Procházet podle oponent "KUSNJER, Ivan"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 29
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cesta Edity Gruberové k pěveckému ideáluKotrbová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Bakalářská práce Cesta Edity Gruberové k pěveckému ideálu byla napsána na základě osobního rozhovoru s paní Editou Gruberovou. Pojednává o jejím hlasovém a technickém vývoji od dětství po současnost. Cílem práce bylo zachytit osobní názory a pěvecké pocity pěvkyně, která působí na hudební scéně desítky let a udivuje publikum fenomenálním vokálním uměním.
- Čeští basisté 2. poloviny 20.stoletíLíkař, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Pro svou diplomovou práci jsem zvolil téma Čeští basisté 2. poloviny 20. století. Vybral jsem z bohaté historie šest pěvců, které považuji za nejlepší v časovém období od konce 2. světové války do období normalizace tj.1945-1970. Jde o Eduarda Hakena, Karla Bermana, Karla Kalaše, Ladislava Mráze, Jaroslava Horáčka a Rudolfa Asmuse.
- Doc. Zdeněk Vimr - pedagog a osobnost DJKT PlzeňFlorian, Rostislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Bakalářská práce se zaměřuje na sbormistra Doc. Zdeňka Vimra, který v letošním roce ukončuje svoji kariéru, a je pro plzeňské publikum vysoce ceněnou osobností. Velký důraz je kladen na životopisnou stránku tohoto sbormistra, jeho pedagogickou činnost a především činnost v oboru sbormistrovství. V tomto směru jsou zde zpracovány sbory, se kterými pan Vimr dlouhodobě spolupracoval. Je zde také shrnuta historie plzeňského divadla Josefa Kajetána Tyla, kde Zdeněk Vimr působí přes dvacet let. Práce je zakončena rozhovorem s touto osobností.
- Duchovní tvorba brněnského skladatele Františka Fialy (1966)Laubová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Moje diplomová práce pojednává o jednom ze soudobých českých skladatelů - Františku Fialovi. Jedná se o skladatele s velkým talentem a nadáním, které provází jeho početnou rodinu. Měla jsem možnost s ním spolupracovat na řadě koncertů a také interpretovat jeho skladby. Při prostudování jeho další tvorby mě tento kompoziční styl zaujal natolik, že jsem se rozhodla pro jeho blizší analýzu. V mé práci bych ráda představila skladatelovo dílo i jeho osobnost.
- Giuseppe Scarlatti - Dove é amore é gelosiaKukal, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalářská práce se zabývá životem italského hudebního skladatele druhé poloviny 18. století Giuseppe Scarlattiho a jeho operou Dove è amore è gelosia. Hlavním cílem tento práce je seznámit čtenáře s životem a dílem tohoto málo známého skladatele, konkrétně s jeho operou Dove è amore è gelosia a jejími novodobými inscenacemi. Bakalářská práce je rozdělena celkem na čtyři části. První část popisuje život a dosud známé operní dílo skladatele, v další části je popsán zrod a historický vývoj žánru komické opery, ve kterém je napsána i opera Dove è amore è gelosia. Ta je samostatně zanalyzována ve třetí části. Poslední část přibližuje čtenáři obě novodobá nastudování opery i s rozborem jedné z hlavních postav.
- Hlasové charaktery ženských postav v Donu GiovannimŘeřichová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Tématem mojí absolventské práce jsou hlasové charaktery ženských postav v opeře Don Giovanni. Toto téma jsem se rozhodla rozdělit do několika základních částí. Nejprve se podrobně zaměřuji na život Wolfganga Amadea Mozartova a jeho tvorbu. Další část mé diplomové práce patří samotné opeře Don Giovanni, ve které se věnuji historii jejího vzniku, ději, zápletce, jednotlivým postavám a rozdílnostem v nastudování i pojetí ženských postav, které se v opeře objevují. Dále podrobně analyzuji tři základní typy ženských hlasových charakterů v této opeře a uvádím jejich slavné představitelky. Závěrečná část pojednává o hlasivkách, typech hlasů a jejich rozdělení v obecné rovině.
- Inscenace Orffovy Chytračky v sezóně 2016/2017 v České republiceKovačič, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Bakalářská práce se zaměřuje na významné operní dílo Carla Orffa, které vychází z pohádkové předlohy spisovatelů bratří Grimmů, a jeho uvedení v českých divadlech v sezóně 2016/2017. Velký důraz je kladen na autora samotného a následné pochopení jeho díla v kontextu skladatelova života, vývoje osobitého hudebního stylu i nelehké doby 2. světové války, ve které opera Chytračka vznikala. Práce si dává za cíl poukázat na dvě různá zpracování téhož titulu, jejich odlišnou dramatickou výstavbu i hudební složku a možná všeobecná pěvecká i herecká úskalí jednotlivých rolí. Závěrem jsou definovány podobnosti a rozdíly obou inscenací a nastínění možných motivací v přístupu jejich režisérů.
- Interpretační umění Dietricha Fischera-DieskauaKux, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Barytonista Dietrich Fischer-Dieskau byl jednou z nejvýraznějších osobností pěveckého umění ve 20.století. Svým interpretačním uměním zanechal hodnotný odkaz v mnoha oblastech klasické hudby. Byl to člověk, který by se dal označit jako renesanční osobnost. Vedle zpěvu se ve svém životě zabýval také dirigováním, psaním teoretických hudebních spisů, malováním a v pokročilejším věku především pedagogickou činností. Ve své práci se zaměřuji především na jeho pěveckou činnost. Ve třech tématických okruzích zmiňuji postupně důležité mezníky jeho života a v neposlední řadě se zabývám jeho přínosem na poli operního umění.
- Jóža Jelínek: Lyrické písničky op. 6Brindzák, Jozef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29metodický text pre interpreta piesní. Hlavnou témou práce je rozbor piesní, životopis skladateľa, iných Jelínkov ( ktorí sa zaoberali hudbou), a básnikov A. Velhartického, Jar. Havlíčka, Jul. Skarlandta. Súčasťou práce je CD s autorovou nahrávkou týchto piesní.
- Juraj Nociar : bakalářský koncertNociar, Juraj(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- Karolína Janů: Bakalářský koncertJanů, Karolína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-24
- Komické opery Gaetana Donizettiho pro PařížKrejčiřík, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Tato práce pojednává na jedné straně o životě a operním díle Gaetana Donizettiho a na druhé straně o jeho vztahu k francouzské opeře comique a komických operách, které pro francouzskou metropoli Paříž zkomponoval. Jedná se o opery La fille du régiment a Rita, ou Le mari battu, které složil ve stylu opery comique a o italskou operu Don Pasquale, která je jedním z jeho vrcholných děl, a proto ji nemůžeme opomenout. Na tyto opery se zaměřuji z několika hledisek. Z historického pohledu, hudebně-dramatické formy a dějového obsahu.
- Korunovační opery se zaměřením na operu Gloriana od Benjamina BrittenaDvořák, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-12Diplomová práce se zabývá korunovačními operami a speciálně se zaměřuje na korunovační operu Gloriana od Benjamina Brittena. Hlavním cílem práce není jen pouhé uvedení a popsání opery Gloriana nebo jiných korunovačních oper, ale také vymezení jednotlivých korunovačních událostí. Díky tomu se může čtenář dostatečně seznámit se souvislostmi, při nichž opery vznikaly. První část práce nejprve definuje samotný pojem korunovace, potom vysvětluje spojitost opery s tímto ceremoniálem a uvádí několik příkladů či různé zajímavosti s tím spojené. Další část se soustředí na korunovaci císaře Karla VI. Habsburského českým králem a korunovaci císaře Leopolda II. Habsburského taktéž českým králem, jelikož k těmto ceremoniálům vznikla významná díla, jejichž premiéry se odehrály v Praze. Třetí kapitola se pak velmi podrobně zabývá britskou korunovací Alžběty II. a její korunovační operou Gloriana od Benjamina Brittena. V této části autor popisuje například příčiny vzniku opery, ohlasy prvního uvedení či zajímavosti jejího hudebně dramatického zpracování. Poté následuje interpretační analýza nahrávky druhé Loutnové písně „Happy, Happy were he“ Roberta Devereux, hraběte z Essexu v podání anglického tenoristy Petera Pearse. V závěru celé práce se pak autor věnuje osudům opery Gloriana a zmiňuje její nejúspěšnější uvedení či nahrávky.
- Kostelanský Ján : Bakalářský koncertKostelanský, Ján(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Krejčí Leoš : Magisterský koncertKrejčí, Leoš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Martin Vodrážka - sólový recitálVodrážka, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Mezinárodní operní festival Smetanova LitomyšlKrejčí, Leoš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Ve své magisterské práci jsem se rozhodl zachytit vznik a vývoj Mezinárodního operního festivalu Smetanova Litomyšl. První část textu je věnována vztahu mezi Bedřichem Smetanou a jeho rodným městem. Popisuji složitou cestu otce malého Bedřicha, která po nemalých útrapách končí v rodném městě jeho jediného syna. Dále se zde zmiňuji o prvních hudebních krůčcích malého skladatele, o jeho prvních skladbách , o prvních uměleckých úspěších. Kapitola končí vyprávěním o návštěvě mistra v Litomyšli, kde se jeho osoba stává předmětem okázalých oslav. V další kapitole nazvané Hudební tradice města Litomyšle se snažím vyobrazit náladu a hudební nadšení, které položilo základ k založení litomyšlského festivalu. V následující kapitole, prostřednictvím svědectví tří pamětníků Miroslava Broulíka, Zdeňka Vandase a Vladimíra Šauera, máme možnost proniknout do osobních zákulisních tajů festivalu. Poslední, nejdelší kapitola pojednává o Mezinárodním operním festivalu Smetanova Litomyšl, který vznikl na památku nejslavnějšího litomyšlského rodáka.
- Mikuláš Schneider Trnavský - Život ,dielo a reflexie v dnešnej dobeNociar, Juraj(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09Táto bakalárska práca prináša základné teoretické poznatky o významnom slovenskom skladateľovi, hudobníkovi, učiteľovi hudby Mikulášovi Schneidrovi - Trnavskom. V práci mapujem historicko - hudobný prehľad slovenskej hudby na prelome 19.-20. storočia. Prvá časť mojej práce je zameraná na život Schneidra - Trnavského, jeho študijne zážitky a umelecké cesty. V druhej časti práce som sa zameral na jeho vokálnu tvorbu: umelé piesne, úpravy ľudových piesní, hudobno- dramatická a zborová tvorba, cirkevná hudba. V poslednej kapitole poukazujem na reflexie vokálnej tvorby Mikuláša Schneidra - Trnavského v dnešnej dobe, využitie a prínos jeho celoživotného diela.
- Mozartovy singspiely.Krejčiřík, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06V této práci se především věnuji na jedné straně historii a vývoji hudební formy singspiel a na straně druhé singspielům W.A.Mozarta, které provází Mozartovo operní dílo od jeho dětství až po poslední rok života. Jedná se o singspiely z ranného období Bastien und Bastisenne, Zaide, Der Schauspieldirektor a Mozartova vrcholného tvůrčího období Die Entführung aus dem Serail a Die Zauberflöte. Na tyto díla se zaměřuji z několika hledisek. Z historického pohledu a vývoje, literární předlohy a libreta, hudebně-dramatické formy a dějového obsahu.
- Muzikoterapie. Hudba jako lék pro naši dušiVagenknechtová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Tato práce seznamuje čtenáře s oborem muzikoterapie. Nejprve se zabývá počátkem a potřebou vnímání hudby a jejím historickým vývojem. Dále se zaměřuje na muzikoterapii jako na vědní obor, jeho vznik a organizační strukturu v Čechách i zahraničí. Práce srovnává pohledy odborníků klasické i alternativní medicíny. Dále se podrobněji zabývá léčbou, pomocí hudby, v jednotlivých psychosomatických odvětvích. Závěrem poukazuje na vliv hudby na osobnost v pozitivním i negativním duchu.