Procházet podle oponent "MÁLKOVÁ, Eva"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Herec / neherecKrupa, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-16Diplomová práce reflektuje studium činoherního herectví na Janáčkově konzervatoři v Ostravě se studiem Alternativního a loutkového divadla na Akademii múzických umění v Praze. Dále si klade za cíl pojmenovat vlastní smýšlení o divadle, se kterým přicházel do kontaktu. Na základě nabytých zkušeností sleduje, jak lze využít divadlo jako způsob nalézání sebe sama, formou sdílení. Odklání se od divadla činoherního, k divadlu autorskému, kde se zabývá hledáním identity. Dochází ke zjištění, že odklon od herectví činoherního k divadlu autorskému, v jeho případě získává tendenci divadelní terapie.
- Herec a jazykAdel, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-12Cílem práce je zanalyzovat divadelní inscenace pohledem herce a lingvisty, a nacházet propojení mezi divadlem a jazykovědou. Po představení jazykové historie autora se přes popis děje tří divadelních her dostává k jejich jazykové analýze, a zkoumá přístupy zvolené k navázání dialogu s divákem. V poslední kapitole se také zabývá lingvistickým přístupem k tvorbě postavy.
- Mluvní projev jako nedílná součást tanečního pedagogaHanousková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-06Diplomová práce se zabývá mluvním projevem tanečního pedagoga jako nedílnou součástí pedagogického povolání. V teoretické části, která je rozdělena na čtyři kapitoly, se práce věnuje tématu pedagoga a řeči, jaká je funkce řeči, její srozumitelnost, jaký má význam v pedagogickém povolání, jak pedagog působí na studenty jako mluvní vzor, dále pak charakteristikou mluvního projevu tanečního pedagoga a oboru hlasové výchovy. Další dvě kapitoly zahrnují téma verbální a neverbální komunikace. Poslední teoretickou kapitolou je členění souvislé řeči. Praktické části diplomové práce je věnována poslední kapitola, kde jsou interpretovány výsledky výzkumu u studentů různého věku, vzdělání a úrovní. Výzkum byl veden prostřednictvím internetového dotazníku, který obsahoval otázky na zkušenosti studenta s mluvním projevem tanečního pedagoga při výuce. Díky získaným odpovědím je práce obohacena o jedinečné informace, které přispěly k vytvoření této diplomové práce.