Procházet podle oponent "KUBICOVÁ, Ivanka"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 20
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Alwin Nikolais a jeho technikaBednářová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10Magisterská práce je zaměřena na taneční techniku, která se vyvíjela od 50.let 20.století v Americe. Tvůrcem konceptu, principů a filosofie byl Alwin Nikolais. Jeho spolupracovník a partner Murray Louis shromáždil a zpracoval Nikolaisovy myšlenky do přehledného systému, nazvaného Nikolais/Louis Technique. Jedná se o stylově neutrální techniku, silně orientovanou k představení.
- Aplikace kineziologických poznatků v technice Marthy Graham (Floor Work)Táborová, Dita(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Technika Marthy Graham má již svou osmdesátiletou tradici. Taneční svět se neustále vyvíjí kupředu a chce objevovat nové a nové možnosti jak správně pracovat se svým tělem. Nechci modernizovat techniku Marthy Graham, ale ráda bych nalezla optimální podmínky k pochopení této taneční techniky. Bakalářská práce je zaměřena na kompenzační a nápravná cvičení, ze kterých pak dále vycházím v základních polohách a cvicích techniky Marthy Graham (floor work). Cílem práce je upozornit na určité nedostatky ke správnému provádění jednotlivých cviků v technice Marthy Graham a příprava tanečníka k lepšímu provedení jednotlivých cvičení a další rozvíjení principů této taneční techniky. Koncentruji se na to, aby se tanečník naučil správnému držení těla se zaměřením na hybnost pánve a kyčelního kloubu.
- Autorská tvorba: Ve vlasech popel a kusy hlínyKrejčiříková, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08
- Bob Fosse a jeho choreografická tvorbaBadinka, Viktor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06V téhle bakalářské práci se budu snažit zmapovat život a celoživotní dílo Boba Fosseho a jeho nezapomenutelný přínos pro jazz dance, muzikálovou a filmovou tvorbu.
- Celbová Kristýna : AriaD.N.A.Celbová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10Choreografie AriaD.N.A. je inspirována skutečnými lidskými příběhy. Je o třech ženách, které procházejí složitým, zmateným obdobím. Zmítají se mezi vztahy, je jimi manipulováno,experimentují v tom nejširším slova smyslu. Snaží se najít to "něco",co by dalo životu smysl. Na této cestě však naráží na citovou otupělost okolí, agresivitu, nepochopení a ve svém důsledku...na nemoc. Ta je zde chápána jako jakýsi způsob odčinění skutků, které samy možná ani nechtěly učinit, jako způsob symbolického trestu. Zároveň je možné ji chápat jako určité smíření a pochopení na cestě, kterou se vydaly. Tímto způsobem alespoň uvažuji v rovině hlavní představitelky choreografie...
- Chceš mě ? Chci TěKabelová, Naděžda(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-07
- Dramatický způsob práce Jiřího KyliánaMalá, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-04Předložená bakalářská práce pojednává o pěti choreografiích Jiřího Kyliána (Dítě a kouzla, Příběh vojáka, Kaguyahime, Tantz-Schul, One of a Kind). První kapitola je věnována stručnému přiblížení života choreografa. V dalších pěti kapitolách je vždy každá choreografie rozebrána samostatně. V úvodu každé kapitoly je uvedeno datum a místo konání premiéry, autor hudby, libreta, scénografie, návrhu kostýmů a světelné výpravy. Pozornost je zaměřena zejména na dramaturgické složky, jako je přítomnost klíčových momentů, obsazení, způsob ztvárnění scény, použití rekvizit, a choreografické ztvárnění představení. Zároveň vzájemným srovnáním titulů je sledován vývoj práce choreografa s tématem, hudbou, scénou a dalšími jevištními prvky. Výsledky tohoto porovnání jsou uvedeny v závěru práce a stručně shrnuty v tabulkách v příloze.
- FugaMalá, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-04Tato absolventská choreografie je vytvořena se záměrem sledovat hudební formu fugy. Choreografie je rozdělena do dvou částí. V první je použita Beethovenova Grosse Fuge, ve druhé skladba s jazzovou atmosférou D. Brubecka. Inspirací pro vznik představení byla snaha člověka o překonání formy a osvobození se od ní.
- Historie ČSSPT (1948 - 1978)Bezemková, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-31Má diplomová práce se zabývá historií profesionálního folklorního tělesa - Československý státní soubor písní a tanců (ČSSPT) od roku 1948 ? 1978 a připomíná jeho zakladatelku a osobnost české kultury paní Libuši Hynkovou. Nosným zdrojem informací mi byly hlavně rozhovory a soukromý archiv bývalých členů a zakladatelky souboru.
- Historie Vysokoškolského uměleckého souboruKolda, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Skupina moderního tance Vysokoškolského uměleckého souboru vznikla v září roku 1961 z folklórní taneční složky VUSu. Tento neprofesionální soubor byl zprvu složen ze studentů a pedagogů vysokých škol a hledal nové a moderní formy uměleckého vyjádření. S příchodem Františka Pokorného se skupinou začali spolupracovat i studenti taneční konzervatoře, kteří však skupinu opustili v momentě, kdy Pokorný odešel z postu uměleckého vedoucího. Vedení po Pokorném převzala Sylva Žáčková, která se snažila soubor udržet aktivní. S příchodem Jiřího Rebce se změnila i dosavadní struktura skupiny. Vedle samostatného souboru vznikla i přípravná oddělení, ve kterých byli vychováváni noví členové. Velký význam pro skupinu byla spolupráce s pedagogy a choreografy Ivankou Kubicovou a Janem Hartmannem, kteří se vrátili do Československa ze studií na London Contemporary Dance School. V roce 1977 se zbylé dvě složky VUSu (pěvecká a taneční) dostaly pod patronát Univerzity Karlovy a dále skupina vystupovala pod názvem VUS UK. V roce 1984 došlo k oddělení taneční a pěvecké složky VUSu a taneční složka začala používat název Taneční centrum UK, pod kterou nadále fungovala Skupina moderního tance. K další transformaci došlo 18. května 1989, kdy Skupina moderního tance změnila svůj název na Taneční divadlo Praha, čímž prakticky zanikl původní soubor.
- Jaroslav Cemerek - Pedagogický výstupCemerek, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-11
- Jóga - relaxační cvičení pro tanečníkyHejnová-Hájková, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Předkládaná bakalářská práce přibližuje využití tradičního indického cvičení jógy jako jednu z možností pro tanečníky, jak zlepšit tělesné i duševní zdraví, udržet si vlastní kondici a dosáhnout harmonie. V první části jsou popsány různé druhy jógy, principy tohoto cvičení, práce s dechem a svaly, v další části potom popis vybraných cviků a jejich provedení. Na konci práce je uvedena sestavená cvičební hodina, která by se mohla stát relaxační tréninkovou hodinou pro tanečníky, kterou lze cvičit kdykoliv a kdekoliv. Cílem práce není vytvořit učebnici jógy, ale ukázat tanečníkům možnost jak prostřednictvím jógy relaxovat při práci s tělem nejen během svého aktivního tanečního života, ale i po ukončení profesionální dráhy a udržet se tak v kondici po celý život.
- Konsekvence dosavadního vývoje pro pedagogiku tanceMikysková, Barbara(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-08Magisterská práce Konsekvence dosavadního vývoje pro pedagogiku tance? předkládá strukturu oboru pedagogika tance. Obor pedagogika tance je chápán jako jedna ze subdisciplín oboru pedagogika, tudíž vědeckého oboru. Vzhledem k tomu, že pedagogika tance dosud nebyla studována z této perspektivy, nemůže práce navazovat na předchozí vědeckou činnost. Pro realizaci práce bylo nejprve zapotřebí obor co nejpřesněji vymezit (prostřednictvím navázání na předchozí relevantní studie), stanovit a definovat klíčové termíny, ale také určit předmět studia a hierarchii jeho jednotlivých částí. Cílem práce je prezentovat a definovat pedagogiku tance jako jednu ze subdisciplín pedagogiky. Skrze tento cíl je také vymezen očekávaný přínos práce. Práce by měla přispět k tomu, aby byla pedagogika tance uznávána jako vědecký obor. Tím by byla zajištěna stabilní základna pro veškerou činnost na poli pedagogiky tance. Svým vlivem zasahuje výuka tance do dění v celém tanečním světě, tedy nejen v oblasti tanečního školství, ale také v tanečně teoretické oblasti, v chodu a náplni činnosti divadel, skrze která se vliv pedagogiky tance projevuje až do komerční sféry tanečního světa působící na širokou veřejnost.
- Mužský prvek v tanciBič, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-03Tato práce se zabývá mužským elementem v tanci. Popisuje hlavní problémy a předsudky, které musel a v některých případech ještě musí, muž - tanečník překonávat. Je to studie mužského tanečního snažení na poli uměleckého tance.
- Osobnost tanečního umělceCemerek, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-11Práce se zaměřuje na popis osobnosti tanečního umělce. Východiskem k tomu sloužila psychologie osobnosti. Protože se jedná o profesní analýzu, těžiště celé práce spočívá v rozboru nadání a schopností, které taneční umělec k výkonu své profese potřebuje. Struktura osobnosti tanečního umělce, jak je v této práci popsána, neodpovídá celkové struktuře osobnosti z hlediska psychologie osobnosti, ale jen její výsečí týkající se schopností osobnosti. Nadání (v práci synonymní s výrazem talent) je pojímáno šířeji a komplexněji než v obecném významu a přesahuje tedy v případě osobnosti tanečního umělce taneční nadání. Výsledkem práce se potom stává profil osobnosti tanečního umělce, tj. tanečníka, choreografa, tanečního pedagoga a tanečního terapeuta, v kontextu s jeho komplexním nadáním a schopnostmi.
- Pedagogický výstupMikysková, Barbara(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-07
- Pedagogický výstupHejnová-Hájková, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Současný tanec v televizním vysíláníPárová, Karolína(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Práce se zabývá fenoménem tance v televizním vysílání s důrazem na současný tanec, který je zde vnímán jako forma umělecké výpovědi (práce se nezaměřuje ne zábavnou funkci tance). Cílem práce bylo nejenom zmapovat historické potýkání tance s televizním vysíláním, které probíhalo od úplných počátků televize, ale především poukázat na možnosti, jakými se dnes dá pracovat s tancem na obrazovce, a poskytnout argumenty podporující tezi, že současný tanec na obrazovce může být strhující záležitostí. Podstatnou součástí práce je analýza současného stavu v České republice a naznačení východisek pro producenty tak, aby se i český divák v budoucnu tance na obrazovce dočkal.
- Vector 4Palátová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08
- Viktor Badinka: RequiemBadinka, Viktor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06