Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "KROBOT, Miroslav"

Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Činohra na alterne
    Majerčíková, Petra
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-09-23
    Autorka sa vo svojej diplomovej práci s názvom Činohra na alterne pokúša nájsť prepojenie klasického činoherného herectva s katedrou alternativního a loutkového divadla. V prvej časti zmieňuje, aký spôsobom katedra herectva pracuje. Ako protipól k voľnej a experimenálnej tvorbe si zvolila Stanislavského systém. V jednotlivých kapitolách reflektuje metódy pedagogického vedenia jednotlivých režisérov a ich herecké postupy. V závere sa venuje predovšetkým reflexii osobného hereckého a tvorivého procesu v Disku. Posledná časť je venovaná krátkemu dotazníku poslucháčov herectva katedry ALD.
  • Crossover
    Tejnorová, Petra
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-02-24
    Disertační práce s názvem CROSSOVER, mezi vrstvami vlastní inscenační praxe, na hranici forem, žánrů a nejenom těch je rozdělena do tří částí. V každém oddílu práce se opírám zejména o vlastní divadelní praxi, která je protkána řadou ukázek z inscenací a divadelně performativního myšlení vybraných zahraničních skupin. V první části, vzhledem k tématu, jsou to především skupiny Gob Squad, Shunt a režisér Mike Leigh. Ve druhépak skupiny Rimini Protokoll a opět Gob Squad. V třetím oddílu je to hlavně režisér Tim Etchells se svojí skupinou Forced Entertainment. Moje divadelní cesta od komplexních inscenací, které jsou symbiózou všech komponentů a spojuje je inscenační styl a dříve nalezené divadelní postupy přes autorské/devising projekty až k divadlu s prvky dokumentu a technologie, je představena v úvodu disertační práce. V první části prácezkoumám rozdíly a jemné nuance mezi autorským a devised divadlem, orientuji se zejména naspecifika devised metody tvorby. V druhé části práce se zaměřuji na dokument a technologie. Třetí oddíl se skládá z podtémat otevřenýchv přechozích kapitolách, týkajících se překračování forem, žánrů a metodik, majícíchmnohem blíže k fenoménu hranic mezi inscenací/událostí, fikcí/realitou, divákem/svědkem, hercem/performerem. Metody či optika, kterou práci vedu, je založena na fenoménu zmiňovaných oblastí a témat. Způsob průniku do problematiky lze přirovnat k fenomenologickému vhledu.
  • Fotbal versus divadlo
    Jiráček, Václav
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-07-03
    Hranice mezi divadem a fotbalem jako společenskými událostmi se stírají. V obou případech může jít o pokleslou zábavu na jedné straně, na druhé nás obě tyto hry mohou povznést mimo realitu našich životů, kde nás dokáží duševně očistit.
  • Herec a čas.
    Ballayová, Andrea
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-01-31
    Diplomová práca sa zaoberá fenoménom času v kontexte hereckej práce. Jej zámerom je skúmať rôzne dimenzie času v rozmanitom spektre divadelných diel. Poukazuje na dôležitosť jeho vnímania pre herca. Cieľom je praktická reflexia spôsobov jeho využitia v rámci skúšobného procesu. V neposlednom rade ide o zaznamenanie času/ časovosti v konkrétnych divadelných inscenáciách z rôznych uhlov pohľadov a zdôraznenie jeho funkcie v diele.
  • Herecká práce ve filmu a v divadle
    Nováková, Kristýna
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-07-03
    V magisterské práci nazvané Herecká práce ve filmu a na divadle se zabývám především srovnání práce herce v divadle a ve filmu. V první části práce se věnuji vývoji filmu, nejdříve němého, poté zvukového a s ním i nástup hereckých hvězd, jak v cizině, tak u nás. Také se v této části věnuji obecné definici herectví a jaké tři momenty ovlivňují herce. V druhé části práce se herecké profesi věnuji hlouběji a to hlavně tím, že se snažím srovnat rozdílnou práci herce na divadle a před kamerou prostřednictvím vlastních dosavadních zkušeností. Na závěr uzavírám toto téma shrnutím hlavních rozdílů těchto dvou hereckých disciplín.
  • Hledání třetí reality
    Tejnorová, Petra
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-09-17
    Svou diplomovou práci s názvem Hledání třetí reality vnímám jako příležitost pro zachycení a reflektování možnosti vazeb jednotlivých komponentů inscenace. Zejména však hudebních - pohybových - textových - hereckých - scénických (scénografických) a samozřejmě režijních, se kterými při své aktivní tvorbě nejvíce přicházím do kontaktu. Jistou linii a možnost reflexe vidím od inscenace Utrpení knížete Sternenhocha k Titovi Andronikovi_Letu mouchy. Druhou linii pak od dvoudílného projektu Paměť krajiny - Krajina paměti k Osobní anamnéze. Třetí realita vzniká synkretismem, a to nejen v rámci zmíněných jednotlivých komponentů, ale čerpá i ze zdrojů divadlu příbuzných. Má podobný charakter jako montáž, kdy A plus B dává C. Nově vzniklá kvalita se dá nazvat tvůrčím potenciálem diváka jako spolutvůrce inscenace, jako dalšího komponentu. Ač dobře vím, že montáž ani třetí realita není žádné novum, snažím se v této práci dotknout hlavních postupů procesu jejího vzniku a jednotlivých komponentů, které ji tvoří. A to na několika konkrétních zkušenostech.
  • Prvek nahodilosti ovlivňující kompozici během procesu zkoušení
    Vášová, Viktorie
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)
    Datum obhajoby: 2017-06-27
    Práce se zabývá prvkem náhody ve zkoušecím procesu a tím, jak lze nepředvídatelné impulsy přicházející v průběhu zkoušení zapojovat do připraveného rámce konceptu inscenace. Cílem je zreflektovat dosavadní režijní praxi z průběhu bakalářského studia a zaměřit se na analýzu jednotlivých procesů zkoušení, zejména zkoušení bakalářské inscenace ADA. Všímat si budu především typu materiálu, se kterým se do zkoušecího procesu vstupuje, a na základě toho porovnávat, jak je tím proces ovlivněn a kolik ponechá prostoru pro nepředvídatelné impulsy, které proměňují výsledný tvar.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů