujícím se tématem Krejčíkových filmů je střet morální pozice jedince s upadající etikou jeho okolí, což je tématem i tohoto filmu, který pojednává o listopadových událostech roku 1989 na gymnáziu v České Třebové. Krejčík zde coby moderátor debaty mezi studenty gymnázia a jeho vedením zastupuje pozici "vyššího principu", který se nabízí problematizovat vzhledem k pozici autora v době před Sametovou revolucí. Jelikož autor filmu v době psaní práce nežije, hlavními rešeršními materiály jsou rozhovory s participujícími osobnostmi na vzniku díla, kterými jsou jmenovitě Jan Gogola ml. a Tomáš Kudrna, rozhovory v různých médiích s tvůrcem samotným, rozhovory s protagonisty filmu a další materiál, který se při rešerších podařilo získat.
- Zobrazení fenoménu smrti a umírání v české dokumentární tvorběKomrzýová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-15Diplomová práce se zabývá způsoby, jakými je zobrazeno téma smrti a umírání v českém dokumentárním filmu. Zaměřím se na filmy, které přímo tato témata zobrazují, tj. odehrávají se jako primární děje. Pomocí filmové analýzy a kvalitativních rozhovorů s žijícími režiséry a režisérkami rozkrývám obraz, který je divákovi předkládán napříč dobou a přibližuje režijní metody autorů.