Procházet podle oponent "KUBÍČEK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 20
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský film: ExperimentDuda, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Hlavním tématem filmu je jestli dokáže robot nahradit herce v divadle.Film se odehrává v nedaleké budoucnosti v Praze. Je to hrany sci-fi film plný 3D animace a filmových triků, 35mm cinemascope, Dolby digital.
- Anime zvláštní výrazové prostředkyLomov, Vladimir(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-17Práce obsahuje historii směru japonské animace, známé jako "anime".
- Animované TV seriály pro dětiHalířová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-14Mapování současné situace v animovaných televizních seriálech pro děti v Česku. Kategorizuje jednotlivé cílové skupiny dle věku a definuje jejich potřeby. Na konkrétních příkladech zkoumá proces vývoje a výroby seriálu a také možnosti vzdělávání se v daném oboru.
- Anthony McCallBřicháčková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-18Práce Jiné filmy Anthony McCalla se zabývá novými možnostmi filmu jakožto média. McCall vytváří světelné instalace, které obklopují diváka v galerijním prostoru. Ve své práci hledám, co ho k vytváření těchto minimalistických filmů vede, kde čerpal inspiraci a co McCalla na jeho tvorbě nejvíce zajímá. I když se na první pohled jeho díla nepodobají filmům tak, jak je známe, přijde mi zajímavé o nich jako o filmech přemýšlet. Anthony McCall nám umožnil vstoupit do abstraktního světa svých filmů. Do světa, kde každý divák hraje hlavní roli.
- Bakalářský film: Bloody Merry ChristmasCechl, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Šílený vrah převlečený za vánoční stromek terorizuje o vánocích jednu slušnou rodinu.
- Borek stavitelKolegar, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-18Pokrok je s clovekem srostly od takove miry, ze nastavaji situace, kdy je nutno pokroku spise celit, nez aby byl k uzitku. Čelit mu lze jen s velkym usilim, a to často usilim marnym.
- Caroline Leaf a její neobyčejné filmyDufková, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-03Caroline Leaf patří mezi jednu z nejpozoruhodnějších žen animovaného filmu. Její filmy mají silný emocionální nádech, bravurní, často totální, animaci a jedinečnou výtvarnou podobu. Pracovala nejrůznějšími technikami animace, od animace píslu svíceného zespodu, přes animaci barvy na skle, po vyškrabávání přímo do filmové suroviny. Za své filmy získala mnoho cen. V roce 1996 dostala cenu za celoživotní dílo na festivalu v Záhřebu, v roce 2004 ve Valencii a v roce 2006 v Bratislavě.
- Divadelní loutky ve filmuVolánková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-01-29Tato diplomová práce se zabývá především problematikou přenesení zkušeností s loutkovým divadlem nebo i divadlem obecně do filmového prostředí. Ačkoli se jedná o práci absolventky hereckého oboru, snaží se postihnout hlavně rozdíly nebo naopak shody mezi filmem a divadlem z hlediska jejich autora a tvůrce. Práce se dělí na tři části, přičemž ta první se věnuje porovnávání těchto dvou médií (divadla a filmu) a pokuší se stanovit si terminologii srozumitelnou jak pro divadelní, tak i pro filmovou obec. Rozebírá některé z možných variant filmové animace, vždy ovšem ve vztahu k jedné z nich, která je ústředním motivem této práce a kterou je loutka vedená antiiluzivně a v reálném čase. Druhá část pak popisuje průběh tvorby dvou konkrétních filmových počinů v režii autorky práce, Terezy Volánkové, kde jsou loutky právě tímto způsobem vedené. Třetí část je už jen pouhým nástinem možného převrácení celého principu, kdy v divadle používá tvůrce některých filmových postupů.
- Druhy loutek a jejich použití v českém filmuBartošová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-17Obsahem této práce je seznámení s možnostmi použití loutek ve filmu, a to loutek animačních i divadelních. Soustředí se na tvorbu v České republice. Práce obsahuje rozdělení a popis jednotlivých technik a druhů loutek, stručnou historii českého i světového loutkářství, stručný vhled do filmu a nástup animace, v neposlední řadě také historii českého loutkového filmu. Obsahuje rozbory konkrétních filmů, porovnává animační a divadelní přístupy v různých souvislostech, věnuje se specifickým vlastnostem loutek a některým filmovým vyjadřovacím prostředkům. Závěrem práce je rozhovor s Janem Švankmajerem.
- Handicap jako darBeran, Radek(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-27Ve své disertační práci zkoumám potenciál technických nedokonalostí a různých mechanických omezení loutky jako takové. V souvislosti s tím odhaluji i jiná omezení samotného žánru loutkového divadla, dokonce dramatické tvorby jako takové. Nacházím i překvapivé analogie se světem lidí s handicapem. Znevýhodnění se tedy stává základním úhlem pohledu a demonstrace mé dosavadní tvorby. V první části se zabývám prameny a pojmy souvisejícími s handicapem proč a co vzbudilo zájem o tento jev. Konkrétní projekt mne podvědomě upozornil na mou zvýšenou citlivost vůči různým formám znevýhodnění jak v životě, tak v umělecké činnosti. Ve druhé části jsem reflektoval svou režijní práci, dominujícím kritériem reflexe je právě pojem handicap, ať už technický, produkční, lidský, jak se může obtisknout do samotného výsledku práce, zda musí být později hodnocen jako skutečný handicap nebo zda se z něho časem nestává přednost, či například pramen sil pozitivně ovlivňující výsledek. Dokonce se může stát stylotvorným segmentem
- Lekce ŠvankmajerKim, Eun Sue(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-08Jan Švankmajer si opakovaně q různými způsoby do svých filmů přenáší y literárných děl a studií předobrazy lidí, kteří potlačují svobodu jednice nebo lidí, jejichž svoboda je potlačována. Film Šílení je také jedním z těchto typických příkladů. Hlavní cíl této práce sopčivá v rozboru pohledu Jana Švankmajera na otázku svobody, zejména skrze film Šílení, který je naplněn symboly a motivy svobody a útlaku, šílenství a trestání. Možná, že i my sami, ač žijící v současnosti nalezeme něco společného a utlačovanými hrdiny ze starých literárných děl. Ve snaze nalézt odpověď na abstraktní otázku, co je to svoboda si vypůjčím osobní pohled Jana Švankmajera a pokusíme se jej sdílet.
- Malý pánMáj, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-02Tato práce je analýzou filmu "Malý Pán" režiséra Radka Berana. Analýza probíhá především z hlediska použité technologie divadelní loutky ve filmu. Postupně se zabývá literární předlohou Jiřího Stacha a Lenky Uhlířové "Velká cesta Malého pána", její adaptací do filmového scénáře, samotným scénářem, hereckými prvky loutek, viditelnými vodícími mechanismy a nakonec výtvarným zpracováním loutek, animací a celkovou mizanscénou. Zároveň se na příkladech užití loutek v "Malém Pánovi" definuje několik obecných pravidel pro užití divadelní loutky ve filmu.
- Pro lásku k PrazeKukal, Adrian(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-12Dokumentární film s dokumentárními pasážemi o životě a díle režiséra Gene Deithe
- Působení pohádky na duševní vývoj dítěteGrimmová, Denisa(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19V bakalářské teoretické práci "Působení pohádky na duchovní vývoj dítěte" jsem se věnovala především společným znakům klasických pohádek, které pro mne znamenají cestu sebeobjevování. Shrnula jsem specifika dětského diváka a jeho reflexi pohádek. Snažila jsem se o vysvětlení pojmů jazyka a znaků pohádek a dětské tvorby, které jsou v současnosti přetvářeny. Můžeme hovořit o paradigmatech poslední doby - otáčení rolí kladný/záporný hrdina, reinterpretace pohádek a subjektivní mísení nesourodých stylů do postmoderních koláží. Zmatení a zaměňování pojmů pravda a lež a absence nebo zaměňování překážek, které děti připravují na nevyhnutelné obtíže v životě a učí je jim čelit jsou v novodobých pohádkách běžným a nebezpečným úzusem. Věřím, že lidé opět pochopí, že tradiční hodnoty nejsou zaprášeným přežitkem, že mají pevné jádro, ověřené časem. Pohádky, vyprávěné našimi rodiči a prarodiči byly vždy nezávislé na politické situaci a nebyly uspávacím prostředkem pro děti, ale rozvíjely jejich imaginaci a smysl pro rozlišování dobra a zla. Dětská fantazie je důležitá obzvlášť v době, kdy se všechno ukazuje na plno, informace předběhly vlastní vývoj lidí a věda se stala náboženstvím novověku, určujícím zdrojem obecně platného vědění. Vědecké poznatky se v novověku na dlouhou dobu staly vzorem a kritériem veškeré pravdy, ale ptám se společně s Einsteinem: ?Je otázkou co je důležitější, zda znalost faktů či fantazie?? Pokusila jsem se shrnutí dvou úhlů pohledu na pohádku jako lék pro dětskou duši, a to z hlediska psychologie a mystiky. Zjistila jsem, že obojí hovoří naprosto o tom samém, jen odlišným způsobem.
- Rádio KebrleDurdil, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-12Než Fred Brunold, slavný estrádní umělec a bavič, založil svůj legendární Monstrkabaret, protloukal se všelijak. Například jako zaměstnanec jisté parazitní rozhlasové stanice. Fredovy bohaté zkušenosti z práce reportéra ilustruje poučná historka o malém Janíkovi a nebezpečné výpravě za jeho dědečkem Jaroslavem Kebrle.
- Skutečnější než životNáprstek, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-17Tato diplomová práce se zabývá konceptem virtuálních celebrit, jejich genezí a charakteristikou v kontextu populární kultury. Autor se věnuje současným a minulým příkladům virtuálních celebrit s důrazem na fenomén Hatsune Miku, jakožto nový model tvorby mediálního obsahu. Hledáním paralel a rozdílů mezi systémy tradičních a virtuálních celebrit se autor snaží odpovědět na otázku, jestli mají virtuální celebrity potenciál tradiční systém nahradit, nebo jestli představují nezávislý fenomén, který existuje paralelně.
- Symbolická cesta hrdiny v kruhu, smrt a zmrtvýchvstáníChwistková, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-16Téma symbolické cesty hrdiny v kruhu mě zajímá již delší dobu. Domnívám se, že téměř ve všech příbězích, v kterých se objevuje motiv cesty hrdiny v kruhu se jedná vlastně o příběh smrti a zmrtvýchvstání. Ne ve smyslu fyzickém, ale duševním. Jedná se o znovunalezení sebe sama, očištění a zmoudření na základě hlubokého ponoru do temnot svého nevědomí, podstoupení těžkých zkoušek, které je nutno překonat aby se hrdina stal lepším. Příběh se odehrává " v kruhu" aby se mohl znovu a znovu opakovat. V některých příbězích tyto nesčetné kruhové cesty hrdiny vedou až ke ztrátě Ega, smíření a vyvanutí - nirváně - čímž dochází k vystoupení z kruhu. V jiných příbězích naopak hrdina cestu nedokončí, nechce se již vrátit do "reality" a předat své vědění dál, nebo se navrátí, ale již neumí učit. Pak je zde řada příběhů, kdy hrdina splní všechny "zastavení" a úspěšně projde celým kruhem. "Smyslem všeobecného mýtu o cestě hrdiny je skutečnost, že může sloužit jako všeobecně platný vzor pro kohokoli a v jakékoli životní situaci. Proto je mýtus formulován v nejobecnějších výrazech. Jednotlivec musí pouze zjistit vlastní postavení ve vztahu k všeobecně platnému lidskému vzorci a potom ho nechat, aby mu pomohl překonat omezující zdi. Kdo jsou jeho obři a kde se nalézají? Jsou to odrazy nevyřešených záhad jeho lidské existence. Co jsou jeho ideály? Jsou to příznaky jeho chápání života... " (Tisíc tváří hrdiny, Joseph Campell, str. 115 ) Příběhy mají léčivý účinek na lidskou psychiku - tím, že člověk spoluprožívá všechny peripetie s hrdinou, spoluprožije s ním i jeho cestu se všemi psychologickými efekty. Clarissa Pinkola Estés se celý svůj život zajímá o léčivou moc pohádek, zmiňuje se o tomto tématu ve své knize Ženy, které běhaly s vlky. Příběhy byly od věků - a stále jsou - v lidské společnosti velmi důležité.
- Vztahy a struktura záběrů v multimediálním díleKupšovský, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-13V této práci bych rád popsal strukturu skladby multimediálního díla. Multimédia považuji za další rozměr, který byl v umění objeven, a tak jako tomu bylo při vzniku filmu, budou se jeho možnsosti dále objevovat a vyvíjet a tvůrci je budou využívat k vytváření dalších druhů uměleckých děl, které dnes možná ještě ani neznáme.
- Žánr hraného filmu interpretovaný animovanýmCechl, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Obsahem této práce je analýza způsobu, jakým je možné převést žánr používaný hraným filmem do podoby krátkometrážního animovaného filmu. K tomu slouží dva příklady: Přepadení a Árie prérie. Způsob analýzy je v obou případech založen na srovnání místa, děje a postav a motivů používaných v přeinterpretovaném žánru. V rámci Přepadení a Árie prérie se jedná o western. Kapitoly jsou seřazeny podle důležitosti jednotlivých segmentů. Ta vychází z několika studií pojednávajících o tomto žánru. Pro tuto analýzu jsou však důležité i okolnosti a inaspirace, které daly podnět ke vzniku Árie prérie a Přepadení. Proto se stručně dotkneme i jejich hystorie.