Procházet podle oponent "KRUPIČKOVÁ, Tereza"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Častá zranění pohybového aparátu studentů tanečních konzervatoříJedličková, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Ve své bakalářské práci se snažím přiblížit problematiku častých zranění u studentů na tanečních konzervatořích. V práci se zaměřuji především na dospívající tanečníky, kteří jsou vzhledem k neukončenému růstu společně s velkou fyzickou zátěží ve větším riziku. Cílem práce je zjistit, jaká zranění u mladých tanečníků vznikají, co je jejich příčinou a jakým způsobem se jim dá předcházet. Kapitoly jsou doplněny shrnutím, ve kterých se snažím propojit teoretické poznatky s pedagogickou praxí.
- Využití pomůcek v technice klasického tance na základě metody PBT pro začátečníkyPospíšilová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-11Bakalářská práce se zabývá inovativní metodou Progressing Ballet Technique v propojení s klasickým tancem. Tento program vyvinula Marie Walton-Mahon právě pro studenty klasického tance, aby pochopili hloubku tréninku svalové paměti při dosahování svých osobních maxim. Jedná se o unikátní tréninkový systém využívající cvičení specifická pro techniku klasického tance k nácviku osvojování dovedností odstupňovaným a progresivním způsobem od juniorské až po pokročilou úroveň. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá popisem metody a její zakladatelkou, potřebnými pomůckami k této metodě a stručným popisem částí těla významných pro techniku klasického tance. Praktická část je specializována na jednotlivé cviky, které jsou řazeny do tří kategorií dle částí těla. Jsou zobrazeny pomocí fotografií a detailně popsány. Cílem této práce je jednak rozšířit povědomí o této metodě hlavně u tanečníků klasického tance a zlepšit jejich techniku, ale současně vypracovat vhodnou a praktickou pedagogickou pomůcku, resp. příručku určenou nejen tanečníkům klasického tance, ale také pedagogům, kteří chtějí do hodin baletu vnést a zkusit nové přístupy.