Procházet podle oponent "LAPČÍK, Radim"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Audiovizuální spojeníMatyáš, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-06Ústředním tématem této práce je vzájemné působení obrazového a sluchového vjemu v rámci audiovizuální percepce. Jendá se o teoretický text, založený na myšlenkách z knihy Audio-Vision: Sound on Screen francouzského skladatele, filmaře pedagoga a teoretika Michela Chiona.
- Diverzita funkcí hudby ve filmové trilogii Pán prstenůŠolaja, Nikola(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Tato bakalářská práce pojednává o různorodosti funkcí hudby ve filmové trilogii Pán prstenů pomocí představení a rozboru specifických způsobů využití hudby. Tematické okruhy jsou záměrně vybrané tak, aby dohromady utvořily představu o rozmanitosti a propracovanosti hudební složky těchto filmů. Po úvodní části, která nastiňuje charakter práce a uvádí přehled použité literatury, následuje část obsahová. Ta se nejprve zabývá obecným charakterem hudební složky a poté obeznává čtenáře s průběhem jejího vzniku, od způsobu nahrávání až po spolupráci hudebního skladatele Howarda Shorea s ostatními tvůrci. Další kapitola popisuje funkci vybraných hudebních témat spojenou s jejich opakováním. Následuje krátká kapitola o hudbě a její absenci v bitevních scénách, o něco delší část o filmové stylizaci scén, které určitým způsobem předznamenává smrt některé z hlavních či vedlejších postav, a nakonec kapitola o diegetické hudbě a její funkci ve filmovém vyprávění. Způsob přístupu k rozboru je inspirován pracemi autorů jako Emilio Audissino, Michel Chion či Martin Knakkergaard.
- Pamäť a zvukStrapková, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-16Cieľom bakalárskej práce Pamäť a zvuk, je objasniť, ako funguje ľudská pamäť, aké druhy pamäte máme, ako funguje proces zapamätávania si a súvislosť ľudskej pamäte s tvorbou AV diela - ako môžeme tieto poznatky uplatniť a preniesť do audiovizuálnej tvorby.
- Subjektivizace ve zvukové dramaturgii vybraných filmů Davida FincheraŽihlová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-09Záměrem bakalářské práce je přiblížení využití subjektivizace ve zvukové dramaturgii vybraných filmů Davida Finchera. Obsahuje výčet jeho filmografie se stručným popisem děje a zmiňuje tvůrce s ním úzce spolupracující. Soustředí se na postupy při práci s kamerou, s barevným tónováním, paralelní montáží a retrospektivou. Definuje principy zvukové subjektivizace, které následně aplikuje na několika ukázkách z vybraných filmů.
- Vliv bezdrátových mikrofonních technologií na filmovou tvorbuKocáb, Michael(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-27Tato diplomová práce se zaměřuje na vývoj bezdrátových mikrofonních technologií ve filmové tvorbě. Během posledních několika desetiletí prošly bezdrátové mikrofonní technologie rapidním vývojem, který dramaticky ovlivnil způsob, jakým jsou filmy vytvářeny a vnímány. Práce začíná historickým přehledem bezdrátových mikrofonních systémů, sleduje jejich evoluci od prvotních rádiových systémů až po moderní digitální technologie. Popisuje i překážky související s používáním těchto technologií, jako je například otázka interference a regulace rádiového spektra. Dále se věnuje významným zvukařům, kteří použitím bezdrátových mikrofonů v raných fázích jejich vývoje rozšířili možnosti práce s filmovým zvukem. Cílem této práce je poskytnout komplexní přehled o vývoji a významu bezdrátových mikrofonních technologií ve filmové tvorbě a přispět tak k lepšímu porozumění této klíčové oblasti audiovizuální produkce.
- Záměrná nesrozumitelnost mluveného slova jako výrazový prostředek v hraném filmuJesenská, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-27Diplomová práce analyzuje neobvyklý výrazový prostředek filmové a zároveň zvukové dramaturgie - záměrnou nesrozumitelnost mluveného slova. V rámci tématu poukazuje na ty momenty ve filmové naraci, ve kterých se postavy vyjadřují jiným způsobem, než pomocí významu slov. Výpověď mluveného slova je v těchto momentech částečně nebo úplně nesrozumitelná, až naprosto neslyšná, tichá, bez zvuku. Nesrozumitelnost řeči je v rámci práce zařazena do širšího kontextu jazyka a hlasu, výrazových prostředků jiných druhů umění a samotného filmového díla. Zvláštní pozornost je v práci věnována způsobům relativizace mluvy, které jsou přezkoumávány z několika úhlů pohledu. Podstatná je také kapitola zaměřena na historický kontext srozumitelnosti a záměrné nesrozumitelnosti mluveného slova, ve které jde především o zmapování důležitým milníků souvisejících s tímto pojmem v rámci dvacátého století. V závěru zprostředkovává i současné pojímání prostředku z pohledu zvukařského a režijního. Výsledky výzkumu přispívají k řešení nesouladu mezi častým užíváním zkoumaného výrazového prostředku a jeho absentující teoretickou reflexí. Přínos práce tkví v odhalení potenciálu tohoto specifického výrazového prostředku.